Πάντως, τα έσοδα από τις πωλήσεις smartphones στην περιοχή υπολογίζεται ότι θα είναι μειωμένα φέτος κατά 1,6% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, κατερχόμενα σε 52,7 δισ. δολάρια από 53,6 δισ. δολάρια το 2014.
Οι παραπάνω εκτιμήσεις για την πορεία της αγοράς των smartphones στη Δυτική Ευρώπη ανήκουν στην GfK και περιλαμβάνονται σε ευρύτερο report της εταιρείας για τις παγκόσμιες πωλήσεις «έξυπνων» κινητών.
Κατά το δ' τρίμηνο του 2015, διατέθηκαν στην αγορά της Δυτικής Ευρώπης 42,1 εκατ. smartphones έναντι 40 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2015 (αύξηση κατά 5,2%). Σε επίπεδο αξίας, η αγορά υποχώρησε οριακά κατά 0,9% στα 17 δισ. δολάρια από 17,2 δισ. δολάρια ένα χρόνο νωρίτερα.
Σε επίπεδο επιμέρους χωρών, έντονα ανοδικά κινήθηκαν οι αγορές της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Βρετανίας.
Σύμφωνα με την ανάλυση της GfK, η αγορά smartphones στη Δυτική Ευρώπη - ειδικά κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2015 - ενισχύθηκε καθοδηγούμενη από την εκρηκτική άνοδο πωλήσεων στην κατηγορία των ultra-low-end συσκευών (με τιμή κάτω από 100 δολαρίων).
Πτώση τιμών
Στο μεταξύ, φθίνουσα πορεία ακολούθησαν, το 2015, οι τιμές πώλησης των «έξυπνων» κινητών, με τη μέση τιμή διάθεσης να υποχωρεί κατά 2% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Μάλιστα, κατά το 4ο τρίμηνο του 2015, η μέση τιμή πώλησης για την αγορά των smartphone (average selling price-ASP) περιορίστηκε, διεθνώς, κατά 6%.
Η αποκλιμάκωση της μέσης τιμής πώλησης στην κατηγορία των smartphones δεν αποτελεί παγκόσμιο φαινόμενο, καθώς, όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία της GfK, μια σειρά από αγορές, όπως αυτή της Κίνας, βρέθηκαν στον αντίποδα αυτής της τάσης.
Η εταιρεία αναφέρει ότι οι πωλήσεις «έξυπνων» κινητών της high-end κατηγορίας (με τιμή 500 δολάρια και άνω) στην κινεζική αγορά αυξήθηκαν κατά 18%, κατά το δ' τρίμηνο. Η συνεχιζόμενη στροφή των καταναλωτών σε πιο premium συσκευές είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της μέσης τιμής πώλησης των smartphones στην Κίνα κατά 4% στα 314 δολάρια.
Αντίθετα, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία της GfK, στην περιοχή της Λατινικής Αμερικής η μέση τιμή διάθεσης των smartphones, κατά το δ' τρίμηνο του 2015, μειώθηκε κατά 12% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Αυτή η εξέλιξη συνδέεται ευθέως με τη στροφή των καταναλωτών σε πιο low-end συσκευές.
Πηγή: ΣΕΠΕ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr