Μιλώντας σε συνέντευξη τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης επανέλαβε τη δέσμευση της μητρικής εταιρίας (ιταλικής Ferrovie) για την τροχοδρόμηση υπερσύγχρονων τραίνων που σήμερα καλύπτουν διαδρομές στην Ιταλία με ταχύτητες πάνω από 250 χιλιόμετρα την ώρα εφόσον βελτιωθεί η κατάσταση του σημερινού σιδηροδρομικού δικτύου.
Μάλιστα όπως τόνισε εάν υπάρξουν νέες καθυστερήσεις στην παράδοση των σιδηροδρομικών έργων αναμένεται να δημιουργηθούν σημαντικά προσκόμματα προβλήματα στο σχεδιασμό που έχει ο ιταλικός όμιλος, κάτι που μπορεί να επιφέρει αιτήματα και διεκδικήσεις για αποζημιώσεις. Ανέφερε, πάντως, ότι οι Ιταλοί έχουν λάβει γραπτές και προφορικές δεσμεύσεις για την παράδοση συγκεκριμένων έργων.
Ειδικά ο κ. Τσαλίδης εστίασε στα όσα συμβαίνουν στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, Όπως είπε «υπάρχουν δέκα βραδυπορίες», δηλαδή τμήματα όπου οι συρμοί κατεβάζουν ταχύτητα σε ορισμένα από τα οποία η ανώτερη ταχύτητα είναι τα δέκα χιλιόμετρα την ώρα.
«Έχουμε λάβει προφορικές δεσμεύσεις για ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης σε ολόκληρο το τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη μέχρι τον Ιούνιο του 2018 και ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης μέχρι το τέλος του επόμενους έτους» συμπλήρωσε και πρόσθεσε ότι για τους δύο άξονες του προαστιακού (Κιάτο – Αεροδρόμιο και Πειραιάς – Χαλκίδα) λειτουργεί η τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση μόνο στο τμήμα ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών) – Αεροδρόμιο. Στα υπόλοιπα έργα, σύμφωνα με τις γραπτές διαβεβαιώσεις του ΟΣΕ, έως το τέλος Ιανουαρίου, θα ολοκληρωθεί η ντιζελοκίνηση στο τμήμα Τιθορέα - Λιανοκλάδι, το οποίο δεν θα διαθέτει ηλεκτροκίνηση και θα είναι μονόδρομης κυκλοφορίας. Βάσει των ίδιων γραπτών διαβεβαιώσεων του ΟΣΕ, το Τιθορέα - Λιανοκλάδι θα παραδοθεί με ηλεκτροκίνηση μέχρι το τέλος Μαρτίου.
Στον Προαστιακό, όπου αναμένεται από τα μέσα Φεβρουαρίου να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων, στον οριζόντιο άξονα (Κιάτο - αεροδρόμιο) και στον κάθετο άξονα (Πειραιάς-Χαλκίδα), ολοκληρώνεται η ηλεκτροκίνηση. Τόνισε, δε, ότι η υλοποίηση του έργου της ηλεκτροκίνησης αναμένεται να αυξήσει τις δυνατότητες του σιδηροδρομικού δικτύου και παράλληλα θα μειώσει το κόστος μεταφοράς.
Πάντως σύμφωνα με πηγές της Επιτροπής, που χρηματοδοτεί τα έργα αυτά, καταγράφεται ικανοποιητική πρόοδος ωστόσο δε χωρούν πειραματισμοί καθώς οι προθεσμίες στενεύουν.
Οι στόχοι
Σε σχέση με το σχεδιασμό της εταιρίας όπως τόνισε ότι η μάχη κατά της εισιτηριοδιαφυγής θα συνεχιστεί, όπως και η προώθηση νέων τεχνολογιών στις πωλήσεις. Ειδικά, όπως τόνισε, το ηλεκτρονικό εισιτήριο αναμένεται να σπρώξει σημαντικά τα έσοδα, όπως καταδεικνύεται από τη μέχρι στιγμής εικόνα. Παράλληλα και ο τζίρος από τα εμπορευματικά τραίνα αναμένεται να έχει διψήφια αύξηση το νέο έτος. Στο σχεδιασμό επίσης της εταιρίας είναι η τουριστική αξιοποίηση δρομολιγίων με έμφαση σε παλιές κι ανεξερεύνητες περιοχές της χώρας. Χαρακτηριστικά ανέφερε τα Θρακιώτικα Τέμπη, διαδρομή Δράμα – Καβάλ, το Πηλιο, τα Καλαβρυτα και περιοχές στη Στερεά Ελλάδα.
Αναφορικά με τη σύνδεση Θεσσαλονίκης με την Πόλη ο κ. Τσαλίδης τόνισε ότι μπορεί αν έχει σημαντικό θετικό αποτύπωμα στο τζίρο της εταιρίας, ωστόσο έβαλε ως προϋπόθεση πέρα από τη βελτίωση της γραμμής, την αναβάθμιση του μεθοριακού σταθμού στα σύνορα, τη δημιουργία τελωνείου και αστυνομικού σταθμού.
Επίσης o διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σημείωσε ότι η εταιρία θα υποβάλλει δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση της εταιρείας συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (ΕΕΣΣΤΥ). Για το νέο διαγωνισμό με σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) που αφορά το υπόλοιπο τμήμα του εμπορευματικού συγκροτήματος του Θριασίου, όπως οι αποθήκες Κ1 και Κ2 για τις οποίες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει δικαίωμα προαίρεσης, ο κ.Τσαλίδης άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο συνεργασίας με την κινεζική Cosco. Επίσης ανακοίνωσε ότι στις αρχές του νέου έτους η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα προχωρήσει στην πρόσληψη 60 μηχανοδηγών καθώς και επιπλέον προσωπικού συγκεκριμένων ειδικοτήτων όπως στα χρηματοοικονομικά, στο στρατηγικό σχεδιασμό και στην τεχνολογία.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr