Για δεύτερη φορά μέσα στο Μάρτιο έχει κλείσει το σιδηροδρομικό πέρασμα στα βόρεια σύνορα της χώρας με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εκτελέσει τα προγραμματισμένα της δρομολόγια η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Από την Δευτέρα δεν περνά κανένα τραίνο, παρά το γεγονός ότι καθημερινά είναι προγραμματισμένα από ένα έως δύο δρομολόγια της Cosco που έρχονται από τον Πειραιά και είναι φορτωμένα εμπορεύματα της SONY, HP και άλλων μεγάλων εταιρειών. Εναλλακτικά η, υπό ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιλέγει τη διέλευση μέσω Βουλγαρίας.
Ωστόσο η εναλλακτική αυτή κοστίζει επιπλέον περίπου 5.000-10.000 ευρώ ανά συρμό, συν τις αποζημιώσεις, που οφείλει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να καταβάλλει στους πελάτες της για την καθυστέρηση. Σημειώνεται ότι το υπερβάλλον κόστος βαρύνει τους πελάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οποίοι όμως φαίνεται ότι έχουν ξεπεράσει τα όρια της υπομονής τους, καθώς το πλεονέκτημα της διέλευσης από την Ελλάδα έχει ήδη χαθεί. Τα εμπορευματοκιβώτια που ταξιδεύουν μέσω Βουλγαρίας αντί ΠΓΔΜ «φορτώνονται» επιπλέον 1,5 ημέρα διαδρομής.
Σημειώνεται ότι ο αποκλεισμός των συνόρων με την ΠΓΔΜ ήρθε να προστεθεί στα υφιστάμενα παράπονα των ξένων πελατών (που έχουν συνάψει συμφωνίες με την Cosco, ώστε να μεταφέρεται το φορτίο τους διά θαλάσσης έως τον Πειραιά και στη συνέχεια σιδηροδρομικώς προς τη Βόρεια Ευρώπη) για την κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής.
Παρά τις διαβεβαιώσεις που είχαν οι ξένοι κολοσσοί ότι θα αναβαθμιστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο, τα έργα καθυστερούν και πλέον διαμαρτύρονται ότι «κάθε τρεις και λίγο κάτι συμβαίνει στην Ελλάδα». Η σημερινή κατάσταση γεννά σκέψεις αποχώρησης από την Ελλάδα, η οποία πλέον μόνο θεωρητικώς εξυπηρετεί ταχύτερα τις μετακινήσεις τους.
Υπενθυμίζεται ότι η σιδηροδρομική γραμμή στην Ειδομένη είχε παραμείνει τον περασμένο Νοέμβριο αποκλεισμένη από πρόσφυγες και μετανάστες για 25 ημέρες, με αποτέλεσμα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μετρήσει απώλειες που ξεπερνούσαν το 1,5 εκατ. ευρώ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr