Μπορεί επισήμως να μην είναι ακόμη αντιμέτωπη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με κάποια αγωγή, αλλά στελέχη της δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο εταιρείες – πελάτες της να ακολουθήσουν τη νομική οδό. Σημειώνεται μάλιστα ότι το περασμένο έτος η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εμφάνισε κέρδη σχεδόν ίσα με την απώλεια από τον αποκλεισμό της Ειδομένης περίπου στα 2,7 εκατ. ευρώ γεγονός το οποίο δεν αποκλείεται να θέσει σε κίνδυνο την ενδεχόμενη κερδοφορία του οργανισμού.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πάντως, τα δρομολόγια θα αρχίσουν να αποκαθίστανται από το Σάββατο, ενώ από την εβδομάδα που ξεκινά στις 6 Ιουνίου θα δρομολογούνται επτά από τα εννέα τρένα που έκαναν δρομολόγια πριν ξεκινήσει ο αποκλεισμός και διακοπούν. Ηδη άλλωστε ολοκληρώνεται η εγκατασταση της επέκτασης φράχτη σε μήκος 1.000 μέτρων εκατέρωθεν των σιδηροδρομικών γραμμών, που κόστισε στην εταιρεία περίπου 40.000 ευρώ και κατασκευάστηκε ύστερα από σχετικό αίτημα του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Την ίδια στιγμή πληροφορίες αναφέρουν ότι η διοίκηση της εταιρίας δεν κρύβει τις ενστάσεις της για την ιδιωτικοποίησή της: «Αν ιδιωτικοποιηθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα είμαστε η μόνη χώρα που δε θα έχει δημόσια σιδηροδρομική εταιρία λειτουργίας και εάν πάρει και ο ΟΣΕ τον ίδιο δρόμο δε θα υπάρχει καν δημόσια υποδομή» λένε αφήνοντας υπόνοιες και για μελλοντική αύξηση των κομίστρων.
Την ίδια στιγμή εκφράζονται έντονες αμφιβολίες για την έκβαση του διαγωνισμού (καταληκτική ημερομηνία έχει οριστεί η 20η Ιουνίου) με το ενδεχόμενο του λουκέτου να βρίσκεται πολύ κοντά. «Αν και για τρίτη φορά βγει άγονος, σημαίνει ότι κάποιο πρόβλημα υπάρχει» σημειώνουν με νόημα. Παράλληλα αφήνουν σαφείς αιχμές για το ΤΑΙΠΕΔ και την απαξίωση της εταιρίας υποστηρίζοντας ότι «Εμείς λειτουργούμε παθητικά σε όλη αυτή τη διαδικασία καθώς όλες τις αποφάσεις τις λαμβάνει άλλος τα τελευταία χρόνια».
Όσον αφορά στην εκκρεμότητα που υπάρχει με την Κομισιόν για τις φερόμενες ως κρατικές ενισχύσεις είναι διαχειρίσιμη με βασικό επιχείρημα από την ελληνική πλευρά ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το 2008 και μετά δεν έχει λάβει από το κράτος την ετήσια επιδότηση ύψους 50 εκατ. ευρώ για την εκτέλεση των άγονων σιδηροδρομικών δρομολογίων.
Όσο για τα έσοδα από την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ (εταιρία συντήρησης τροχαίου υλικού), στον προυπολογισμό έχουν εγγραφεί 35 εκατομμύρια ευρώ την ώρα που ο υποψήφιος επενδυτής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αποκτήσει την εταιρία με «προίκα» 250 εκατ.ευρώ μόνο από τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr