Μάλιστα, ήδη με βάση το σχεδιασμό που είχε γίνει προ πανδημίας η εταιρεία προχώρησε σε επένδυση 5 εκατ. ευρώ προκειμένου να μπει στην παραγωγή αντισηπτικών. Τα προϊόντα, ήδη, αυτά διατίθενται σε ατομικές συσκευασίες τσέπης αλλά και μεγαλύτερες, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες των ιδιωτών καταναλωτών αλλά και βιομηχανικών πελατών και ξενοδοχείων.
Η εταιρία περιμένει φέτος να έχει η κατηγορία αυτή σημαντική πορεία. Ειδικά στα αντισηπτικά, όπως αναφέρεται, αναμένεται να είναι αυξητική τον Απρίλιο και αναμένεται να συνεχιστεί η ανοδική τάση και τους επόμενους μήνες αν και όχι με την ίδια ένταση.
Επίσης, όπως σημειώνεται από τη διοίκηση της Παπουτσάνης η κατηγορία Βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών και λόγω Covid-19 εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 70% και παρουσιάζει αυξημένες παραγγελίες για τους μήνες Απρίλιο και Μάιο, ενώ η επέκταση της πελατειακής βάσης θα βοηθήσει την περαιτέρω ανάπτυξη.
Σε ότι αφορά τα οικονομικά μεγέθη καταγράφηκε αύξηση 40% των πωλήσεων και 90% των εξαγωγών, παρά τη μείωση κατά 30% των προϊόντων που παράγει για ξενοδοχεία. Ο κύκλος εργασιών της, ο οποίος δεν περιλαμβάνει το πρώτο τρίμηνο τις πωλήσεις αντισηπτικών, οι οποίες ξεκίνησαν στις αρχές Απριλίου, ανήλθε στα 8,1 εκατ. ευρώ και οι εξαγωγές σε 5,4 εκατ. ευρώ αντιπροσωπεύοντας το πρώτο τρίμηνο το 67%του κύκλου εργασιών έναντι 49% την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Το 46% του συνολικού κύκλου εργασιών προέρχεται από παραγωγές προϊόντων για τρίτους, το 17% από πωλήσεις προς τη ξενοδοχειακή αγορά, το 15% από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό και το 22% από βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών.
Ο τουρισμός
Λόγω της καραντίνας και των δυσοίωνων προοπτικών του τουρισμού οι πωλήσεις ξενοδοχειακών προϊόντων είχαν απώλειες 30% ή 53% στην Ελλάδα. Εκτιμάται, δε, ότι το δεύτερο τρίμηνο θα παρουσιάσει τη μεγαλύτερη υστέρηση. Σημειώνεται ότι το δεύτερο τρίμηνο του 2019 οι πωλήσεις ξενοδοχειακών προϊόντων ανήλθαν σε 3,2 εκατ. ευρώ εκ των οποίων ένα πολύ μικρό ποσοστό, ίσως και κάτω του 25% αναμένεται να επαναληφθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2020, αναλόγως και της ημερομηνίας άρσης των περιοριστικών μέτρων ανά τον κόσμο.
Εκτιμάται ότι και το δεύτερο εξάμηνο οι πωλήσεις αυτής της κατηγορίας θα είναι μειωμένες σε σχέση με το 2019 αν και η μείωση ίσως δεν θα είναι τόσο έντονη όσο του δευτέρου τριμήνου του 2020. Το δεύτερο εξάμηνο του 2019 οι πωλήσεις σε αυτή την κατηγορία ανήλθαν σε 4 εκατ. ευρώ. Και αυτή η κατηγορία εκτιμάται ότι θα ενισχυθεί από την έναρξη πωλήσεων αλκοολούχων αντισηπτικών, προϊόντα που αναμένεται να απαιτηθούν σε σημαντικές ποσότητες και από την ξενοδοχειακή αγορά, χωρίς, όμως, να μπορεί ακόμα να ποσοτικοποιηθεί αυτή η επίδραση.
Στον αντίποδα, οι πωλήσεις προϊόντων καθαρισμού για τη βιομηχανία αλλά και ιδιωτικής ετικέτας εμφάνισε αύξηση 128% το πρώτο τρίμηνο, ενώ η ίδια τάση αναμένεται να συνεχιστεί καθώς η εταιρία έχει λάβει πολλές παραγγελίες, ενώ είναι σε πλήρη ανάπτυξη η συνεργασία της με πολυεθνική εταιρία για την πλέον σχεδόν αποκλειστική ανάληψη παραγωγής των στερεών σαπώνων για την ευρωπαϊκή αγορά. Τέλος, αναμένεται και μια νέα συνεργασία με μεγάλη γερμανική εταιρεία για την παραγωγή του 50% περίπου των ευρωπαϊκών της αναγκών σε στερεό σαπούνι.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr