Από το 2008 έως και το 2013 οι νέες ταξινομήσεις σημείωσαν συνεχή υποχώρηση από 100.000 έως τις 29.536 μοτοσυκλέτες το 2013, αριθμός που μεταφράστηκε σε σωρευτική απώλεια 70% του προ πενταετίας όγκου πωλήσεων.
Ο κλάδος ευνοήθηκε το 2014, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 9,3%, στα 32.278 οχήματα. Η ανοδική πορεία εξακολούθησε και το επόμενο έτος, παρά τη βαθμιαία επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών, καθώς οι ταξινομήσεις ενισχύθηκαν περαιτέρω κατά 6,8% (ή κατά 2.207 δίκυκλα), στις 34.485 μοτοσυκλέτες.
Η επιβολή των capital controls τον Ιούλιο ανέκοψε την αυξητική αυτή τάση, καθώς οι ταξινομήσεις μειώθηκαν απότομα κατά 40,8%, γεγονός που μετρίασε την άνοδο του κλάδου στο σύνολο του έτους.
Το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς ανήκει στην SYM (scooter) με 17%, ακολουθούμενη από τη Yamaha με 14,8%, τη Honda με 13,3%, την Piaggio με 10,8% και την KYMCO με 10,4%. Οι υπόλοιποι κατασκευαστές εμφάνισαν μονοψήφια μερίδια (Daytona: 7,9%, Aprilia: 2,2%, XGJAO: 2,2% κ.λπ.).
Η ανάλυση των οικονομικών καταστάσεων 20 επιχειρήσεων από την Hellastat:
-Ο Κύκλος Εργασιών το 2014 αυξήθηκε για πρώτη φορά μετά την εκδήλωση της ύφεσης κατά 10,7%, στα 115 εκ. ευρώ
-Τα κέρδη EBITDA αυξήθηκαν κατά 82%, στα 6,28 εκ., ενώ τα προ φόρων κέρδη ξεπέρασαν τα €3 εκ., έναντι μόλις 0,43 εκ. το 2013.
-Το περιθώριο EBITDA βελτιώθηκε κατά μια μονάδα στο 3,2%, ενώ αντιθέτως το περιθώριο ΚΠΦ υποχώρησε σε μόλις 0,4%.
-Η κεφαλαιακή μόχλευση παρέμεινε στο 1,1 προς 1.
-Το μέσο διάστημα είσπραξης Απαιτήσεων διαμορφώθηκε στους 3 περίπου μήνες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr