Στις 12 το μεσημέρι της Παρασκευής παραδίδεται στην κυκλοφορία η επέκταση της γραμμής 2 του μετρό στα νότια προάστια. Η επέκταση περιλαμβάνει, συνολικά, τέσσερις νέους σταθμούς: Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό.
Με τη νέα επέκταση εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούνται καθημερινά επιπλέον 80.000 επιβάτες, γεγονός που σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους θα συμβάλει ουσιαστικά στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της Λεωφόρου Βουλιαγμένης.
Η εκτίμηση από την Αττικό Μετρό είναι ότι με την έναρξη της λειτουργίας της επέκτασης θα μειωθούν κατά 50.000 οι ημερήσιες μετακινήσεις με ΙΧ αυτοκίνητα, ενώ η διαδρομή Ελληνικό - Σύνταγμα θα γίνεται σε 14 λεπτά.
Λόγω της έναρξης λειτουργίας των τεσσάρων νέων σταθμών θα υπάρξουν τροποποιήσεις στα δρομολόγια του ΟΑΣΑ.
Νέα βαγόνια
Όπως αναφέρουν Τα Νέα, στην επέκταση του Ελληνικού θα χρησιμοποιηθούν πέντε συρμοί τρίτης γενιάς με έξι βαγόνια - από τους 17 που κατασκευάστηκαν στη Νότια Κορέα και βρίσκονται στο αμαξοστάσιο του Ελαιώνα. Οι υπόλοιποι 12 θα δρομολογηθούν στην επέκταση του Πειραιά.
Το πρόβλημα στη γραμμή των 5,5 χιλιομέτρων είναι ότι δεν θα λειτουργήσουν οι σταθμοί πάρκινγκ σε Ελληνικό και Αργυρούπολη με 1.000 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων, όπως προβλεπόταν στον αρχικό σχεδιασμό.
Το Σεπτέμβριο ο σταθμός στο Χαϊδάρι, αργούν οι υπόλοιπες επεκτάσεις
Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο αναμένεται να λειτουργήσει ο σταθμός του Μετρό στο Χαϊδάρι, ο οποίος είναι ο τρίτος σταθμός των δυτικών προαστίων.
Αργούν οι υπόλοιπες γραμμές
Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες - κυρίως υπό σχεδιασμό - γραμμές, οι συρμοί του μετρό θα αργήσουν να περάσουν. Ο μόνος σχεδιασμός που έχει αρχίσει να υλοποιείται είναι η επέκταση του Μετρό στον Πειραιά.
Σε ό,τι αφορά την πολυδιαφημισμένη γραμμή U λόγω του σχήματος, η οποία θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου και θα καταλήγει στον Ευαγγελισμό, συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ, αυτή τη στιγμή γίνονται ασκήσεις επί χαρτού.
Το ίδιο συμβαίνει και με την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό από την Ανθούπολη προς το Ιλιον, η οποία περιλαμβάνει τρεις σταθμούς με συνολικό μήκος 3,5 χιλιομέτρων. Για αυτό το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ, αυτή τη στιγμή «τρέχουν» οι μελέτες και, σύμφωνα με πηγές από την Αττικό Μετρό, ο στόχος είναι να γίνει η δημοπράτηση το 2014, υπό την προϋπόθεση ότι θα εξασφαλιστεί το προαναφερθέν ποσό.
Επίσκεψη Χρυσοχοΐδη στους νέους σταθμούς
Μάλιστα ο ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, πραγματοποίησε επίσκεψη εργασίας στους 4 νέους σταθμούς του μετρό παρακολουθώντας τις τελευταίες δοκιμαστικές διελεύσεις των συρμών. Μετά το τέλος της δοκιμαστικής διέλευσης ο Υπουργός δήλωσε:
«Παρακολούθησα την τελευταία δοκιμαστική διαδρομή του μετρό. Παραδίδουμε στον κόσμο των Νοτίων Προαστίων, τους τέσσερις νέους Σταθμούς. Η απόσταση από το κέντρο της πόλης μέχρι το Ελληνικό διαρκεί, πλέον, 14 λεπτά. Κάθε φορά που επεκτείνουμε ένα δίκτυο εθνικό ή τοπικό κάνουμε ένα βήμα για την κοινωνική ανακούφιση. Το μετρό σε αυτές τις γειτονιές θα εξυπηρετήσει τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα. Τα δίκτυα υποδομών όμως είναι και ανάπτυξη. Δίνουν δουλειές, μεροκάματα για να κατασκευαστούν, αλλά και βοηθούν στο να διασυνδεθούν και να ζωντανέψουν οι γειτονιές. Ευχαριστώ όλους όσους εργάστηκαν για την κατασκευή του έργου, τους εργαζόμενους και τη διοίκηση του μετρό που μήνες τώρα κάνουν
τις δοκιμές του έργου ώστε να είμαστε ασφαλείς, καθώς και τους προκατόχους μου υπουργούς που με τις αποφάσεις τους ξεπέρασαν χιλιάδες εμπόδια για την υλοποίηση του έργου».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr