Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Η σχετική συμφωνία ΟΛΘ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που προέκυψε μετά από συνάντηση των προέδρων της εισηγμένης ΟΛΘ Α.Ε. Σ. Αγγελούδη, ΟΣΕ Π. Θεοφανόπουλου και ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α. Ζηλιασκόπουλου έχει στόχο να δώσει και στις δύο εταιρίες συγκριτικό πλεονέκτημα (εν όψει ιδιωτικοποιήσεων…) μέσα από την αξιοποίηση της γεωγραφικής θέσης της Μακεδονίας για το κόστος της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αλλά και χύδην φορτίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της ειδική αυτής σύσκεψης εξετάστηκαν όλα τα πρακτικά θέματα, που σχετίζονται με τα δρομολόγια (υποδομές, τιμολόγια, κ.λπ.), ώστε τα πάντα γύρω από το θέμα να έχουν ξεκαθαρίσει εντός του Ιανουαρίου.
Στη συνέχεια, θα κληθούν για διαβουλεύσεις οι εκπρόσωποι των ναυτιλιακών και μεταφορικών επιχειρήσεων, οι οποίοι θα αξιοποιήσουν για τη μεταφορά φορτίων τους τα νέα δρομολόγια.
Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή παίζουν οι συμφωνίες συντονισμένης μεταφοράς «ομαδοποιημένων» φορτίων βιομηχανιών με τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τη συμπρωτεύουσα προς τα Σκόπια και τη Σόφια, που αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή εντός του Μαρτίου του 2014 κι ανοίγουν το δρομο για την ανάδειξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ως εμπορευματικού κόμβου (hub).
Ουσιαστικά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντός του επόμενου τριμήνου αξιοποιεί τις δυνατότητες για τη σιδηροδρομική μεταφορά φορτίων στη Βόρεια Ελλάδα, τα Βαλκάνια και την Τουρκία, που σε συνδυασμό με την εξέλιξη των έργων υποδομής (γραμμές κτλ) μπορεί να ενισχύσει την προοπτική μελλοντικής διείσδυσης στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης, μέχρι τις χώρες της Βαλτικής και τη Ρωσία.
Γι΄αυτό άλλωστε και το τελευταίο διάστημα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αλλά και της Αλεξανδρούπολης έχει βρεθεί στο στόχαστρο των Ρώσων, που βλέπουν τη δυνατότητα απόκτησης στρατηγικής βάσης στη ΝΑ Ευρώπη εφόσον αποκτήσουν πρόσβαση στη Β. Ελλάδα κι αναπτύξουν το υφιστάμενο δίκτυο υποδομών.
Για να προλάβει πάντως τις εξελίξεις η Ελληνική πλευρά και να καταστήσει πιο ελκυστικό το πακέτο εταιριών ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΟΛΘ, ακόμη και με τις υφιστάμενες υποδομές (που είναι περιορισμένων δυνατοτήτων) αναμένεται να προωθήσει σε πρώτη φάση 2-3 εβδομαδιαία δρομολόγια προς Σκόπια και Σόφια, που θα μεταφέρουν τόσο containers όσο και χύδην φορτία.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες διακινούν φορτία μέσω του λιμένα Θεσσαλονίκης, αναμένεται να «συντονιστούν» με τα δρομολόγια των τρένων, προκειμένου να μην υπάρχει καθυστέρηση στην προώθηση των εμπορευματοκιβωτίων προς τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη.
Ο ΟΛΘ εκτιμάται πως με αυτή την πρωτοβουλία θα μπορέσει να κερδίσει μεταξύ άλλων και φορτία, τα οποία έχασε την περίοδο των μεγάλων απεργιακών κινητοποιήσεων του 2008, καθώς τότε απώλεσε τζίρο προς όφελος λιμένων, όπως το Μπουργκάς της Βουλγαρίας.
«Η σιδηροδρομική διασύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τις δύο αυτές βαλκανικές πρωτεύουσες (Σκόπια και Σόφια) θα αναβαθμίσει την αξία των συνδυασμένων μεταφορών στην περιοχή», επισήμανε σχετικά ο κ. Αγγελούδης.