Όπως αναφέρει o ΟΣΕ, «το γεγονός ότι η κατάσταση των υποδομών βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο, ως αποτέλεσμα των επιβαρύνσεων που αναγκαστικά προκαλούνται από την υλοποίηση νέων και σημαντικών έργων, είναι μια πραγματικότητα. Τα έργα αυτά ολοκληρώνονται με ρυθμούς παράδοσης που χαρακτηρίζονται ραγδαίοι, σε αντίθεση με την πραγματικότητα που επικρατούσε μέχρι το 2014».
Επιπλέον επισημαίνει ότι με απόφαση της ελληνικής πολιτείας, ο ΟΣΕ επιβαρύνθηκε με συνολική ζημία άνω των 700 εκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου να καταστεί εφικτή η ιδιωτικοποίηση της συγκεκριμένης εταιρείας παροχής σιδηροδρομικού έργου.
Σύμφωνα με τον Οργανισμό, η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της εταιρείας, ήδη από το 2008 συμπαρέσυρε και ολόκληρο το προσωπικό διαχείρισης σταθμών που ήταν διαθέσιμο στον ΟΣΕ, με αποτέλεσμα τη διαρκή και μόνιμη υποστελέχωσή του μέχρι σήμερα.
Ο ΟΣΕ υποστηρίζει ότι έχει καταβάλλει «τα μέγιστα των προσπαθειών» προκειμένου να εξυπηρετήσει τόσο τους παρόχους σιδηροδρομικού έργου, όσο και τους επιβάτες γενικότερα.
Προς την κατεύθυνση αυτή, τονίζει:
- «Την προσπάθεια ενεργοποίησης και ένταξης σε παραγωγική λειτουργία από τον ΟΣΕ των συστημάτων ενημέρωσης των επιβατών και την παροχή πληροφορίων, που, παρά το γεγονός ότι παρελήφθησαν την προηγούμενη δεκαετία, παραμένουν ανενεργά.
- Τη δημιουργία ειδικής διεύθυνσης στον Οργανισμό που θα εξειδικεύεται στην αντιμετώπιση των προβλημάτων των επιβατών, παρέχοντας και την κατάλληλη στελέχωση (παρά το ήδη ελλιπές προσωπικό του και ευρύτερα τους περιορισμένους πόρους του). Επισημαίνονται επίσης η ασάφεια και τα κενά σε θεσμικά ζητήματα αρμοδιοτήτων που επέφερε ο Νόμος 3891/2010.
- Την υλοποίηση στο πλαίσιο του επιχειρησιακού του προγράμματος ενός ανεπτυγμένου σχεδίου δράσης για τη συντήρηση και ανάπτυξη των σταθμών με σημαντικό προϋπολογισμό και διάθεση ίδιων πόρων.
- Την υπεράνθρωπη προσπάθεια του προσωπικού του να εξυπηρετεί τους επιβάτες σε όλα τα επιμέρους ζητήματα που προκύπτουν, παρά το γεγονός ότι οι δραστηριότητες αυτές στη διεθνή σιδηροδρομική πρακτική αποτελούν αντικείμενο των παρόχων σιδηροδρομικού έργου».
Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, «ο μόνος στη χώρα που πραγματοποιεί επενδύσεις και συμβάλει αποτελεσματικά στην αλλαγή της πραγματικότητας προς ένα καλύτερο αύριο είναι ο δημόσιος χώρος με τη συμβολή της πολιτείας».
Ο Οργανισμός σημειώνει, επίσης, ότι «δημιουργεί πολλά ερωτηματικά» η ανακοίνωση της ιδιωτικής εταιρείας, την ίδια ώρα που δημοσιεύτηκε έρευνα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για το επίπεδο ικανοποίησης των επιβατών στις μετακινήσεις με τραίνο, σύμφωνα με την οποία οι κύριες αιτίες παραπόνων (83,91% του συνόλου) στον σιδηρόδρομο αφορούν τις υπηρεσίες, την κατάσταση του τροχαίου υλικού, την τιμολόγηση μέσα στις αμαξοστοιχίες, τα δρομολόγια και όχι στους σταθμούς του δικτύου.
«Όπως προκύπτει από την έρευνα οι δύο βασικότερες αιτίες παραπόνων των επιβατών αφορούν στη λειτουργία της ιδιωτικής εταιρείας και όχι του διαχειριστή υποδομής, δηλαδή του ΟΣΕ» αναφέρει ο ΟΣΕ.
Υπενθυμίζεται ότι είχε προηγηθεί ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία επιρρίπτει ευθύνες στον ΟΣΕ, με αφορμή τα συνεχή παράπονα των επιβατών της για την κακή κατάσταση των σταθμών του Προαστιακού σιδηροδρόμου, αλλά και του κύριου σιδηροδρομικού δικτύου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr