«Το μεγάλο στοίχημα, για το οποίο θα κριθεί και η κυβέρνηση και εγώ προσωπικά, είναι εάν θα μπορέσουμε, μέσα στο 2020, να ανατάξουμε τις αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα. Απαραίτητη προϋπόθεση γι' αυτό είναι ο διεθνής διαγωνισμός έτσι ώστε η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη να έχουν καινούργια λεωφορεία εντός δεκαοκτώ μηνών», ανέφερε ο υπουργός και εξήγησε ότι «Είναι ένας διαγωνισμός, με τον οποίο πρέπει να προμηθευτούμε τουλάχιστον επτακόσια λεωφορεία, διότι μέχρι το 2023 αποσύρονται επτακόσια λεωφορεία, εκτός αν θέλουμε να κάνουμε αυτό που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ, κύριε Αρσένη, που είμαι σίγουρος ότι δεν θα συμφωνήσετε, να αυξήσουμε το νόμιμο όριο ηλικίας των λεωφορείων στην Ελλάδα, όπως το έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ επανειλημμένως, διότι δεν μπορούσε να κάνει έναν σοβαρό διαγωνισμό και να προμηθευτεί νέα λεωφορεία».
Όπως σημείωσε ο κ. Καραμανλής «το ένα τρίτο τουλάχιστον των λεωφορείων αυτών θα είναι ηλεκτροκίνητα και γι' αυτό θα απαιτηθεί προσεκτικός σχεδιασμός αναφορικά με τις διαδρομές που θα καλύπτουν τα νέα λεωφορεία και τις κλιματολογικές συνθήκες».
«Η κατάσταση στην Πετρούπολη πραγματικά έχει επιδεινωθεί όσον αφορά τις συγκοινωνίες το τελευταίο διάστημα, ιδίως μετά τον Σεπτέμβρη. Έχουμε καθυστερήσεις, οι οποίες ξεπερνάνε τα σαράντα πέντε λεπτά. Και μιλάμε για έναν δήμο, τον Δήμο Πετρούπολης, ο οποίος αποτελεί μια εξαίρεση σε όλη την ελληνική επικράτεια για έναν πολύ καλό λόγο: Έχει συγκλονιστικά νεανικό πληθυσμό που θα μπορούσε να συγκριθεί μόνο με μουσουλμανικές χώρες. Η αναλογία, δηλαδή, νεανικού πληθυσμού με τον μέσο πληθυσμό», τόνισε ο βουλευτής του ΜέΡΑ25 και επισήμανε ότι «οι νέοι άνθρωποι είναι που εξαρτώνται απολύτως από τις συγκοινωνίες για να πάνε στα φροντιστήριά τους, σε οποιεσδήποτε δραστηριότητές τους, πολλές φορές στα σχολεία τους».
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο υπουργός, η συγκοινωνιακή σύνδεση του Δήμου Πετρούπολης με το κέντρο της Αθήνας πραγματοποιείται με τη Γραμμή Α11 και Β11 που συνδέουν τον δήμο με την Πλατεία Βάθη, η οποία βρίσκεται στο ευρύτερο κέντρο των Αθηνών. Με βάση τα επίσημα στοιχεία του ΟΑΣΑ, με την τηλεματική, σε αυτές τις διαδρομές οι «χρονοαποστάσεις» φτάνουν μέχρι τα δέκα λεπτά. Η άλλη γραμμή που συνδέει τη συγκεκριμένη περιοχή με το κέντρο της Αθήνας είναι η Α13 Κηπούπολη-Ομόνοια με χρονοαπόσταση σε ώρες αιχμής τα εννέα και τα δέκα λεπτά. Η καθυστέρηση μπορεί να αγγίζει τα 15 με 20 λεπτά στις γραμμές που συνδέουν την Πετρούπολη με περιφερειακούς σταθμούς, όπως τις γραμμές 24 για τον Άγιο Αντώνιο, 700 για Ανθούπολη.
«Ο στόχος μας είναι με τον υπάρχοντα στόλο που έχουμε σήμερα στη διάθεσή μας να κάνει ο ΟΑΣΑ την καλύτερη δυνατή βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών, αλλά θαύματα δεν μπορούμε να κάνουμε. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να τρέξουμε γρήγορα τη διαδικασία για έναν μεγάλο διεθνή διαγωνισμό, έτσι ώστε η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη να έχουν καινούργια λεωφορεία εντός δεκαοκτώ μηνών», υπογράμμισε, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, ο κ. Καραμανλής και αναφέρθηκε στη «Γραμμή 4, μετρό Αθήνας επέκταση προς Πετρούπολη». «Το έργο αυτό είναι υπό δημοπράτηση, κύριε Αρσένη. Περιλαμβάνει το πρώτο τμήμα με δεκαπέντε σταθμούς από το Άλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδή με προβλεπόμενο χρόνο ολοκλήρωσης τα οκτώ έτη από την ανάθεση της σχετικής σύμβασης κατασκευής του έργου. Η περαιτέρω επέκταση δυτικά της Γραμμής 4, δηλαδή από το Άλσος Βεΐκου προς την Πετρούπολη με έξι πρόσθετους σταθμούς προβλέπεται να ακολουθήσει μετά την ολοκλήρωση του πρώτου αυτού τμήματος και επί του παρόντος η "ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ" προχωρεί σταδιακά στην ωρίμανση των προκαταρκτικών μελετών, οπότε είμαστε σε ένα πολύ-πολύ αρχικό στάδιο».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr