Σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση, με τις διατάξεις του νόμου επιχειρείται η θέσπιση κανόνων για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου και η ευθυγράμμιση της εθνικής με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
«Η κύρωση της οδηγίας δεν σχετίζεται με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ», διευκρίνισε μιλώντας στην Επιτροπή ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης και προσέθεσε ότι η χώρα έχει αναλάβει δεσμεύσεις από το 2011 προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και προς τους δανειστές. «Η ανατροπή των δεσμεύσεων θα έχει άσχημες συνέπειες», σημείωσε ο κ. Σπίρτζης και αναφέρθηκε ειδικότερα στο θέμα της διαγραφής των χρεών που αφορά τις κρατικές ενισχύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από το ελληνικό Δημόσιο.
«Αν δεν διαγραφούν τα χρήματα αυτά από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ζητηθούν πίσω από την Επιτροπή, ως κρατική ενίσχυση, ενώ ενδέχεται να πληρώσουμε πρόστιμο» είπε χαρακτηριστικά.
Τέλος, διευκρίνισε ότι η χρηματοδότηση από ιδιώτες της ανάπτυξης των υποδομών που προβλέπεται στο σχέδιο νόμου, δεν σχετίζεται με την διαχείριση του δικτύου που παραμένει στον ΟΣΕ.
Το σχέδιο νόμου θα συζητηθεί και θα ψηφιστεί αύριο στην Ολομέλεια με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr