Ο υπουργός σημείωσε ότι ο μέσος ο όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στην Ελλάδα κινείται περίπου στα 15,4 έτη έναντι 9,9 ετών στην Ευρωπαϊκή Ένωσης, τονίζοντας ότι είναι ένας στόλος επικίνδυνα γερασμένος και αυτό αποτελεί γεγονός αναμφισβήτητο. «Η χώρα χρειάζεται αυτοκίνητα που να ρυπαίνουν λιγότερο και να προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια. Αυτή την κατάσταση έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Και την αντιμετωπίζουμε άμεσα», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Παράλληλα, πρόσθεσε ότι το υπουργείο Μεταφορών επεξεργάζεται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για «καθαρά» αυτοκίνητα, με ξεκάθαρες προτεραιότητες:
- Να δώσει κίνητρα για την αντικατάσταση πολλών από τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα, με αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, όπως επιτάσσει και η ευρωπαϊκή νομοθεσία.
- Να διευκολύνει την εισαγωγή ποιοτικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro5 και Euro6.
- Να κινητροδοτήσει, σε συνεννόηση και με το Υπουργείο Οικονομικών, την αγορά νέων αυτοκινήτων.
«Ήδη, όπως θετικά μας πιστώνεται, καταγράφεται μία σημαντική αύξηση της αγοράς, η οποία ξεπερνάει το 20%. Αυτό, ενώ τα τελευταία 10 χρόνια της οικονομικής κρίσης, η αγορά του αυτοκινήτου έπεσε έως και 80%», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής. Ο υπουργός διευκρίνισε όμως ότι, «παράλληλα, με τα κίνητρα, θα υπάρξουν και κάποια φορολογικά και δασμολογικά αντικίνητρα, στην εισαγωγή εκείνων των μεταχειρισμένων, που είναι παλαιάς τεχνολογίας, και δεν πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές».
«Ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ανοίγουμε τη συζήτηση για την οδική ασφάλεια, αλλά και για την ανάγκη ανανέωσης των αυτοκινήτων», επισήμανε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε ότι «εδώ πρέπει να αντιμετωπίσουμε ταυτόχρονα δύο προβλήματα: αφενός ότι τα κόστη που πληρώνει σήμερα ο Έλληνας για να αγοράσει αυτοκίνητο είναι σε πολλές περιπτώσεις παράλογα - και για αυτό βέβαια ο μόνος που δεν φταίει είναι η ίδια η αγορά του αυτοκινήτου και οι άνθρωποί της. Και αφετέρου ότι η κλιματική αλλαγή μάς χτυπάει ήδη την πόρτα και πρέπει άμεσα να λάβουμε μέτρα για το περιβάλλον».
Τέλος, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι ενώ μεγάλο μέρος της παγκόσμιας ρύπανσης οφείλεται στα Ι.Χ. αυτοκίνητα, στην Ελλάδα ο μέσος όρος ηλικίας των Ι.Χ. είναι από τους υψηλότερους στην Ευρώπη. Συνεπώς, τόνισε, «πρέπει να δράσουμε τώρα πριν είναι αργά».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr