Πληροφορίες αναφέρουν ότι στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης του συνόλου του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, μετά και την μετατροπή του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών σε Συγκοινωνίες Αθηνών, τα ΚΤΕΛ θα πρέπει να αναλάβουν τα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων του ΟΑΣΑ. Στόχος είναι η πύκνωση των δρομολογίων των λεωφορείων του ΟΑΣΑ, τα οποία αυτή τη στιγμή λόγω περιορισμένου προσωπικού και πόρων -που έχουν καθηλώσει μέρος του στόλου στα αμαξοστάσια του ΟΑΣΑ λόγω έλλειψης ανταλλακτικών- εμφανίζουν περιορισμένη αξιοπιστία σε αρκετές περιοχές.
Το νέο πλέγμα δρομολογίων προβλέπει την τροφοδοσία των μέσων σταθερής τροχιάς (κυρίως του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου) από λεωφορειακές γραμμές, ώστε να περιοριστεί η εκτεταμένη χρήση των λεωφορείων και να υποκατασταθεί το έργο τους από τα σταθερά μέσα.
Στην ίδια λογική εντάσσεται και η πρόβλεψη για διακοπή των δρομολογίων του ΟΑΣΑ που φτάνουν μέχρι μακρινές περιοχές όπως είναι τα Μεσόγεια ή η Σαρωνίδα για παράδειγμα και να αναλάβουν τα λεγόμενα “μακρινά” δρομολόγια τα ΚΤΕΛ.
Ποιος θα πάρει τα χρήματα;
Το πρόβλημα ωστόσο που αναμένεται να προκύψει και αποτελεί αντικείμενο μελέτης αυτή τη στιγμή είναι πώς θα γίνει η “μοιρασιά” της επιδότησης. Η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) από την πλευρά της δικαιούται αυτή τη στιγμή επιδότηση η οποία είναι απαραίτητη για την βιωσιμότητα της εταιρείας. Το 2013, μάλιστα, ήταν η πρώτη χρονιά που η ΟΣΥ δεν ήταν ελλειμματική, στα οικονομικά αποτελέσματα της οποίας όμως περιλαμβάνεται η κρατική επιδότηση. Αντιθέτως, η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) έκλεισε την χρήση του 2013 με κερδοφορία, απαλλαγμένη από την ανάγκη κρατικής επιδότησης. Σε περίπτωση που στο παιχνίδι των αστικών μετακινήσεων εισέλθουν και τα ΚΤΕΛ θα πρέπει να λάβουν μέρος της κρατικής επιδότησης που δικαιούται σήμερα η ΟΣΥ, γεγονός το οποίο αναμένεται να ανατρέψει τα θετικά της οικονομικά αποτελέσματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα θετικά οικονομικά των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών είναι ζητούμενο για το υπουργείο Υποδομών αυτή τη στιγμή, καθώς αυτά ήταν που άνοιξαν τον δρόμο για την μείωση της τιμής των εισιτηρίων που θα ισχύσει από το ερχόμενο φθινόπωρο.
Τι αλλάζει στο δίκτυο ΚΤΕΛ;
Όσον αφορά στον συγκοινωνιακό σχεδιασμό, τα ΚΤΕΛ θα πρέπει να σταματήσουν να μπαίνουν μέσα στον αστικό ιστό και θα τερματίζουν τα δρομολόγιά τους σε κεντρικούς σταθμούς μέσων σταθερής τροχιάς (όπως π.χ. ο σταθμός Δουκ. Πλακεντίας) όπου θα εκτελούνται οι μετεπιβιβάσεις.
Την ίδια στιγμή προγραμματίζεται -εδώ και μία δεκαετία περίπου- η μεταφορά του σταθμού των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα ώστε να αποτελέσουν παρελθόν οι σταθμοί στον Κηφισό και την Λιοσίων. Η μεταφορά του κεντρικού σταθμού των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα θα σημάνει και την διευκόλυνση της μετακίνησης των επιβατών προς λιμάνι, αεροδρόμιο αλλά και το κέντρο της Αθήνας, καθώς θα μετεπιβιβάζονται στο μετρό, αντί να εισέρχονται τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ στον αστικό ιστό.
Άγονα ΚΤΕΛ
Παράλληλα, εντός του 2015 θα πρέπει να διεξαχθεί ο διαγωνισμός για την ανάθεση των άγονων δρομολογίων των ΚΤΕΛ, χωρίς ακόμη να έχει γίνει ο χαρακτηρισμός των γραμμών, η καταγραφή και η έγκρισή τους από την Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών. Η δημοπράτηση των άγονων λεωφορειακών γραμμών στο σύνολο της χώρας πρέπει να ολοκληρωθεί εντός του 2015 και η καταγραφή τους αναμένεται να βασιστεί σε σχετικές μελέτες και εισηγήσεις που θα υποβάλλουν τοπικοί φορείς από όλη την χώρα, ώστε να εισπράξουν την σχετική -προβλεπόμενη από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία- επιδότηση.
Χαρά Αυγερινού
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr