Μετά το Ελ. Βενιζέλος, που ήδη τελεί υπό τον πλειοψηφικό έλεγχο ξένων επενδυτών κι εκκρεμεί η επέκταση του ποσοστού τους, το πρώτο λιμάνι της χώρας περνάει σε κινεζικά χέρια ενώ έπονται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια.
Μετά την πρώτη σύμβαση παραχώρησης επί κυβέρνησης Κώστα Καραμανλή πλέον ο κινεζικός κολοσσός της Cosco, αναλαμβάνει τον έλεγχο του 67% της εταιρίας ΟΛΠ ΑΕ.
Η συνολική αξία της συμφωνίας πώλησης του ΟΛΠ ανέρχεται, σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, σε 1,5 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την προσφορά των 368,5 εκατ. ευρώ για την απόκτηση του 67% της εταιρείας ΟΛΠ ΑΕ, υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 350 εκατ. ευρώ την επόμενη δεκαετία, τα έσοδα του ελληνικού δημοσίου από τη σύμβαση παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών του ΟΛΠ), αναμενόμενου συνολικού ύψους της τάξης των 410 εκατ. ευρώ.
Στο ποσό του 1,5 δισ. συνυπολογίζονται και τα αναμενόμενα μερίσματα και οι τόκοι που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι την λήξη της παραχώρησης το 2052.
Η Θεσσαλονίκη
Στο μεταξύ, εντός του Ιουλίου αναμένεται να κατατεθούν τελικά, κατόπιν τρίμηνης παράτασης, οι δεσμευτικές προσφορές στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την πώληση πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ).
Μεταξύ των οκτώ επιχειρηματικών σχημάτων, που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εταιρεία στην προηγούμενη φάση του διαγωνισμού, τουλάχιστον τέσσερα φαίνεται ότι το διατηρούν, καθώς ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ για επικαιροποίησή του, όπως δήλωσε την Πέμπτη ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρης Μακρής, στη διάρκεια εκδήλωσης παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων της εισηγμένης σε επενδυτές.
Πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα αεροδρόμια
Η ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού (Ε.Α.) ενέκρινε τη συγκέντρωση που αφορά στην απόκτηση από τη Fraport AG του αποκλειστικού ελέγχου των Περιφερειακών Αεροδρομίων της Ομάδας Α (1. Θεσσαλονίκης, 2. Κέρκυρας, 3. Ζακύνθου, 4. Κεφαλονιάς, 5. Ακτίου, 6. Καβάλας και 7. Χανίων) και της Ομάδας Β (1. Ρόδου, 2. Κω, 3. Σαντορίνης, 4. Μυκόνου, 5. Μυτιλήνης, 6. Σκιάθου και 7. Σάμου), μέσω της παραχώρησης ύστερα από δημόσιους πλειοδοτικούς διαγωνισμούς που προκηρύχθηκαν από το ΤΑΙΠΕΔ για τη χρηματοδότηση, αναβάθμιση, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία των συγκεκριμένων Περιφερειακών Αεροδρομίων.
Όπως εξηγεί σε ανακοίνωσή της η επιτροπή ανταγωνισμού, η εν λόγω συγκέντρωση δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά.
Γ.Α.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr