Η έρευνα TV & Media Report του Consumer Lab της Ericsson μελέτησε τις διεθνείς τάσεις όσον αφορά τον τρόπο θέασης τηλεοπτικού περιεχομένου, συμπεριλαμβάνοντας στα αποτελέσματα, για πρώτη φορά, και δεδομένα από την ελληνική αγορά.
Αυτό που προκύπτει είναι ότι οι Έλληνες πλέον επιθυμούν να παρακολουθούν το περιεχόμενο που επιθυμούν όποτε το θέλουν και στη συσκευή της αρεσκείας τους χωρίς τις “δεσμεύσεις” της κλασικής τηλεόρασης. Ειδικότερα, τα κυριότερα ευρήματα έχουν ως εξής:
- Το on-demand περιεχόμενο, και ειδικά μέσω streaming, καταλαμβάνει όλο και περισσότερο χρόνο στις συνήθειες παρακολούθησης των καταναλωτών. Μάλιστα το streaming στην Ελλάδα, ήδη ξεπερνάει την παραδοσιακή κατανάλωση περιεχομένου: 86% των ερωτηθέντων βλέπουν βίντεο μέσω streaming αρκετές φορές την εβδομάδα, σε σύγκριση με το 77% που παρακολουθούν παραδοσιακή τηλεόραση.
- Οι υπηρεσίες video-on-demand (S-VOD) επιτείνουν τους «μαραθώνιους τηλεθέασης» επεισοδίων: το 51% των χρηστών S-VOD στην Ελλάδα προτιμούν όλα τα επεισόδια μιας σειράς να γίνονται διαθέσιμα ταυτόχρονα, για να τα παρακολουθούν με το ρυθμό που τους βολεύει.
- Αύξηση της παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου σε άλλες συσκευές (PC, laptop, smartphone, tablet).
- Οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για υψηλή ποιότητα εικόνας: Το 47% δηλώνει ότι η υψηλή ανάλυση (HD) είναι ιδιαιτέρως σημαντική για μια βέλτιστη εμπειρία παρακολούθησης. Το αντίστοιχο ποσοστό για υπερ-υψηλή ανάλυση 4K/Ultra High Definition (UHD) είναι 31%.
- Η μέση βαθμολογία NPS (Net Promoter Score – πόσο πιθανό είναι να προτείνατε μια τηλεοπτική υπηρεσία σε κάποιον φίλο, συγγενή, συνάδελφο) είναι υψηλότερη για over-the-top (OTT) και on-demand υπηρεσίες σε σύγκριση με την παραδοσιακή κατανάλωση περιεχομένου.
Σε διεθνές επίπεδο, η έκθεση, που αφορά συνολιά 23 χώρες, δείχνει ότι η παρακολούθηση βίντεο μέσω streaming είναι πλέον σχεδόν στα ίδια επίπεδα με την παρακολούθηση παραδοσιακής τηλεόρασης, καθώς το 75% των καταναλωτών παρακολουθεί βίντεο μέσω streaming αρκετές φορές την εβδομάδα, σε σύγκριση με το 77% που παρακολουθεί παραδοσιακή τηλεόραση.
Η έρευνα παρατηρεί επίσης ότι 1 στους 5 καταναλωτές (19%) είναι διατεθειμένος να πληρώσει για τη δυνατότητα να έχει πρόσβαση στο αγαπημένο του περιεχόμενο από κάθε συσκευή, μια αύξηση της τάξης του 25% σε μόλις δύο χρόνια, ενώ παράλληλα έχει αυξηθεί και ο χρόνος παρακολούθησης σε έξυπνα κινητά τηλέφωνα και συσκευές tablet.
Ένα 41% των καταναλωτών εκφράζουν, επίσης, την επιθυμία να μπορούν να παρακολουθούν τα αγαπημένα τους προγράμματα οπουδήποτε, αν και σ’ αυτό υπάρχουν δύο βασικοί περιορισμοί- το κόστος των διακινούμενων δεδομένων και το κόστος του ίδιου του περιεχομένου. Ένα άλλο ενδιαφέρον εύρημα είναι ότι πολλοί είναι αυτοί που δεν συμβιβάζονται στην ποιότητα της εικόνας, με το 43% να δηλώνει ότι η υπερ-υψηλή ανάλυση (Ultra High Definition) είναι ιδιαιτέρως σημαντική.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr