Ο υπουργός επισήμανε ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, κατά τις ώρες αιχμής η πληρότητα είναι κάτω από 65% στο 95% των οχημάτων, ενώ ερωτηθείς αν στο μέλλον μειωθεί ξανά το όριο επιβατών στο 50%, απάντησε πως «αυτό δεν το αποφασίζει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αλλά υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία».
Υπογράμμισε ότι ειδικοί στο εξωτερικό έχουν πει πως είναι καλύτερα ένα λεωφορείο γεμάτο όπου όλοι φοράνε μάσκα, παρά ένα λεωφορείο μισογεμάτο όπου οι μισοί δεν φοράνε μάσκα. Ευχαρίστηκε το επιβατικό κοινό και τους εργαζόμενους, γιατί πέρα από κάποια μεμονωμένα περιστατικά, είναι σχεδόν καθολική η χρήση μάσκας στα λεωφορεία και στο Μετρό.
Όσον αφορά το leasing, ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι το κόστος των ανταλλακτικών και των επισκευών αναλαμβάνει ο ιδιώτης. Επειδή όμως ο ΟΣΥ διαθέτει σύγχρονες εγκαταστάσεις και καταρτισμένους τεχνικούς, θα μπορεί ο ιδιώτης καταβάλλοντας τίμημα να χρησιμοποιεί τις εγκαταστάσεις αυτές. Υπενθύμισε στο σημείο αυτό ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είναι αυτή που κάνει για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια προσλήψεις 650 εργαζομένων στις δημόσιες συγκοινωνίες και δημιουργεί πάνω από 550 θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα.
«Δεν υπάρχει άνθρωπος που θα σας πει ότι το κόστος του leasing δεν είναι πιο συμφέρον για ένα μεγάλο στόλο, από το να αγοράσεις καινούρια λεωφορεία», σχολίασε μάλιστα ο κ. Καραμανλής, επισημαίνοντας ότι κυβέρνηση εφαρμόζει ένα μεικτό σύστημα, όπως κάνουν όλοι οι μεγάλοι οργανισμοί συγκοινωνιών στον κόσμο, καθώς και θα αγοραστούν νέα λεωφορεία με το μεγάλο διαγωνισμό που επίκειται, αλλά και θα γίνει άμεση προμήθεια με leasing. Σημείωσε δε ότι το κόστος των λεωφορείων με leasing είναι 30 εκατ. ευρώ για τρία χρόνια, ενώ το κόστος για την αγορά αντίστοιχων νέων λεωφορείων ανέρχεται στα 60 εκατ. ευρώ. Χαρακτήρισε δε το leasing μία μεγάλη αλλαγή και μία μεγάλη μεταρρύθμιση.
Ο κ. Καραμανλής απαντώντας στην κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για τη συνεργασία του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ, υπενθύμισε ότι ήταν ο κ. Σπίρτζης που το 2018 είχε ψηφίσει νόμο με τον οποίο τα ΚΤΕΛ ανέλαβαν συγκοινωνιακό έργο στη Θεσσαλονίκη, όταν πρόεδρος του ΟΑΣΘ ήταν μάλιστα ο κ. Στέλιος Παππάς. Σημείωσε δε ότι με αυτό τον τρόπο ο ΣΥΡΙΖΑ ομολόγησε την πλήρη αποτυχία της κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ. Αυτό το θεσμικό πλαίσιο λοιπόν χρησιμοποιεί τώρα η σημερινή κυβέρνηση για να δώσει συγκοινωνιακό έργο στα ΚΤΕΛ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr