Ο υπουργός χαρακτήρισε «τραγικό λάθος την κρατικοποίηση» του ΟΑΣΘ από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και σημείωσε πως «όταν ανέλαβε η κυβέρνηση της Ν.Δ. κυκλοφορούσαν 212 αστικά λεωφορεία στην πόλη. Αυτή η κατάσταση δεν μπορούσε να συνεχιστεί», τόνισε και αναφέρθηκε σε μια σειρά συνέργειες που αναπτύχθηκαν έκτοτε, όπως η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ που θα προσθέσει 125 λεωφορεία, η ψήφιση της δυνατότητας μίσθωσης τουλάχιστον 180 λεωφορείων και η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για να μπορέσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης να παραχωρήσει τροχαίο υλικό (λεωφορεία) στον ΟΑΣΘ.
Επισήμανε, επίσης, ότι «προμήθεια αστικών λεωφορείων στην Ελλάδα έχει να γίνει από το 2009 και μέσα στον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο θα γίνει ένας νέος διαγωνισμός ο οποίος σε 18-24 μήνες θα φέρει νέα λεωφορεία και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, μεταξύ αυτών και ηλεκτροκίνητα».
«Σιγά σιγά η χώρα μας αλλάζει σελίδα, αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα βήμα βήμα και δίνουμε λύσεις εκεί που χρειάζονται», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής και συνέχισε λέγοντας ότι «Η Θεσσαλονίκη γυρίζει σελίδα και επομένως τις διχόνοιες και τις αντιπαραθέσεις του παρελθόντος καλό είναι να τις αφήσουμε πίσω και να ασχοληθούμε με το αύριο».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε ότι αξίζουν συγχαρητήρια στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα για την «πρωτοφανή» απόφαση να παραχωρήσει ο Δήμος λεωφορεία στον ΟΑΣΘ και κάλεσε και άλλους Δήμους να μιμηθούν το παράδειγμα του και να αναλάβουν πιο ενεργό ρόλο στις αστικές συγκοινωνίες.
«Χωρίς αστικές συγκοινωνίες ευρωπαϊκής μητρόπολης οποιαδήποτε συζήτηση για τη Θεσσαλονίκη είναι ουτοπία», δήλωσε ο δήμαρχος, ο οποίος τόνισε κι αυτός πως το Σεπτέμβριο η πόλη θα έχει μια άλλη εικόνα στις αστικές συγκοινωνίες.
Για την απόφαση παραχώρησης από τον Δήμο αστικών λεωφορείων στον ΟΑΣΘ ο κ. Ζέρβας είπε πως απλώς κάνει τη δουλειά του, σημειώνοντας πως «στη Θεσσαλονίκη δεν είναι πάντα και τόσο αυτονόητο να κάνει κανείς τη δουλειά του» και ενέταξε τον εαυτό στην κατηγορία των ανθρώπων εκείνων που βρίσκουν λύσεις στα προβλήματα και όχι όσων βρίσκουν προβλήματα στις λύσεις.
Υπενθύμισε την πρώτη συνάντηση του με τον κ. Καραμανλή, που έγινε πριν 10 μήνες στην Αθήνα, με πρωτοβουλία του υπουργού, τον οποίο ευχαρίστησε θερμά για την τακτική συνεργασία, όπως και τους γενικούς γραμματείς Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη και Μεταφορών Νίκο Σταθόπουλο.
Την προγραμματική σύμβαση υπέγραψαν στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου ο δήμαρχος και ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας, ο οποίος επισήμανε ότι υλοποιήθηκε το 100% των δεσμεύσεων που είχαν αναληφθεί για το θέμα των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη και αυτό γιατί η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο έδωσαν τη δυνατότητα με τη θέσπιση και του κατάλληλου νομοθετικού πλαισίου.
Σχετικά με την κατάσταση στον ΟΑΣΘ ο κ. Σκόδρας είπε ότι «ο Οργανισμός οφείλει για τη διετία 2017-2019 περίπου 21.000.000 ευρώ στο δημόσιο», τα οποία «πάγωσαν» με την τροπολογία του Νοεμβρίου. Το διάστημα από τον Αύγουστο μέχρι τον Δεκέμβριο του 2019 η συνολική χρηματοδότηση προς τον ΟΑΣΘ ανήλθε στα 50.000.000 ευρώ. Ήδη έχει εκδοθεί η ΚΥΑ για τη χρηματοδότηση του 2020 που ανέρχεται σε 50.000.000 ευρώ και ταυτόχρονα αναμένει και την ΚΥΑ για την κοινωνική πολιτική που είναι 25.000.000 ευρώ.
«Ο Σεπτέμβριος και η Διεθνής Έκθεση θα βρουν ένα διαφορετικό τοπίο στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης», σημείωσε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ και πρότεινε στον υπουργό να πάρουν τότε μαζί το λεωφορείο της γραμμής και να ταξιδέψουν από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr