Πιο αναλυτικά, ο υπουργός εξήγησε ότι η πλήρης υπογειοποίηση της γραμμής, με τους πανάκριβους σταθμούς μέσα στην πόλη, θα είχε τεράστιες τεχνικές δυσκολίες, υπερβολικά υψηλό κόστος, θα καταργούσε τον Προαστιακό και το κυριότερο, δεν θα μπορούσε ποτέ να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ. «Άρα, πολύ απλά, δεν θα κατασκευαζόταν. Ποτέ», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Επιπλέον, συμπλήρωσε ότι η αρχική εκτίμηση του Υπουργείου προέβλεπε μερική υπογειοποίηση, συνολικά γύρω στα 2 χιλιόμετρα.
Εν συνεχεία, παρουσίασε το ολοκληρωμένο σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για «ένα έργο ακριβώς όπως το χρειάζεται η Πάτρα. Που ικανοποιεί 7 βασικές αρχές:
- Πρώτον: Είναι ρεαλιστικό και μπορεί να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ. Άρα, μπορεί να γίνει.
- Δεύτερον: Απελευθερώνει το κέντρο της πόλης. Αποδίδει την Πάτρα ξανά στους Πατρινούς! Δεν την κόβει στα δύο.
- Τρίτον: Ανοίγει την πόλη με μέτωπο προς τη θάλασσα. Όπως είχαμε εξαρχής δεσμευτεί.
- Τέταρτον: Είναι περιβαλλοντικά η βέλτιστη λύση. Με ουσιαστικές παρεμβάσεις αστικής ανάπλασης. Πολύ περισσότερο πράσινο. Και μηδενικούς ρύπους στην ατμόσφαιρα.
- Πέμπτον: Διατηρεί σε λειτουργία τον Προαστιακό.
- Έκτον: Ελαχιστοποιεί την οπτική και ηχητική όχληση.
- Και έβδομον: Ενισχύει την ασφάλεια, πεζών και οδηγών».
Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου είναι περίπου 514 εκατομμύρια, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Η εκκίνηση του διαγωνισμού προσδιορίζεται στο β εξάμηνο του 2021. Για να γίνει κατανοητό στην πράξη τι σημαίνει αυτό το έργο, ο κ. Καραμανλής σημείωσε τα εξής νούμερα:
- Η υπερταχεία θα κάνει από την Αθήνα ως το νέο λιμάνι της Πάτρας, 1 ώρα και 40΄.
- Η υπεραστική επιβατική κίνηση, σε πρώτη φάση εκτιμάται ότι θα είναι πάνω από 1.100.000 επιβάτες το χρόνο. Σε δεύτερη φάση, το 2040, σχεδόν 1,5 εκ επιβάτες.
- Η επιβατική κίνηση στον προαστιακό, σε πρώτη φάση εκτιμάται ότι θα είναι πάνω από 1.900.000 επιβάτες το χρόνο. Σε δεύτερη φάση, το 2040, πάνω από 2.600.000.
- Η υπεραστική εμπορευματική λειτουργία: Σε πρώτη φάση, θα εξυπηρετεί 3 εμπορικές αμαξοστοιχίες την ημέρα ανά κατεύθυνση στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα. Και το 2040 εκτιμάται ότι θα έχουμε 4 εμπορικές την ημέρα στο Θριάσιο – Πάτρα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr