Ο διαγωνισμός για την διαφημιστική εκμετάλλευση των συρμών του μετρό, του ηλεκτρικού, του τραμ και των διαφημιστικών πάνελ επρόκειτο να ενισχύσει τα έσοδα της εταιρείας κατά 58% σύμφωνα με τα στατιστικά της. Συγκεκριμένα ο ανάδοχος θα αναλάμβανε την εκμετάλλευση των συρμών έναντι 1,5 εκατ. ευρώ και των πάνελ έναντι 500.000 ευρώ ετησίως αντίστοιχα για τέσσερα χρόνια. Ο ανάδοχος επρόκειτο να κριθεί με βάση την διαδικασία της πλειοδοσίας με ελάχιστη αύξηση ετησίως ποσοστό 5%.
Τα διαφημιστικά έσοδα της εταιρείας θα αυξάνονταν κατά 35%, ενώ ακόμη και χωρίς την κατ΄ελάχιστον αύξηση του 5% η εταιρεία θα εισέπραττε σε βάθος τετραετίας τουλάχιστον 6 εκατ. ευρώ μόνο από την διαφημιστική εκμετάλλευση των συρμών. Αντιστοίχως αναμενόταν εισροή τουλάχιστον 2 εκατ. ευρώ στα ταμεία της ΣΤΑΣΥ από την εκμετάλλευση των διαφημιστικών πάνελ, σε βάθος τετραετίας.
Ωστόσο η τύχη του διαγωνισμού κρίθηκε, ύστερα από τρεις μεταθέσεις της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής προσφορών, καθώς καμία απολύτως εταιρεία δεν «κατέβηκε» με προσφορά.
Το αντικείμενο του διαγωνισμού
Η σύμβαση αφορούσε τετραετή εκμετάλλευση συρμών και πάνελ, ωστόσο υπήρχε δυνατότητα επέκτασης και για επιπλέον δύο έτη. Στελέχη της εταιρείας αποδίδουν την αρνητική έκβαση του διαγωνισμού στην ραγδαία πτωτική πορεία της διαφημιστικής αγοράς από τις αρχές του έτους, η οποία αναμένει τις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις προκειμένου να δραστηριοποιηθεί.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο διαγωνισμός θα «ξανατρέξει» σε δεύτερο χρόνο με τροποποιημένους, κατά πάσα πιθανότητα, όρους ώστε να αυξηθούν οι πιθανότητες ανάδειξης πλειοδότη.
Μειωμένες εισπράξεις και έσοδα
Σημειώνεται ότι σε επίπεδο εσόδων η εταιρεία εμφάνισε έσοδα το 8μηνο του 2014 αυξημένα κατά 17% σε σχέση με το 2013. Ωστόσο το τελευταίο 4μηνο του έτους τα έσοδα παρουσίασαν σημαντική υποχώρηση, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στην μείωση της τιμής των εισιτηρίων και την ανακατανομή των εσόδων από πωλήσεις που οδήγησε μεγαλύτερο μέρος των εισπράξεων στην εταιρεία οδικών μέσων (ΟΣΥ).
Μπορεί μεν τα αποτελέσματα του έτους να είναι θετικά και να εμφανίζει και πάλι λειτουργική κερδοφορία η εταιρεία που διαχειρίζεται το μετρό, τον ηλεκτρικό και το τραμ, ωστόσο στόχος είναι αυτή να ενισχυθεί περαιτέρω καθώς η μείωση στην τιμή των εισιτηρίων δεν θα αφήσει τα συνολικά έσοδα ανεπηρέαστα.
Παράλληλα το 2015 προβλέπεται μείωση της κρατικής επιδότησης, η οποία μπορεί μεν να κατευθύνεται μόνο στην ΟΣΥ αλλά όσο περιορίζονται τα έσοδα της ΟΣΥ τόσο αυξάνεται η ανάγκη έμμεσης ενίσχυσής της από την ΣΤΑΣΥ. Το 2014 η κρατική επιδότηση έκλεισε (ύστερα από προσθήκη επιπλέον 5 εκατ. ευρώ) στα 100 εκατ. ευρώ, ενώ το 2015 αυτή δεν θα ξεπεράσει τα 85 εκατ. ευρώ.
Χαρά Αυγερινού
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr