Οι κατευθύνσεις της πολιτικής μεταφορών που περιγράφονται στην ανασκόπηση στηρίζονται στη λευκή βίβλο του 2001. Στις κατευθύνσεις αυτές περιλαμβάνονται δράσεις για τη δημιουργία ανταγωνιστικού ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου μέσω της ελευθέρωσης της αγοράς, της τεχνολογικής καινοτομίας και της διαλειτουργικότητας του εξοπλισμού, των επενδύσεων σε υποδομές και της καλύτερης παρακολούθησης της αγοράς με νέα αφετηρία το 2007 και πέραν.
Σύμφωνα με την Επιτροπή, η ευφυής χρέωση της χρήσης των υποδομών θα συμβάλει στην ορθολογικότερη χρήση τους. Στην ανασκόπηση αναγγέλλεται μια μεθοδολογία ως βάση για την ευφυή χρέωση των υποδομών, έως το 2008. Συνεχίζονται επίσης τα μέτρα για να βελτιωθεί η προστασία και η ασφάλεια σε διαφόρους τρόπους μεταφοράς. Πρέπει να βελτιωθούν τα μέτρα ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της μείωσης στο μισό του αριθμού θανάτων στους δρόμους της ΕΕ στο διάστημα 2001 - 2010. Από το 2007 και μετά θα προβλεφθεί ευρωπαϊκή ημέρα οδικής ασφάλειας με σκοπό να αυξηθεί η ευαισθητοποίηση, ενώ μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας θα είναι στραμμένη στο σχεδιασμό των οχημάτων, τις υποδομές και τη συμπεριφορά των οδηγών. Πρέπει επίσης να βελτιωθεί η προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών σε όλους τους τρόπους μεταφοράς, και κυρίως για τα άτομα με περιορισμένη κινητικότητα.
Τα μέσα που προβλέπονταν στη λευκή βίβλο του 2001 πρέπει να προσαρμοσθούν στο νέο πλαίσιο της διευρυμένης Ευρώπης, την αύξηση των τιμών του πετρελαίου, τις δεσμεύσεις του Κιότο και την παγκοσμιοποίηση. Μια ευρωπαϊκή πολιτική βιώσιμης κινητικότητας χρειάζεται περισσότερα πολιτικά μέσα, με τα οποία θα βελτιστοποιηθούν οι επιδόσεις εκάστου τρόπου μεταφοράς και η συνδυασμένη χρήση τους. Η Επιτροπή επιθυμεί να εγκριθεί ένα σχέδιο δράσης για την εφοδιαστική μέσα στο 2007 έτσι ώστε να δημιουργηθεί μεγαλύτερη συνέργεια μεταξύ οδικών, θαλάσσιων, σιδηροδρομικών και εσωτερικών πλωτών μεταφορών και να ενταχθούν οι διάφοροι τρόποι μεταφοράς σε αλυσίδες εφοδιαστικής. Καταυτό τον τρόπο ο κλάδος θα αυξήσει την ανταγωνιστικότητά του, ταυτόχρονα όμως θα μειωθούν και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις ανά μονάδα φορτίου.
Στην ανασκόπηση δίνεται μεγάλη έμφαση στα ευφυή συστήματα μεταφορών, ενώ προτείνεται και ο εξοπλισμός των πλοίων, των φορτηγών, των αυτοκινήτων και των τρένων με τα ίδια τεχνολογικώς εξελιγμένα μέσα επικοινωνίας και πλοήγησης όπως τα αεροσκάφη. Η διαχείριση των ροών κυκλοφορίας και της μεταφορικής ικανότητας σε πραγματικό χρόνο, όπως και η παρακολούθησή τους, θα οδηγήσουν σε περικοπή του κόστους, στη βελτίωση της περιβαλλοντικής ποιότητας και της προστασίας. Το πρόγραμμα Galileo θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στην προώθηση νέων τεχνολογιών.
Οι μεταφορές ευθύνονται για το 30% της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας και για το 71% της συνολικής κατανάλωσης πετρελαίου στην ΕΕ. Οι οδικές μεταφορές ευθύνονται για το 60% της συνολικής κατανάλωσης πετρελαίου. Για να μειωθεί η εξάρτηση από το πετρέλαιο και να καταστούν οι μεταφορές πιο βιώσιμες, η Επιτροπή θα υποβάλει το 2007 στρατηγικό σχέδιο για την ενεργειακή τεχνολογία και το 2009 ένα μεγάλο πρόγραμμα για οχήματα με φιλικούς προς το περιβάλλον κινητήρες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr