Οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές ήταν αρχικώς προγραμματισμένες να υποβληθούν εντός του Σεπτεμβρίου. Το ΤΑΙΠΕΔ μεταθέτει την ημερομηνία για τον Οκτώβριο, ενώ οι υποψήφιοι αγοραστές πιέζουν για μετάθεση της ημερομηνίας προς τα τέλη του έτους.
Την ίδια στιγμή, ενεργοποιείται εκ νέου η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), η οποία με χθεσινή ανακοίνωση προειδοποιεί πως «όσοι ευελπιστούν, ψεύτικοι φίλοι και φανεροί εχθροί, ότι το σχέδιο της αποεπένδυσης μέσω της πώλησης θα ευδοκιμήσει, απατώνται». Η κινητοποίηση της ΟΜΥΛΕ αποδίδεται και στο γεγονός πως έχουν καθυστερήσει οι μετατάξεις που προβλέπει πρόσφατος νόμος για τους λιμενικούς υπαλλήλους, επειδή δεν έχουν εκδοθεί οι απαραίτητες υπουργικές αποφάσεις.
Αγκάθι στις συζητήσεις μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και των υποψηφίων επενδυτών αποτελεί ο όρος για τις υποχρεωτικές επενδύσεις που πρέπει να υλοποιήσει ο νέος αγοραστής του ΟΛΘ. Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, ουδείς υποψήφιος επενδυτής συμφωνούσε με την απαίτηση για επενδύσεις 300 εκατ., με αποτέλεσμα το ποσό να έχει περιοριστεί πλέον στα 180 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο ορισμένοι εκ των υποψηφίων πιέζουν για να περιοριστούν ακόμα περισσότερο οι υποχρεωτικές επενδύσεις και να μην ξεπερνούν τα 120 εκατ. ευρώ. Σε αυτό το ύψος εκτιμάται πως κινείται και το κόστος των απαραίτητων δαπανών για την αναβάθμιση του προβλήτα 6 και την αγορά του απαιτούμενου εξοπλισμού για τη βελτίωση των υπηρεσιών του OΛΘ.
Στην αντίστοιχη περίπτωση του ΟΛΠ, η Cosco δεσμεύθηκε για πενδύσεις 340 εκατ. ευρώ εντός δεκαετίας, ενώ η διοίκηση του κινεζικού ομίλου υποσχέθηκε πρόσθετες επενδύσεις 200 εκατομμύρια.
Τον Ιούλιο του 2014 είχε ανακοινωθεί πως οκτώ σχήματα είχαν περάσει στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για τον ΟΛΘ, αλλά σήμερα είναι άγνωστος ο αριθμός των επενδυτών που παραμένουν στο παιχνίδι της διεκδίκησης.
Σίγουρος υποψήφιος θεωρείται, πάντως, ένα επενδυτικό σχήμα υπό τον επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη (Deutsche Invest Equity Partners), το οποίο, όμως, αναζητεί εταίρο με εμπειρία στη διαχείριση λιμανιών όπως απαιτεί η προκήρυξη του διαγωνισμού.
Ενδιαφέρον φαίνεται να εκδηλώνουν και οι Ρώσοι της RZD (Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι), οι οποίοι συνεργάζονται με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η στάση των Ρώσων στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δείχνει, πάντως, πως τίποτα δεν είναι σίγουρο μέχρι την τελευταία στιγμή.
Τις επαφές τους έχουν κάνει και οι Φιλιππινέζοι της ICTS, οι οποίοι είχαν περάσει και στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για τον ΟΛΠ, χωρίς να καταθέσουν προσφορά, καθώς και οι APM Terminals (επίσης είχε περάσει στο τελικό στάδιο του ΟΛΠ χωρίς να εμφανιστεί), P&O Steam Navigation Company (του ομίλου DP World από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα) και η ιαπωνική Mitsui & Co.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr