Το έργο αναμένεται να φέρει επενδύσεις σε βάθος δεκαετίας που θα ξεπεράσουν τα 300 εκατ. ευρώ και θα δημιουργήσουν (μαζί με την κατασκευαστική φάση) 3.000 θέσεις εργασίας. Το έργο θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό καθώς θα διαμορφώσει τις συνθήκες για μετατροπή της χώρας σε βασική ευρωπαϊκή πύλη διακίνησης εμπορευμάτων. Οι προτάσεις για την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου θα έχουν την μορφή μη δεσμευτικών προσφορών, ενώ μέχρι σήμερα αρκετές είναι οι εταιρείες που έχουν απευθυνθεί στην ΓΑΙΟΣΕ προκειμένου να διατυπώσουν ερωτήσεις σχετικά με τον διαγωνισμό και το έργο. Πληροφορίες αναφέρουν ότι εκτός από την κινεζική Cosco - η οποία προ πολλού έχει εκφράσει το ενδιαφέρον της για το εν λόγω έργο, θέτοντας παράλληλα όρους - ενδιαφέρον για το έργο αναμένεται να επιδείξουν ελληνικές εταιρείες αλλά και διεθνείς (από την Ιταλία, Ολλανδία, Βέλγιο, Γερμανία και Ισπανία) με δραστηριότητα στα εμπορευματικά πάρκα.
Αόριστη ακόμα η τελική μορφή της σύμβασης
Η τελική μορφή της συνεργασίας αναμένεται να προκύψει μετά τις προτάσεις των ενδιαφερομένων, καθώς πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις όσον αφορά στον τρόπο υλοποίησης του έργου αλλά και στην σχέση που θα υπάρχει μεταξύ ΓΑΙΟΣΕ και αναδόχου. Στις αρχές του 2015 αναμένεται να ξεκινήσει η τελική φάση του διεθνούς διαγωνισμού. Οι επενδυτές θα κληθούν να επιλέξουν ανάμεσα σε τρία μοντέλα για την ανάπτυξη του έργου προκειμένου να εκδηλώσουν μη δεσμευτικό ενδιαφέρον. Μεταξύ των πιθανών μοντέλων των συμβατικών σχέσεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, είναι η σύμβαση παραχώρησης έργου, πωλήσεις μετοχών εταιρείας ειδικού σκοπού ή μακροχρόνιες συμβάσεις μίσθωσης.
Το έργο
Το έργο αφορά στην ευρύτερη έκταση του συγκροτήματος εγκαταστάσεων του Θριασίου Πεδίου για την ανάπτυξη του Εμπορευματικού Κέντρου, τον σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, εμβαδού περίπου 1.450 στρεμμάτων ιδιοκτησίας ΟΣΕ Α.Ε. και τον χώρο ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., έκτασης 588 στρεμμάτων με δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων. Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και τον εμπορικό λιμένα του Πειραιά (Νέο Ικόνιο).
Χαρά Αυγερινού
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr