Στροφή στην οικιακή ψυχαγωγία έχουν κάνει οι Έλληνες στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, προκειμένου να περιορίσουν και να ελέγξουν τα έξοδα στον ελεύθερο χρόνο τους. Έτσι, η επιλογή της συνδρομητικής τηλεόρασης είναι σχεδόν αναπόφευκτη, καθώς σε μηνιαία βάση είναι πολύ πιο φθηνή από μία βραδινή έξοδο, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει ποικιλία τηλεοπτικού προγράμματος. Μάλιστα, οι πλατφόρμες συνδρομητικής τηλεόρασης προσφέρουν στους τηλεθεατές επιλογές, που τα ελεύθερα κανάλια δεν μπορούν πλέον να εντάξουν στο πρόγραμμά τους λόγω των περικοπών στον προϋπολογισμό τους.
Η συνδρομητική τηλεόραση είναι σχετικά νέα στην Ελλάδα (με παρουσία από το 1994 με το Filmnet), σ' αντίθεση με τις ΗΠΑ και την Ευρώπη, όπου η συνδρομητική τηλεόραση υπό τη μορφή της καλωδιακής τηλεόρασης έχουν τις ρίζες τους στη δεκαετία του 1950. Ως εκ τούτου η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης της ελληνικής αγοράς παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα, περίπου στο 13%, ενώ στον αντίποδα βρίσκονται χώρες όπως το Βέλγιο και η Ιρλανδία όπου η καλωδιακή και η συνδρομητική τηλεόραση γενικότερα καταλαμβάνει το 95% της αγοράς.
Οι βασικοί παίκτες στο χώρο είναι ο ΟΤΕ με την OTE TV και Forthnet - Nova, με την πλατφόρμα της Nova, ενώ ακολουθούν σε μικρότερο βαθμό η HOL με το hol my TV και η On Telecoms με την On TV.
Η κρίση και οι προσφορές φέρνουν συνδρομητές
Τα νούμερα είναι υπέρ των δύο μεγάλων παικτών. Στο τέλος του 2012 η ΟΤΕ TV ξεπέρασε τους 105.000 συνδρομητές, ενώ το καλοκαίρι ήταν μόλις 80.000 συνδρομητές και το 2011 σχεδόν οι μισοί. Δηλαδή, η ΟΤΕ TV διπλασίασε τον αριθμό των συνδρομητών της σε έναν μόλις χρόνο. Την ίδια στιγμή, ενώ η συνδρομητική βάση της Nova τον Σεπτέμβριο του 2011 διαμορφωνόταν στους 373.178 πελάτες, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2012 μειώθηκε στους 367.157 πελάτες, μία μείωση της τάξης του -1,6%. Ωστόσο, η επιθετική διαφημιστική και τιμολογιακή πολιτική επέφεραν την ανάκαμψη και τον Ιανουάριο του 2013 έφτασε στο όριο των 400.000 συνδρομητών.Εξάλλου, στο εννεάμηνο 2012 η Forthnet παρουσίασε μειωμένα συνολικά έσοδα από την συνδρομητική τηλεόραση κατά 8% (129,7 εκατ. ευρώ έναντι 141 εκατ. στο 9μηνο του 2011). Η αντίστοιχη μείωση το 2011 σε σχέση με το 2010 ήταν 4,7%.
Βασικό όπλο για τις δύο εταιρείες είναι η μετάδοση προγράμματος αθλητικού περιεχομένου και ο κινηματογράφος.
Super League
Αναφορικά, η Nova απέκτησε τα δικαιώματα για τη μετάδοση της ελληνικής Super League για την τετραετία 2011 - 2014 έναντι 177 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, εξαιτίας της μικρής διείσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα, οι εταιρείες είναι έτοιμες να επενδύσουν σε υπηρεσίες και προσφορές προκειμένου να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες. Λαμβάνοντας υπόψιν τα αντίστοιχα μεγέθη σε ανάλογες αγορές, γίνονται αμέσως φανερές οι προοπτικές της συνδρομητικής αγοράς.
Οι επιλογές παραμένουν προς το παρόν η πρόσβαση μέσω μίας IPTV επιλογής ή μέσω δορυφορικής κεραίας, η οποία και κυριαρχεί στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών. Ωστόσο, η ενίσχυση του interactivity (με τις υπηρεσίες on demand και catch up TV) που προσφέρει το IPTV αναμένεται να δώσει περαιτέρω ώθηση στις ευρυζωνικές πλατφόρμες. Έτσι, εκτός από την πληθώρα των τηλεοπτικών σταθμών που περιλαμβάνουν στα πακέτα, προσφέρουν επίσης on line videoclub, παιχνίδια και επιλογή ο πελάτης να δει το αγαπημένο του πρόγραμμα οποιαδήποτε στιγμή θέλει.
Τόσο η Forthnet όσο και ο ΟΤΕ προσφέρουν και τις δύο επιλογές (δορυφόρος και IPTV). Ωστόσο, το κρίσιμο στοιχείο είναι ο πόλεμος προσφορών, στον οποίο έχουν επιδοθεί οι δύο εταιρείες. Από την άλλη πλευρά η hol και η On Telecoms περιορίζονται στις ευρυωζωνικές συνδέσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr