Πρόκειται για τους σταθμούς της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού και της Νίκαιας, όπου το αρχικό χρονοδιάγραμμα του έργου προέβλεπε την οριστική παράδοση της Γραμμής 3 -και των έξι δηλαδή σταθμών- το δεύτερο εξάμηνο του 2017.
Ωστόσο οι τρεις δήμαρχοι διεκδίκησαν από την Αττικό Μετρό την τμηματική παράδοση του έργου, εξαιτίας των πολλών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι δημότες των συγκεκριμένων περιοχών και επειδή πάντοτε το ζήτημα του μετρό απασχολούσε την περιφέρεια του Πειραιά.
Το νέο χρονοδιάγραμμα που τέθηκε ήταν η παράδοση των σταθμών «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» τον Ιούνιο του 2019 και η παράδοση των υπόλοιπων τριών σταθμών («Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο»), τον Ιούνιο του 2021.
Οι βασικοί λόγοι καθυστέρησης στην παράδοση των τριών πρώτων σταθμών είναι ότι λόγω δικαστικής εμπλοκής δεν έχει εγκατασταθεί ακόμα σύστημα τηλεδιοίκησης, καθώς χωρίς αυτό δεν μπορούν να γίνουν δοκιμαστικά δρομολόγια, ενώ δεν έχουν ακόμη εγκατασταθεί πύλες και αυτόματα μηχανήματα πώλησης εισιτηρίων στους σταθμούς.
Οι ελλείψεις αυτές είναι σημαντικές και δυσχεραίνουν την ολοκλήρωση και παράδοση του έργου, με την λειτουργία του οποίου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 120 τόνους ημερησίως.
Υπενθυμίζεται ότι στον σταθμό Πειραιά προβλέπεται η δημιουργία συγκοινωνιακού κέντρου, καθώς εκεί θα «συναντώνται» ηλεκτρικός, μετρό, προαστιακός, τραμ και θα συνδέονται με το λιμάνι. Όταν δε, ολοκληρωθεί η γραμμή 3 του μετρό, θα ενώνει το λιμάνι του Πειραιά με το κέντρο της πόλης και με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.
Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα διανύεται, με το Μετρό, σε 45 λεπτά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr