Παράγοντες της ναυτιλιακής αγοράς κάνουν λόγο για αυξημένο κόστος χρήσης του αγκυροβολίου του Πειραιά, λόγω των πάγιων χρεώσεων που γίνονται στα απόβλητα, ακόμα και στη ράδα, ανεξάρτητα από το αν θα αφήσουν ή όχι κατάλοιπα.
Ο σύνδεσμος των ναυτικών πρακτόρων (ΣΩΝΠΑΠ), έχει κρούσει επανειλημμένα τον κώδωνα του κινδύνου, σημειώνοντας ότι οι πάγιες χρεώσεις ανεξάρτητα από τη χρήση των υπηρεσιών, διώχνουν τα πλοία από το πρώτο λιμάνι της χώρας. Μάλιστα το θέμα είναι εν γνώση τόσο της Ένωσης Εφοπλιστών, του ΟΛΠ και του υπουργείου Ναυτιλίας, χωρίς ωστόσο να έχει γίνει κάτι ακόμα.
Στο ίδιος μήκος κύματος και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας. Πιο συγκεκριμένα ο Σύνδεσμος με αφορμή τη χτεσινή ανακοίνωση Τύπου της ΟΛΠ Α.Ε. σχετικά με την πορεία του διαγωνισμού ανάθεσης της υπηρεσίας συλλογής στερεών αποβλήτων πλοίων τονίζει «και πάλι την πλήρη αντίθεσή του στον υπό εξέλιξη διαγωνισμό, στο βαθμό που αυτός θα καταλήξει στη μονοπωλιακή εκμετάλλευση της σημαντικότατης αυτής υπηρεσίας στο λιμάνι του Πειραιά και μάλιστα για διάστημα πολλών δεκαετιών!»
Επίσης σημειώνει ότι «ως χρήστες του λιμένα έχουμε επανειλημμένως τονίσει ότι η μέχρι σήμερα πρακτική της μονοπωλιακής ανάθεσης της αποκομιδής στερεών αλλά και υγρών αποβλήτων, κατά αποκλειστικότητα σε ένα και μόνο πάροχο, έχει δημιουργήσει φαινόμενα καταχρηστικής εκμετάλλευσης της μονοπωλιακής αυτής θέσης και έχει φέρει τους χρήστες του λιμανιού πολλές φορές σε αδιέξοδα.
Ο ΣΕΕΝ έχει επισημάνει σε όλους τους τόνους ότι θα πρέπει να διασφαλιστεί η παροχή των εν λόγω υπηρεσιών από τουλάχιστον δύο παρόχους ανά υπηρεσία. Τούτη άλλωστε είναι η πρακτική που ακολουθείται από τα μεγαλύτερα λιμάνια στην Ευρώπη και ως γενική αρχή προωθείται και στα πλαίσια της υπό συζήτησης Ευρωπαϊκής Οδηγίας για τις λιμενικές υπηρεσίες.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου αλλά και η Επιτροπή Ανταγωνισμού καλούνται να εξετάσουν το ζήτημα και να λάβουν θέση σχετικά».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr