Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Περισσότερα από 1800 εμπορικά βαγόνια έχουν αποκλειστεί και από τις δυο πλευρές των συνόρων προκαλώντας ανυπολόγιστες ζημιές σε χιλιάδες επιχειρήσεις. Η κατάσταση προκάλεσε την παρέμβαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη καθώς την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας στα Ελληνοσκοπιανά σύνορα, ζήτησε με επιστολή του και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς & Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος (ΣΥΝΔΔΕ&L) εξηγώντας τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει ο αποκλεισμός στις επιχειρήσεις.
Στο 1,5 εκατ. ευρω η ζημία για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Ήδη η ζημία για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αγγίζει το 1,5 εκατ. ευρώ όπως δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας λειτουργίας του ΟΣΕ, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, ενώ πλήγμα δέχεται και η αξιοπιστία της εταιρίας, καθώς δεν μπορεί να εκτελέσει τα δρομολόγια.
Μέσα στα Σκόπια έχουν εγκλωβιστεί με κατεύθυνση την Ελλάδα τέσσερα τραίνα, ενώ υπάρχουν στη Θεσσαλονίκη και την Αθηνά ακινητοποιημένα τρένα που δεν μπορούν να κατευθυνθούν μέσω Σκοπίων στην Ευρώπη. Μάλιστα, μεγάλοι πελάτες της εταιρείας, όπως η Cosco, η Hewlett Packard και η Sony, αλλά και πολλές εισαγωγικές εταιρίες, εκφράζουν έντονη δυσαρέσκεια και τονίζουν ότι ενόψει Χριστουγέννων θα δημιουργηθούν προβλήματα στην αγορά. Ανάμεσα στα προϊόντα που παραμένουν στα εγκλωβισμένα βαγόνια είναι και νωπά και τυποποιημένα τρόφιμα, καύσιμα, πρώτες ύλες και ηλεκτρονικός εξοπλισμός.
SOS από τους επιχειρηματίες
Για 18 συρμούς που είναι εγκλωβισμένοι στο έδαφος της FYROM και που είναι φορτωμένοι με εμπορεύματα και πρώτες ύλες με προορισμό την Ελλάδα, κάνει λόγο το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τους επιχειρηματίες της Θεσσαλονίκης ο τελευταίος συρμός εισήλθε στην Ελλάδα στις 18 Νοεμβρίου και "έκτοτε δεν κατέστη δυνατό να κινηθούν άλλοι συρμοί προς τη Θεσσαλονίκη". Σε επιστολή προς την κυβέρνηση οι επιχειρηματίες της Θεσσαλονίκης επισημαίνου ότι υπάρχει κίνδυνος διακοπής της λειτουργίας ορισμένων επιχειρήσεων παραγωγής λόγω ελλείψεων ή καθυστερημένων αφίξεων των πρώτων υλών. Εξηγούν ότι ως αποτέλεσμα του αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής Σκοπίων-Θεσσαλονίκης, οι συρμοί από τη Θεσσαλονίκη προωθούνται μέσω Βουλγαρίας προς χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, με αποτέλεσμα την κατά 20% αύξηση του μεταφορικού κόστους. Την παρέμβαση της κυβέρνησης για την επίλυση του θέματος έχει ζητήσει από τις 25 Νοεμβρίου με επιστολή του και ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος χωρίς ωστόσο κανένα αποτέλεσμα.