Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Με την Ουκρανική κρίση να είναι σε πλήρη εξέλιξη και τους ιστορικούς φόβους της Ρωσίας για αποκλεισμό από τις «θερμές θάλασσες, δηλαδή τη Μεσόγειο» να επανέρχονται οι Ρώσοι μπαίνουν και πάλι στο παιχνίδι για τις ελληνικές υποδομές, πέραν των Σιδηροδρόμων.
Είναι ξεκάθαρο ότι οι Ρώσοι επιθυμούν να ελέγξουν το στρατηγικό δρόμο από την ανατολική Μεσόγειο μέχρι την Κεντρική Ευρώπη. Γι΄ αυτό έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τους σιδηροδρόμους Βουλγαρίας και Ελλάδας «στο πλαίσιο της ανάπτυξης του νέου διευρασιατικού διαδρόμου». Για την αύξηση μάλιστα της μεταφορικής δυνατότητας ι γίνεται λόγος για δίκτυο διαπλατυμένης σιδηροτροχιάς, που θα συνδέει το ρωσικό δίκτυο με το ευρωπαϊκό και θα επιτρέπει χωρίς αλλαγές σασί να φθάνουν έως και τη Βιέννη. Ωστόσο αυτό απαιτεί μεγάλες επενδύσεις., όμως διασφαλίζει ένα μεγάλος τρατηγικό πλεονέκτημα. Πιο συγκεκριμένα με την ένταξη και του Πειραιά στο υπό σχεδιασμό αυτό δίκτυο, που θα έχει μεγάλη μεταφορική δυνατότητα δημιουργείται ο πιο σύντομος δρόμος για τα εμπορεύματα που προέρχονται από την Ασία και την ραγδαία αναπτυσσόμενη Ανατολική Αφρική προς την μεγάλη αγορά της Ε.Ε. Ένα container από την Κίνα θα θέλει περίπου δέκα μέρες μέχρι να φτάσει στην καρδιά της Ε.Ε., ενώ από την Αφρική π.χ. Κένυα μόλις 4! Την ίδια ώρα τα λιμάνια Ρότερνταμ, Αμβούργου, Αμβέρσας ή και Μασαλλίας έχουν σε σχέση με τον Πειραιά εγγενές μειονέκτημα καθώς απέχουν από 1 έως 4 μέρες πιο μακριά από τον Πειραιά και το Σουέζ….
Ο Πειραιάς κομβικός
«Σίγουρα μας ενδιαφέρει εφόσον δούμε ευκαιρίες για σιδηροδρομικές μεταφορές στο λιμάνι του Πειραιά», συμπλήρωσε, προσθέτοντας ότι ο διαγωνισμός για την εκδήλωση ενδιαφέροντος λήγει στις 28 Απριλίου, οπότε και υπάρχει χρόνος για να ληφθούν οριστικές αποφάσεις. Όπως είπε ειδικότερα, η ρωσική εταιρεία δεν έχει ακόμη λάβει «από τους Ελληνες την τελική απόφασή τους πώς θα προχωρήσουν την ιδιωτικοποίηση, γιατί συνεργάζονται με την Ε.Ε.».
Το πρακτορείο υπενθυμίζει ότι ο Β. Γιακούνιν έχει ζητήσει από τον πρόεδρο της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν, ήδη από το καλοκαίρι ακόμη του 2013, την άδεια να συμμετάσχει στην ιδιωτικοποίηση των ελληνικών αυτών εταιρειών και σχετική χρηματοδότηση.
Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι έως τώρα έχουν δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αλλά και για τις επισκευές και μετασκευές, μέσω της εταιρίας ROSCO, υπό την προϋπόθεση ότι αυτές θα πωληθούν «πακέτο» με τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Το καλό πάντως για το ΤΑΙΠΕΔ είναι ότι έστω και κατ΄ αρχήν παρουσιάζεται πολλαπλό ενδιαφέρον για τον ΟΛΠ. Πέρα από την Cosco, υπάρχει το επενδυτικό fund New Zealand Super Fund, ενώ κατά τη διαδικασία pre marketing και πριν από αυτή, που είχε ξεκινήσει το ΤΑΙΠΕΔ, προφορικό ενδιαφέρον είχαν εκφράσει η MSC και η Dubai Ports World.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την προκήρυξη που έχει δημοσιοποιήσει το ΤΑΙΠΕΔ για τον ΟΛΠ, όλοι οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν εκδήλωση ενδιαφέροντος το αργότερο έως τις 28 Απριλίου 2014, ενώ έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν ερωτήματα μέχρι τις 14 Απριλίου 2014. Κι όλα αυτά την ώρα που η Αρχή Λιμένων ακόμα αναζητείται….
Γ.Α.