Οι μεγάλοι πελάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν αρχίσει ήδη τις ακυρώσεις, μετατοπίζοντας τη μεταφορά φορτίου σε άλλες οδούς όπως είναι η οδική και η θαλάσσια.
Παράλληλα η πλειονότητα των εμπορευμάτων της Cosco μεταφέρονται προς την Κεντρική Ευρώπη μέσω της εναλλακτικής σιδηροδρομικής οδού που είναι η Βουλγαρία, λύση που όμως κοστίζει σε χρόνο και χρήμα. Τα φορτία που καταφθάνουν στον Πειραιά και ήταν προγραμματισμένα να μεταφερθούν σιδηροδρομικώς προς την Ευρώπη μέσω Σκοπίων, εκτρέπονται και ταξιδεύουν μέσω Βουλγαρικών συνόρων.
Ωστόσο οι εταιρείες επωμίζονται επιπλέον κόστος ύψους 6.000 ευρώ ανά συρμό, ή 400 ευρώ ανά βαγόνι. Πέραν της οικονομικής επιβάρυνσης, οι πελάτες της Cosco και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ «φορτώνονται» 1,5 επιπλέον ημέρα διαδρομής επιλέγοντας τη Βουλγαρική οδό αντί της διέλευσης μέσω Σκοπίων. Την ίδια στιγμή η κακή κατάσταση του Βουλγαρικού σιδηροδρομικού δικτύου λόγω παλαιότητας, προκαλεί συμφόρηση με δεδομένη την αυξημένη κίνηση που παρατηρείται στην περιοχή, λόγω της κατάληψης της γραμμής στην Ειδομένη, με αποτέλεσμα να παρατηρείται σιδηροδρομικό μποτιλιάρισμα.
Παράλληλα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καλείται να καταβάλει αποζημιώσεις στους πελάτες της, οι οποίοι πλέον ενεργοποιούν τις σχετικές ρήτρες που προβλέπονται στα συμβόλαια που έχουν υπογράψει με τον σιδηροδρομικό πάροχο.
Ηδη από την προηγούμενη εβδομάδα εταιρείες logistics ακύρωσαν ή «πάγωσαν» περίπου 400 φορτία διαπιστώνοντας ότι δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από την εταιρεία λειτουργίας του ΟΣΕ. Συνολικά το 20% του διακινούμενου φορτίου βρέθηκε εκτός τροχιάς ΤΡΑΙΝΟΣΕ μόνο την περασμένη εβδομάδα. Τόσο οι εξαγωγικές όσο και οι εισαγωγικές εταιρείες εισπράττουν συνεχώς ακυρώσεις από τους πελάτες τους, καθώς δεν υπάρχει τρόπος διασφάλισης της έγκαιρης μεταφοράς των προϊόντων στον τελικό προορισμό.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr