Καθώς η υιοθέτηση της τεχνολογίας 5G αυξάνεται και εδραιώνεται σε όλο και περισσότερες χώρες του κόσμου, η Ericsson παρουσίασε στο κοινό τα πολύ σημαντικά και ενδιαφέροντα ευρήματα του «ConsumerLab’s 5G: The Next Wave», της μεγαλύτερης έρευνας καταναλωτών 5G που έχει γίνει μέχρι σήμερα. Ζητήματα, όπως ο αντίκτυπος που είχε το 5G στους καταναλωτές που ήδη το χρησιμοποιούν αλλά και η πρόθεση και οι προσδοκίες των ανθρώπων που πρόκειται να χρησιμοποιήσουν αυτήν την τεχνολογία, τέθηκαν στο μικροσκόπιο της έρευνας και οδήγησαν σε χρήσιμα συμπεράσματα.
Από τον Απρίλιο έως τον Μάιο του 2022, πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακές συνεντεύξεις με συμμετέχοντες περισσότερους από 49.000 καταναλωτές σε 37 αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, όπου ο αριθμός των συνεντεύξεων έφτασε τις 1.100, αριθμός που αντιπροσωπεύει 6 εκατομμύρια χρήστες. Η επιλογή των συμμετεχόντων στην έρευνα αντιπροσώπευε τον διαδικτυακό πληθυσμό, ηλικίας μεταξύ 15 και 69 ετών, στις αγορές που πραγματοποιήθηκε η έρευνα, οι οποίες συνολικά αποτελούνται από 1,7 δισεκατομμύρια καταναλωτές και 430 εκατομμύρια χρήστες 5G. Σύμφωνα με το Ericsson Mobility Report, το 2ο τρίμηνο του 2022, το 5G έφτασε τις 690 εκατομμύρια συνδρομές παγκοσμίως.
H συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων αλλά και η γενικότερη παρακολούθηση της ενσωμάτωσης της τεχνολογίας 5G από το 2019 έως τώρα συνέβαλε ώστε το Ericsson ConsumerLab να εντοπίσει έξι βασικές τάσεις που σχετίζονται με το επόμενο κύμα υιοθέτησης της τεχνολογίας 5G.
- Η υιοθέτηση του 5G από τους καταναλωτές θα είναι ανθεκτική στον πληθωρισμό. Τουλάχιστον 510 εκατομμύρια καταναλωτές σε 37 αγορές είναι πιθανό να χρησιμοποιήσουν το 5G το 2023. Αντίστοιχα, στη χώρα μας, το 26% των χρηστών σκοπεύουν να αναβαθμίσουν τις συσκευές τους σε 5G μέσα στους επόμενους 12 μήνες.
- Προσφορά ευρείας κάλυψης δικτύου, καινοτόμων υπηρεσιών και προσιτών τηλεφώνων στους υπάρχοντες, αλλά και στο επόμενο κύμα χρηστών τεχνολογίας 5G, ώστε να είναι απολύτως ικανοποιημένοι. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το γεγονός ότι διπλάσιοι δυνητικοί χρήστες 5G σε σύγκριση με τους τρέχοντες χρήστες θεωρούν την κάλυψη δικτύου ως τον πιο σημαντικό λόγο για να εγγραφούν στο 5G.
- H διαθεσιμότητα 5G αναδεικνύεται ως το νέο σημείο αναφοράς ικανοποίησης μεταξύ των καταναλωτών. Ενώ πολλές αγορές έχουν επιτύχει πληθυσμιακή κάλυψη 5G μεγαλύτερη από 60%, μόνο το 33% των χρηστών συνήθως αντιλαμβάνονται ότι είναι συνδεδεμένοι σε 5G περισσότερο από το 50% του χρόνου που βρίσκονται συνδεδεμένοι. Στην Ελλάδα, ενώ το 65% έχει πληθυσμιακή κάλυψη 5G, μόνο το 26% των χρηστών 5G συνήθως αντιλαμβάνονται ότι είναι συνδεδεμένοι σε 5G σε αντίστοιχο χρονικό διάστημα.
- Tο 5G αυξάνει τη χρήση του cloud gaming, με 3 στους 5 υπάρχοντες χρήστες του 5G στην Ελλάδα να χρησιμοποιούν περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες από ότι οι χρήστες του 4G, εκ των οποίων το 56%, τρεις ή και περισσότερες. Παγκοσμίως, τα τελευταία δύο χρόνια, ο χρόνος που αφιερώνεται σε εφαρμογές AR από χρήστες 5G έχει διπλασιαστεί σε δύο ώρες την εβδομάδα, σε σύγκριση με τους χρήστες 4G.
- Tα μοντέλα δημιουργίας εσόδων 5G αναμένεται να εξελιχθούν, με το 92% των εν ενεργεία χρηστών 5G στην Ελλάδα να θεωρούν ότι η τεχνολογία 5G αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των πλάνων ευρυζωνικότητας για τα κινητά τηλέφωνα. Αντίστοιχα, διεθνώς, 6 στους 10 καταναλωτές αναμένουν ότι οι προσφορές σε 5G δεν θα αφορούν μόνο σε αυξημένο όγκο δεδομένων και μεγαλύτερες ταχύτητες, αλλά και σε προσαρμοσμένες κατά παραγγελία δυνατότητες δικτύου, που θα καλύπτουν συγκεκριμένες ανάγκες.
- H υιοθέτηση της τεχνολογίας 5G ανοίγει τον δρόμο για το «metaverse», με το 37% των χρηστών 4G στην Ελλάδα να ισχυρίζονται ότι θα ξεκινήσουν ή θα αυξήσουν τη χρήση εφαρμογών AR στον πραγματικό κόσμο μόλις εγγραφούν στο 5G. Συνολικά, σε όλο τον κόσμο, οι χρήστες 5G, κατά μέσο όρο, ξοδεύουν ήδη μία ώρα περισσότερη την εβδομάδα σε υπηρεσίες που σχετίζονται με το metaverse από τους χρήστες 4G. Επίσης αναμένουν ότι θα καταναλώνονται δύο ώρες περισσότερου περιεχομένου βίντεο την εβδομάδα σε κινητές συσκευές, εκ των οποίων η 1,5 ώρα θα είναι σε γυαλιά AR/VR, έως το 2025.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ο Riccardo Mascolo, Head of Strategy | Driver of 5G for Vertical Industries Business and Sales Development, δήλωσε: «Η έρευνα καταδεικνύει τη στάση αλλά και τις προσδοκίες των καταναλωτών από την τεχνολογία 5G. Και αυτές οι προσδοκίες του επόμενου κύματος χρηστών 5G είναι διαφοροποιημένες συγκριτικά με τους υπάρχοντες χρήστες. Από την έρευνα γίνεται φανερό πως οι καταναλωτές θεωρούν το 5G αναπόσπαστο μέρος του τρόπου ζωής τους. Έννοιες όπως το metaverse, η κοινωνικοποίηση, η αγορά ψηφιακών αντικειμένων σε διαδραστικές πλατφόρμες 3D εικονικών παιχνιδιών έχουν ιδιαίτερη σημασία για τους χρήστες της νέας τεχνολογίας 5G».
Ο Γιώργος Παππάς, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ericsson Hellas, ανέφερε: «Για περίπου 150 χρόνια η τεχνολογία έχει μεταμορφώσει σχεδόν κάθε τομέα της κοινωνίας. Στην εποχή της υπερσυνδεσιμότητας που ζούμε, όλη αυτή η αλλαγή μπορεί να συμβάλει στην αντιμετώπιση μεγάλων παγκόσμιων προκλήσεων όπως η κλιματική αλλαγή και η ψηφιακή ένταξη. Η έρευνα της Ericsson δείχνει ότι έως το 2030 οι ψηφιακές τεχνολογίες μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου σε όλες τις βιομηχανίες έως και 15%. Η πλατφόρμα 5G που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή σε όλο τον κόσμο και στην Ελλάδα είναι ένα θεμελιώδες, πρώτο βήμα που θα βοηθήσει στην οικοδόμηση αυτής της μελλοντικής ψηφιακής κοινωνίας».
Σχετικοί σύνδεσμοι:
Ericsson 5G: The Next Wave report
Ericsson ConsumerLab: The Voice of the Consumer
Ericsson Industry Lab: the voice of business, industry and society
Ericsson 5G
Why the metaverse needs 5G - Ericsson
12 metaverse use cases in coming years - Ericsson
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr