Το πιλοτικό πρόγραμμα που ανακοινώθηκε σήμερα από τον Υπουργό κ. Βασίλη Κικίλια, κατά τη διάρκεια της Ημερίδας «Ελληνικός Τουρισμός, μια Εθνική Υπόθεση! Δυνατότητες και Προοπτικές», στόχο έχει την προώθηση της Ελλάδας ως προορισμού εγκατάστασης Ψηφιακών Νομάδων (Digital Nomads) και παράλληλα την ενίσχυση της εικόνας του ελληνικού τουρισμού.
Όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, «Αρκετοί επισκέπτες έμειναν το χειμώνα στα νησιά μας και στους χειμερινούς προορισμούς και δούλεψαν εξ αποστάσεως από εκεί. Αυτό είναι ένα Παγκόσμιο trend, οι Digital Nomads, είναι ένα κομμάτι επισκεπτών που θα θέλαμε στη χώρα. Κατά κύριο λόγο ενισχύει τον τουρισμό off season. Ξεκινάμε μια πρωτοβουλία σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, καταρχάς με την WIND και θα επεκταθεί θεωρώ. Οι εταιρείες θα δίνουν καλυτέρα πακέτα υπηρεσιών. Εμείς σαν Υπουργείο αναλαμβάνουμε την υποχρέωση να συνεργαστούμε με την τοπική αυτοδιοίκηση ώστε να μπορέσουμε να έχουμε καταλύματα, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, κ.ά. Να μπορούν οι άνθρωποι να οργανώνουν τη ζωή τους εκεί που θα διαμένουν. Αυτή η συνεργασία έχει να πιστωθεί στην στρατηγική της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου. Πιλοτικά ξεκινάμε από την Ερμούπολη της Σύρου, το Ηράκλειο και την Καλαμάτα και θα επεκταθεί σε όλη τη χώρα. Αυτή την πρωτοβουλία ανακοινώνω σήμερα, ως μια απόδειξη του τι σημαίνει βιώσιμο τουριστικό μοντέλο. Χρησιμοποιούμε τις νέες τεχνολογίες και δίνουμε τη δυνατότητα να ανοίξει η βεντάλια του τουριστικού προϊόντος και με ένα άλλο διαφορετικό τρόπο.»
Οι πόλεις που θα λάβουν μέρος στο πιλοτικό πρόγραμμα είναι το Ηράκλειο της Κρήτης, η Καλαμάτα και η Ερμούπολη της Σύρου. Οι συγκεκριμένοι προορισμοί, μέσα από την παροχή εξειδικευμένων προϊόντων, υπηρεσιών και επικοινωνίας για ψηφιακούς νομάδες, καθώς και τη διαθεσιμότητα των ψηφιακών υποδομών, θα καταστούν ιδανικοί για απομακρυσμένη εργασία και υποδοχή ψηφιακών νομάδων. Παράλληλα, συμπληρωματικά προνόμια «loyalty», θα διαμορφωθούν σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και την επιχειρηματική κοινότητα (διαμονή, εστίαση, απλούστευση διαδικασιών, κ.ά.).
«Η τεχνολογία και το μοναδικό τουριστικό προϊόν της χώρας ενώνουν τις δυνάμεις τους και δίνουν την ευκαιρία στο brand name Ελλάδα να ξεχωρίσει ακόμα περισσότερο. Να αφήσει ισχυρό αποτύπωμα στη συνδυαστική εμπειρία εργασίας και αναψυχής. Να προσφέρει οφέλη και στον τομέα ενίσχυσης της εθνικής οικονομίας. Υπουργείο Τουρισμού και WIND έρχονται να τονώσουν την πολύπλευρη εικόνα της χώρας, ως μοναδικού προορισμού και στον επαγγελματικό τομέα. Η πρωτοβουλία Digital Νomads μεγιστοποιεί τον αντίκτυπο του τουριστικού προϊόντος και ενδυναμώνει το προφίλ των ψηφιακών υπηρεσιών, δημοφιλών τουριστικών προορισμών» δήλωσε ο Μιχάλης Αναγνωστάκος, Γενικός Διευθυντής Καταναλωτικού Μάρκετινγκ της WIND Ελλάς.
Οι ψηφιακοί νομάδες είναι εργαζόμενοι, η φυσική τους παρουσία των οποίων σε κάποιον χώρο εργασίας δεν είναι αναγκαία, καθώς εργάζονται αποκλειστικά σε διαδικτυακό περιβάλλον. Οι τηλεπικοινωνιακές υποδομές και οι υψηλές ταχύτητες διαδικτύου συνιστούν σημαντικά κριτήρια ως προς τη λήψη της απόφασής τους για το πού θα εγκατασταθούν. Σύμφωνα με την εταιρεία αναλυτών Gartner, περισσότερο από το 80% των εταιρειών σχεδιάζει να επιτρέψει στους υπαλλήλους τους να εργάζονται εξ αποστάσεως τουλάχιστον με μερική απασχόληση μετά την πανδημία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr