Η απελευθέρωση των οδικών επιβατικών μεταφορών θα φέρει «φθηνότερο εισιτήριο, περισσότερη δικαιοσύνη και καλύτερο ανταγωνισμό» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, όπου παρουσίασε τις βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου «Δημόσιες Υπεραστικές Οδικές Μεταφορές Επιβατών-Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών και άλλες διατάξεις», η συζήτηση του οποίου ξεκινά αύριο στη Βουλή.
Αναβάθμιση μεταφορών και υπηρεσιών
Σκοπός των διατάξεων του σχεδίου νόμου είναι η αποτελεσματικότερη οργάνωση του δικτύου των δημοσίων υπεραστικών οδικών μεταφορών επιβατών, η αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, η διασφάλιση του χαμηλότερου δυνατού κόστους για τον επιβάτη, στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού, η διασφάλιση της πλήρους γεωγραφικής κάλυψης των μεταφορικών αναγκών κάθε περιφερειακής ενότητας, η ενίσχυση της διαφάνειας στην ανάθεση μεταφορικού έργου και ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου που διέπει τις μεταφορές.
Σύμφωνα με τη διαδικασία, θα δημιουργηθούν τρεις τύποι γραμμών: γραμμές αποκλειστικού μεταφορικού έργου, άγονες γραμμές, στις οποίες θα υπάρχει αποκλειστικότητα του μεταφορικού έργου αλλά και κρατική επιδότηση, και ελεύθερες γραμμές χωρίς προκήρυξη.
Στους δύο πρώτους τύπους γραμμών θα γίνονται μειοδοτικοί διαγωνισμοί με ορισμένο πλαφόν και εκείνος που θα δίνει την καλύτερη οικονομική προσφορά θα αναλαμβάνει και το έργο. Ο σχεδιασμός των γραμμών θα γίνεται από τις περιφέρειες, αλλά τις αποφάσεις γι αυτές θα λάβει η Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών (ΡΑΕΜ).
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο
Στο σχέδιο νόμου περιέχονται και άλλες διατάξεις, όπως η αυστηροποίηση σε κακουργηματικό βαθμό της κλοπής και της δολιοφθοράς του σιδηροδρομικού υλικού, οι επενδύσεις τρίτων στην Εθνική Σιδηροδρομική Υποδομή, η έκδοση αδειών για επιβατηγά αυτοκίνητα που θα εκτελούν ένα ειδικό μεταφορικό έργο (αφορά τους ιδιοκτήτες κατόχους ταξί) και η ρύθμιση του καθεστώτος εγκαταστάσεων πρατηρίων αερίων καυσίμων και συνεργείων οχημάτων αερίων καυσίμων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ιδιοκτητών οχημάτων αερίων καυσίμων.
Η τιμή του εισιτηρίου
Ανοιχτό είναι το θέμα της αύξησης της τιμής των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες. Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοϊδη, γίνεται προσπάθεια να μην αυξηθεί το εισιτήριο, όπως προβλέπεται στο μεσοπρόθεσμο. «Η προσπάθεια που κάνουμε είναι να μην αυξηθεί το εισιτήριο, αλλά και να μην συζητούμε για αύξηση. Είναι ό,τι πιο επαχθές και επώδυνο» είπε χαρακτηριστικά και παράλληλα αναφέρθηκε στο φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής, χαρακτηρίζοντάς το αντικοινωνική συμπεριφορά. Πάντως, σημείωσε πως οι τελικές λύσεις στο θέμα της εισιτηριοδιαφυγής θα δοθούν μέσα από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, για το οποίο, ήδη, βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνιστική διαδικασία.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, η αύξηση ή μη της τιμής των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες κατά 25%, όπως προβλέπεται από το ίδιο το μεσοπρόθεσμο, θα αποφασιστεί πριν από την κατάθεση του προϋπολογισμού.
Σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός ανέφερε ότι είναι πολύ χαμηλή η τιμή του εισιτηρίου και πολύ υψηλή η επιδότηση που λαμβάνει σήμερα ο ΟΑΣΘ.
Τα μεγάλα έργα
Επίσης, αναφορικά με την επανεκκίνηση των μεγάλων έργων, ο υπουργός, επανέλαβε ότι πρόκειται για μεγάλη και υψηλή προτεραιότητα. «Ζητούμενο σήμερα στη χώρα είναι η πολυπόθητη ανάπτυξη, η οποία όμως περνάει μέσα από την απασχόληση. Η μεγάλη προσπάθεια που κάνουμε είναι να ξεμπλοκάρουμε τα έργα» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr