Το στοίχημα που καλείται αυτή τη στιγμή να κερδίσει η διοίκηση του ΟΑΣΑ και το υπουργείο Υποδομών είναι να περιορίσει όσο το δυνατόν τις αποκλίσεις από αυτόν κατά το κλείσιμο του 2016.
Σημειώνεται ότι προϋπολογισμός των συγκοινωνιακών φορέων έπρεπε να έχει υπογραφεί έως τις 31 Μαρτίου και η καθυστέρηση οδήγησε σε «πάγωμα» όλων των συναλλαγών με τρίτους. Αποτέλεσμα ήταν δύο από τα πέντε αμαξοστάσια της ΟΣΥ να μείνουν χωρίς καύσιμα και τα οχήματα να πρέπει να διανύουν δεκάδες χιλιόμετρα για τον ανεφοδιασμό τους, με κόστος σε χρόνο, χρήμα και εξυπηρέτηση.
Τα λεωφορεία αυτούς τους δυο μήνες συνέχιζαν να εκτελούν έργο χάρη στην πίστωση που έδιναν οι εταιρείες από τις οποίες προμηθεύονται τα καύσιμα. Σημειώνεται ότι, το μηνιαίο κόστος για καύσιμα είναι περίπου 3,5 εκατ. ευρώ, το οποίο αυξάνεται στα 4 εκατ. ευρώ με την αύξηση του ειδικού φόρου καυσίμων (καθώς δεν εξαιρέθηκαν οι συγκοινωνιακές εταιρείες από τον νόμο).
Σύμφωνα με τις προβλέψεις του προϋπολογισμού το 2016 θα βρει την ΟΣΥ, με ζημιές 44,6 εκατ. ευρώ, έσοδα 188,3 εκατ. ευρώ και έξοδα 233 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι το 2015 η ΟΣΥ εμφάνισε ζημιές 70 εκατ. ευρώ, ενώ το 2014 αυτές δεν ξεπερνούσαν τα 40 εκατ. ευρώ. Στον προϋπολογισμό του 2016 περιλαμβάνεται και η κρατική επιχορήγηση ύψους 86,74 εκατ. ευρώ.
Το 2014 η ΟΣΥ εισέπραξε από πωλήσεις εισιτηρίων, καρτών και υπουργεία 117 εκατ. ευρώ και η επιχορήγηση ανήλθε στα 100,29 εκατ. ευρώ.
Το 2015 οι πωλήσεις εισιτηρίων, καρτών και τα έσοδα από υπουργεία μειώθηκαν στα 97 εκατ. ευρώ και η επιχορήγηση ήταν επίσης μειωμένη στα 86 εκατ. ευρώ. Σε αυτά προστέθηκε έκτακτη επιχορήγηση 22 εκατ. ευρώ και επιπλέον 6 εκατ. ευρώ από τον έλεγχο των εισιτηρίων.
Οι πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών αναμένονται μειωμένες το 2016, στα 75 εκατ. ευρώ και η επιχορήγηση στα 86 εκατ. ευρώ.
Οι ανελαστικές δαπάνες της ΟΣΥ για το 2016 διαμορφώνονται στα 143 εκατ. ευρώ. Σε αυτή την κατηγορία εμπίπτουν η μισθοδοσία (40 εκατ. ευρώ), τα καύσιμα (12 εκατ. ευρώ), η ασφάλεια των λεωφορείων (1 εκατ. ευρώ), τέλη κυκλοφορίας και ΚΤΕΟ (10 εκατ. ευρώ), ανταλλακτικά και αναλώσιμα υλικά 3 εκατ. ευρώ, ρεύμα (για κτίρια και για έλξη των τρόλεϊ), ΕΥΔΑΠ, τηλεπικοινωνίες 1 εκατ. ευρώ και φόροι 7 εκατ. ευρώ.
Η ΣΤΑΣΥ από την άλλη «κλείνει» με ζημιές 32,5 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 30 εκατ. ευρώ το 2015. Η εταιρεία το 2013 και το 2014 εμφάνισε λειτουργική κερδοφορία και ήταν απαλλαγμένη από την ανάγκη κρατικής χρηματοδότησης. Αντιθέτως το τρέχον έτος πρόκειται να λάβει από τον κρατικό προϋπολογισμό (ΠΔΕ, ΕΕ) 1,2 εκατ. ευρώ. Τα έσοδά της έχουν προϋπολογιστεί στα 111,5 εκατ. ευρώ και τα έξοδά της στα 144 εκατ. ευρώ. Το 2015 η ΣΤΑΣΥ εμφάνισε ζημιές 30 εκατ. ευρώ.
Η κοινωνική παροχή για δωρεάν μετακινήσεις ανέρχεται σε περίπου 140 εκατ. ευρώ τα οποία δεν έχουν εισπράξει οι φορείς.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr