Επί της ουσίας όμως, όπως τουλάχιστον ισχυρίζονται στην αγορά, υπάρχει ανησυχία μετά τις δηλώσεις των Ιταλών της FS, που πήρε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ότι μπορεί να δείξει ενδιαφέρον για άλλες συγκοινωνιακές δομές (π.χ. αστικές συγκοινωνίες ή Μετρό, όπως η στήλη είχε αποκαλύψει πιν μερικές εβδομάδες), αλλά όχι για την θυγατρική εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού.
Έτσι, η μετάθεση του διαγωνισμού μάλλον παραπέμπει σε…προσπάθεια του ΤΑΙΠΕΔ να μεταπείσει τους Ιταλούς να μην αποχωρήσουν. Πλέον, εγείρεται και το ερώτημα, τι θα γίνει η σύμβαση συντήρησης ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΕΕΣΣΤΥ, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της σύμβασης πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Σημειώνεται ότι η θυγατρική έχει υπογράψει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σύμβαση συντήρησης των βαγονιών της για 10 χρόνια (5 +5), με τον ελληνικό σιδηρόδρομο να αποτελεί τον κύριο πελάτη της ΕΕΣΣΤΥ (κάπου στα 28 εκατ. ετησίως).
Πάντως, κατά άλλες πηγές, η μετάθεση γίνεται ώστε να έχει ολοκληρωθεί η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ferrovie. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι υπάρχει ανανεωμένο ενδιαφέρον επενδυτών για την ΕΕΣΣΤΥ. Εξάλλου ανάλογο αίτημα παράτασης υπήρξε και από ενδιαφερόμενο επενδυτή που μετέχει στον διαγωνισμό. Σε κάθε περίπτωση, η συνέχεια θα δείξει τι θα γίνει με την εν λόγω ιδιωτικοποίηση…
Γ. Παπακωνσταντίνου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr