Απαντώντας στις επικρίσεις που δέχθηκε η κυβέρνηση για το συγκεκριμένο έργο ανέφερε: «Θα ήθελα, όμως, επειδή τα 2,5 χρόνια που πέρασαν έχουμε ακούσει πολλά, να ζητήσω συγνώμη για όσους απογοητεύσαμε, όταν διαλαλούσαν το 2015 ότι δεν θα ξεκινήσουν τα έργα. Για όσους διαλαλούσαν στη συνέχεια ότι δεν θα ολοκληρωθούν τα έργα. Θα ήθελα να ζητήσω συγνώμη, για όσους επικαλούνταν πριν λίγο καιρό, ότι δε θα τα καταφέρουμε και ότι στο τέλος τα τελείωσαν εκείνοι, κι εμείς κάνουμε βόλτες για να κόψουμε κορδέλες. Θα ήθελα να ζητήσω συγνώμη, γιατί κόψαμε 1 δισ. ευρώ περίπου από τους 4 και 1/3 αυτοκινητόδρομους από τις αποζημιώσεις, για την ακρίβεια 900 εκατομμύρια, όταν για 330 εκατομμύρια κόπηκαν οι συντάξεις και ανέβηκαν οι εισφορές. Και θα ήθελα να ζητήσω συγνώμη που θα συνεχίσουμε αυτά τα έργα και θα κάνουμε και τα ηλεκτρονικά διόδια, - και μιας που είμαστε "υπεύθυνοι" απ' ό,τι διάβασα σήμερα σε αρκετές αντιπολιτευόμενες εφημερίδες, ότι φταίμε και για τα διόδια της γέφυρας Ρίο- Αντίρριο και για όλα τα υπόλοιπα, των δρόμων που εγκαινιάζουμε».
Εκφράζοντας την ικανοποίηση του για το έργο πνοής που παραδίδεται στη Δυτική Ελλάδα, ο Χρήστος Σπίρτζης τόνισε γα άλλη μια φορά ότι «τα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανέναν υπουργό, περιφερειάρχη ή δήμαρχο» και ευχαρίστησε τους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου για τα ξενύχτια, τις εντάσεις και τη συνεχή προσπάθεια.
«Οι ίδιοι ήταν και στις προηγούμενες κυβερνήσεις και δεν τους άλλαξε το κομματικό κράτος των ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ. Και είναι στη διάθεση όλων, τα υπηρεσιακά σημειώματα, οι παραλαβές των έργων σε κάθε χρονική στιγμή, οι απαλλοτριώσεις, οι αδειοδοτήσεις, οι αρχαιολογικές εργασίες και πότε ακριβώς έγιναν, για ν' αποδειχθεί, ποιος έκανε τι. Γιατί αυτό πρέπει να το ξέρει ο ελληνικός λαός. Μάλιστα, αυτά έγιναν μέσα στις πιο αντίξοες συνθήκες, σύμφωνα με όσα επικαλείται η αξιωματική αντιπολίτευση τουλάχιστον», επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και προσέθεσε:
«Είναι εδώ επίσης, οι παραχωρησιούχοι κατασκευαστές, οι μελετητές, οι σύμβουλοι, οι ανεξάρτητοι μηχανικοί, τους οποίους επίσης ευχαριστώ, ιδιαίτερα τους παραχωρησιούχους και τους κατασκευαστές, όχι γιατί έκαναν τη δουλειά τους. Αυτό ήταν ευθύνη και καθήκον τους, αλλά γιατί αν δεν υπερέβαλαν και συγκεκριμένα αν δε συνέβαλαν στην ενοικίαση τμημάτων που δεν είχαν γίνει απαλλοτριώσεις, δεν θα είχε ολοκληρωθεί το έργο εγκαίρως».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών άφησε αιχμές για εκπροσώπους της Δικαιοσύνης σχετικά με τις καθυστερήσεις των απαλλοτριώσεων. «Δεν είναι εδώ, δυστυχώς, οι εκπρόσωποι της Δικαιοσύνης που συνέβαλαν στην καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων των οδικών αξόνων, όπως δεν είναι εδώ, οι εκπρόσωποι των κυκλωμάτων απαλλοτριώσεων, που αποτελεί και δέσμευσή μας να διερευνήσουμε τί είχαν κάνει και πώς τα πλήρωσε ο ελληνικός λαός.
Έχουμε ήδη ξεκινήσει. Δεν είναι εδώ οι "εισηγητές" των προβλέψεων ότι θα τελείωναν οι απαλλοτριώσεις και οι αρχαιολογικές εργασίες σε 6 μήνες. Δεν είναι εδώ, όσοι τελικά αποφάσισαν έναν ελλιπή σχεδιασμό, να μη συνδεθεί με την Ιόνια Οδό η Πρέβεζα, το Αγρίνιο. Πιθανόν, όμως, να είναι, όσοι μας κατηγόρησαν για την τμηματική παράδοση του έργου, όπως το περασμένο Πάσχα που είχαμε μηδέν νεκρούς, γιατί είχαμε μεγάλη καθυστέρηση και ουρά στη μία σήραγγα, στην Κλόκοβα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, ως τον άνθρωπο που αποσύνδεσε τα δημόσια έργα και την υλοποίησή τους από το πολιτικό σύστημα, που διαμόρφωσε τις συνθήκες όχι μόνο για να ολοκληρωθούν, αλλά και για να συνεχιστούν τα έργα υποδομών και τον κάλεσε να εγκαινιάσει την Ιόνια Οδό, να δώσει το έναυσμα για τα νέα έργα υποδομων της χώρας και την υλοποίηση της δίκαιης ανάπτυξης.
Η Ιόνια Οδός
Ο αυτοκινητόδρομος «Ιόνια Οδός», καλύπτει απαίτηση πολλών ετών, έχει μήκος 196 χιλιόμετρα και αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της Δυτικής Ελλάδας με μεγάλη αναπτυξιακή και κοινωνική σημασία. Διασχίζει δύο περιφέρειες και τέσσερις νομούς (Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Πρεβέζης, Ιωαννίνων) και εκτείνεται από τον Αντίρριο έως τα Ιωάννινα, όπου συναντά τον ανισόπεδο κόμβο της Εγνατίας Οδού.
Ουσιαστικά ο νέος αυτοκινητόδρομος συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα, αναβαθμίζοντας σημαντικά αστικά και αγροτικά κέντρα, όπως τα Ιωάννινα, την Άρτα και το Αγρίνιο. Παράλληλα, προσφέρει επαρκέστερη σύνδεση των λιμανιών Πάτρας, Αστακού και Ηγουμενίτσας.
Ουσιαστική χαρακτηρίζεται η συμβολή του στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής, καθώς βελτιώνει την προσβασιμότητα σε περιοχές με υψηλό τουριστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον, αφού με την ολοκλήρωση της κατασκευής της, το ταξίδι από Αντίρριο έως και Ιωάννινα διαρκεί 1 ώρα και 40 λεπτά
Ο αυτοκινητόδρομος «Ιόνια Οδός», βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία και ανάπτυξη από τις 3 Αυγούστου 2017, οπότε παραδόθηκε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη και το τελευταίο τμήμα του.
Τα τελευταία δύο χρόνια, η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, πέτυχε σε πολύ δύσκολες συνθήκες, να βγάλει και την «Ιόνια Οδό» από το πλήρες τέλμα. Αντιμέτωπη με δυσμενέστατους όρους συμβάσεων που είχαν συνάψει οι προηγούμενες κυβερνήσεις και υπέρογκες διεκδικήσεις αποζημιώσεων κατάφερε με πολύ δουλειά και σκληρή διαπραγμάτευση να προστατέψει το δημόσιο συμφέρον και ταυτόχρονα να πετύχει δεσμευτικό και ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της κατασκευής του έργου.
Στην επαναδιαπραγμάτευση για την «Ιόνια Οδό», έναντι των απαιτήσεων και κατασκευαστών και παραχωρησιούχων, η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, πέτυχε όφελος για το ελληνικό δημόσιο και τον Έλληνα πολίτη το οποίο ανέρχεται σε 230.240.276 εκατ. ευρώ, αναφέρει η ανακοίνωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr