Πληροφορίες όμως θέλουν και τις δύο εταιρείες να αντιμετωπίζουν προβλήματα χρηματοδότησης από τους ξένους επενδυτές με τους οποίους είχαν ήδη προχωρήσει σε συμφωνίες, λόγω του ιδιαίτερα ασταθούς οικονομικού και πολιτικού περιβάλλοντος στο οποίο βρίσκεται η χώρα. «Όσο είναι σε εξέλιξη η διαπραγμάτευση με τους δανειστές και δεν κλείνει μια συμφωνία, ώστε να υπάρχει σαφής εικόνα για την επόμενη ημέρα, οι επενδυτές διστάζουν» εξηγεί στο Reporter στέλεχος της αγοράς υδροπλάνων που διαπιστώνει ότι το σύνολο της χώρας βρίσκεται σε “επενδυτική ομηρία”.
Τι έγινε με τις αδειοδοτήσεις υδατοδρομίων;
Ενδεικτικό των γραφειοκρατικών καθυστερήσεων είναι το γεγονός ότι από τους συνολικά περίπου 40 φακέλους που έχουν υποβληθεί, έχει ολοκληρωθεί η αδειοδότηση μόνο ενός υδατοδρομίου, αυτού της Κέρκυρας. Ύστερα από σημαντικές καθυστερήσεις, το σχετικό νομοσχέδιο ψηφίστηκε τον Απρίλιο του 2013, οι διευκρινιστικές αποφάσεις πήραν ΦΕΚ τον Ιανουάριο του 2014, ενώ η απαραίτητη Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) υπεγράφη τον Φεβρουάριο του 2014, διαμορφώνοντας ουσιαστικά το νομοθετικό πλαίσιο ίδρυσης υδατοδρομίων. Πέρασαν όμως σχεδόν 14 μήνες από τότε και ο μηχανισμός κατάφερε να αδειοδοτήσει μόνο ένα υδατοδρόμιο.
Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν ότι η απειρία των εμπλεκόμενων φορέων στην αδειοδότηση και στην διαχείριση των δεδομένων των υδατοδρομίων αύξησε σημαντικά τον χρόνο διεκπεραίωσης των φακέλων. Το πρώτο αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο είναι αυτό της Κέρκυρας αποτελεί ιδιοκτησία του «Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας», αδειοδοτήθηκε τον Δεκέμβριο του 2014 μέσω της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια» η οποία συνεργάζεται με την «Κ2 SmartJets» που θα αναλάβει το πτητικό έργο των υδροπλάνων.
Οι προοπτικές στην Ελλάδα και οι γειτονικές αγορές
Η αγορά υδροπλάνων εκτιμάται ότι θα είναι ιδιαίτερα προσοδοφόρα, καθώς η μορφολογίας της χώρας ευνοεί την αυξημένη ζήτηση υπηρεσιών μεταφοράς.
Στην Τουρκία όπου οι πτήσεις ξεκίνησαν πριν από δύο χρόνια, την Κροατία πριν έξι μήνες και στην Ιταλία επίσης πρόσφατα η αγορά κινείται με ταχύτατους ρυθμούς. Πρόκειται για εναλλακτικό μέσο το οποίο αντικαθιστά ακτοπλοϊκή ή αεροπορική μετακίνηση, με ανταγωνιστικό κόστος, ενώ ευνοείται ιδιαίτερα η δραστηριότητά της σε χώρες με σύνθετη μορφολογία.
Πέραν της εξυπηρέτησης των νησιών της χώρας θα μπορούσαν μελλοντικά, όπως εκτιμούν στελέχη της αγοράς, να πραγματοποιούνται πτήσεις που θα συνδέουν νησιά με τα τουρκικά παράλια για παράδειγμα, εκτιμούν στελέχη της αγοράς.
Έχουν παρελθόν - αλλά σύντομο - τα υδροπλάνα στην Ελλάδα
Κατά το παρελθόν είχαν ξεκινήσει κάποιες εταιρείες πτήσεις με υδροπλάνα στη χώρα. Η μία, ελληνοκαναδικών συμφερόντων εκτελούσε πτήσεις στο Ιόνιο αλλά και από το Λαύριο με δύο αεροσκάφη. Οι συνθήκες (καιρικές συνθήκες καθώς πρόκειται για ανοιχτό λιμάνι) στο Λαύριο οδήγησαν σε ακύρωση πολλών πτήσεων με αποτέλεσμα η κύρια δραστηριότητα της εταιρείας που ξεκίνησε το 2004 να έχει επκεντρωθεί στην Κέρκυρα, τα Ιωάννινα και τους Παξούς.
Παράλληλα, το 2009, όταν ανέστειλε τη λειτουργία της η πρώτη εταιρεία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στις Σποράδες μια ελληνική εταιρεία μεξικανικών συμφερόντων. Και οι δύο εταιρείες αναγκάστηκαν να λειτουργήσουν χωρίς να υφίσταται ουσιαστικά νομοθετικό πλαίσιο, σε υδατοδρόμια που δεν είχαν αδειοδοτηθεί.
Χαρά Αυγερινού
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr