Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία των Nielsen, IRI για την εβδομάδα από 2 έως 8 Μαρτίου διψήφια θετική τάση παρουσιάζουν στο σύνολό τους οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης, καθώς και τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, οι οποίες κινήθηκαν στο +19,3% και 11,5% αντίστοιχα. Μεταξύ των κατηγοριών που παρουσίασαν τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης των πωλήσεών τους σε αξία την εν λόγω εβδομάδα, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή είναι τα σαπούνια για το πλύσιμο των χεριών (υγρά και μπάρες) στο 97,9%, τα καθαριστικά μαντηλάκια για το σπίτι στο 211,8%, τα ελαστικά γάντια στο 64,6%, καθώς και οι χλωρίνες στο 41,2%.
Σε σχέση με τα τρόφιμα, διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, κατέγραψαν οι πωλήσεις σε ρύζι (19,3%), αλεύρι (19,2%), όσπρια (17,6%) και ζυμαρικά (16,2%). Συνολικά οι πωλήσεις σε αξία του οργανωμένου λιανεμπορίου, σύμφωνα με τη Nielsen, σημείωσαν άνοδο +3,8%.
Σε ότι αφορά την εξέλιξη των τιμών στα σαπούνια - κρεμοσάπουνο και υγρό σαπούνι - με βάση τα στοιχεία που μπορεί κανείς να αντλήσει από την πλατφόρμα e-katanalotis προκύπτουν αυξήσεις τις τελευταίες ημέρες. Η ελάχιστη τιμή σε κρεμοσάπουνο 750 ml αυξήθηκε από τις 12/3 έως τις 17/3 κατά 19,8% και η μέση τιμή κατά 19,02%. Άνοδο 62% κατεγράφη στην ελάχιστη τιμή στο πράσινο σαπούνι 90 γρ. συσκευασία 3+1 δώρο και 9,16% σε αντιβακτηριδιακό κρεμοσάπουνο με αντλία η συσκευασία των 300 ml, ενώ η μέγιστη τιμή του αυξήθηκε κατά 16,46%.
Η κορύφωση των τιμών με βάση την εξέλιξη στην πλαρφόρμα e-katanalotis, είτε πρόκειται για σαπούνια, είτε για αφρόλουτρα, σαμπουάν, κ.ά. καταγράφηκε στις 13 και 14 Μαρτίου δηλαδή την περασμένη Παρασκευή και Σάββατο.
Πάντως, ήδη, ανακοινώθηκε από το υπ. Οικονομικών χτες η μείωση του συντελεστή ΦΠΑ για σειρά προϊόντων όπως μάσκες, γάντια, αντισηπτικά διαλύματα, σαπούνια, μαντιλάκια και αιθυλική αλκοόλη, από το 24% στο 6% για να πιεστεί η τιμή τους προς τα κάτω.
Σημειώνεται ότι η άδεια σαπωνοποίιας στην Ελλάδα είναι κάτι δυσεύρετο μια και για χρόνια ήταν μα δουλειά χωρίς κέρδος. Η μεγαλύτερη εταιρία στο χώρο είναι η Παπουτσάνης με μεγάλη διεθνή παρουσία και έντονα ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια.
Το 2019, ο κύκλος εργασιών της «Παπουτσάνης» διαμορφώθηκε σε 30,6 εκατ. ευρώ έναντι 24,2 εκατ. ευρώ το 2018, καταγράφοντας αύξηση 26%. Οι εξαγωγές της ανήλθαν σε 15 εκατ. ευρώ το 2019, ποσό που αντιπροσωπεύει ποσοστό 49% του συνολικού κύκλου εργασιών. Το 18% του συνολικού κύκλου εργασιών προήλθε από πωλήσεις επώνυμων προϊόντων της «Παπουτσάνης» στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, το 30% από πωλήσεις προς τη ξενοδοχειακή αγορά, το 38% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 14% από βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών (σ.σ. πρόκειται για την πρώτη ύλη για την παρασκευή σαπουνιών). Αξίζει να σημειωθεί ότι δέκα χρόνια πριν, το 2010, οι πωλήσεις της ήταν 12,9 εκατ. ευρώ.
Η «Παπουτσάνης», εκτός από τα δικά της επώνυμα προϊόντα, παράγει προϊόντα για λογαριασμό πολλών γνωστών αλυσίδων σούπερ μάρκετ (σε αυτές συγκαταλέγονται η Ahold Delhaize που στην Ελλάδα δραστηριοποιείται μέσω της ΑΒ Βασιλόπουλος, η Lidl, η Dia, η πορτογαλική Pingo Doce, o «Σκλαβενίτης», ο «Μασούτης»), ενώ μερικές από τις εταιρείες καλλυντικών με τις οποίες έχει συνεργασία είναι οι «Κορρές», Apivita, Kiss my Face, Mirato, L’ Occitane κ.ά.
Μεταξύ άλλων, συνεργάζεται με την Unilever για την παραγωγή των σαπουνιών Lux για την εγχώρια αγορά, ενώ έχει κλείσει συμφωνία για την παραγωγή των σαπουνιών – επίσης της Unilever – Lux και Monsavon για τη γερμανική και τη γαλλική αγορά αντιστοίχως.
Μια άλλη άδεια για παραγωγή σαπουνιού που έρχεται από τα… παλιά οπότε και η εν λόγω παραγωγή συνδεόταν με την ελαιοπαραγωγή έχει και η ΑΒΕΑ στα Χανιά που ελέγχεται από την Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr