Στη συνέχεια η συμφωνία μεταβίβασης μετοχών θα αποσταλεί στην Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν προκειμένου να εγκριθεί η διαγραφή παράνομων κρατικών ενισχύσεων της τάξης των 750 εκατ. ευρώ, με την έγκριση του deal από το Ε.Σ. να αποτελεί «σωτηρία» για την σιδηροδρομική εταιρεία καθώς σε αντίθετη περίπτωση θα καλούνταν να επιστρέψει τις κρατικές ενισχύσεις εκατομμυρίων στο Δημόσιο και να οδηγηθεί σε εκκαθάριση.
Επίσης, πρέπει να εκδοθεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία προβλεπόταν με τον νόμο 3981/2010 Ρέππα για την αναδιάρθρωση του ομίλου ΟΣΕ και αφορά την λογιστική τακτοποίηση της διαγραφής των χρεών.
Το ζήτημα βέβαια, πέρα από τα παραπάνω διαδικαστικά, που είναι όμως ουσιαστικά, το πώς σκέπτονται οι Ιταλοί την «επόμενη ημέρα» για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Θα κρατήσουν το διοικητικό δίδυμο; Θα τοποθετήσουν στελέχη της επιλογής τους; Με ποιον τρόπο θα πετύχουν την ενίσχυση τόσο των εμπορευματικών όσο και των επιβατικών μεταφορών αλλά και θα εκσυγχρονίσουν την ταλαιπωρημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ;
Σημειώνεται ότι οι Ιταλοί δείχνουν τάση επέκτασης στην Ευρώπη, κατά συνέπεια έχει ενδιαφέρον να δούμε τις επόμενες κινήσεις τους, αλλά και τις επιδιώξεις τόσο έναντι των υπολοίπων διαγωνισμών (π.χ. ΕΣΣΤΤΥ), όσο και έναντι ομίλων που έχουν πιάσει «πόστο» στις μεταφορές στην Ελλάδα, όπως για παράδειγμα η Cosco.
Υπενθυμίζεται ότι για την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού, που έχει την ευθύνη της διαχείρισης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού της χώρας, φέρονται να ενδιαφέρονται η θυγατρική του ομίλου Trenitalia και η τσεχική Škoda Transportation.
Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr