Σε μία αγορά που κατακρημνίζεται όπως είναι αυτή των καλλυντικών, όπου πλέον ο τζίρος μόλις και μετά βίας φθάνει τα 750 εκατ. ευρώ από περίπου 1,5 δισ. ευρώ που ήταν πριν από μία τετραετία, ο όμιλος Σαράντη δείχνει όχι μόνο να αντιστέκεται αλλά και να διεκδικεί ακόμη μεγαλύτερα μερίδια. Πληροφορίες που δεν επιβεβαιώνονται αναφέρουν ότι ίσως το προσεχές διάστημα δούμε τον όμιλο ακόμη και να ηγείται ενός κοινοπρακτικού σχήματος, όπου θα μετέχουν άλλοι μικρότεροι παίκτες της αγοράς, οι οποίοι μην αντέχοντας την οικονομική δυσπραγία θα αναζητήσουν -αν δεν το έχουν πράξει ήδη- έναν ισχυρό σύμμαχο "με μειοψηφική βεβαίως συμμετοχή στο σχήμα".
Καταναλωτικά προϊόντα για όλη την Ανατολική και ΝΑ Ευρώπη
Δύναμη της εταιρείας αποτελούν τα προϊόντα που διαθέτει στην αγορά καλύπτοντας τις καθημερινές ανάγκες των καταναλωτών στην ευρύτερη
περιοχή της Ανατολικής και Νοτιανατολικής Ευρώπης. Υπενθυμίζεται ότι η διοίκηση εξακολουθεί να ποντάρει για την μελλοντική του ανάπτυξη στις αγορές της ΝΑ Ευρώπης, από όπου εκτιμά πως την προσεχή τριετία θα προέρχεται το 80% των πωλήσεών του έναντι 65% που είναι σήμερα.
Σήμερα η εταιρεία διατηρεί σημαντικό portfolio ιδιοπαραγόμενων και διανεμόμενων καταναλωτικών προϊόντων, τα οποία θα μπορούσαν να καταταχθούν σε τρεις κατηγορίες:
- τα Καλλυντικά Ευρείας Διανομής
- τα προιόντα Οικιακής Χρήσης
- τα προιόντα της κατηγορίας Λοιπών Πωλήσεων
Τα καλλυντικά ευρείας διανομής και τα προϊόντα οικιακής χρήσης αποτελούν τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης του Ομίλου, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των εν λόγω κατηγοριών είναι ιδιοπαραγόμενα προϊόντα τα οποία παράγονται στις σύγχρονες εγκαταστάσεις παραγωγής του Ομίλου σε Ελλάδα, Πολωνία, Ρουμανία και Ουγγαρία. Εξάλλου, στόχος της εταιρείας είναι η περαιτέρω ενδυνάμωση του χαρτοφυλακίου των ιδιοπαραγόμενων προϊόντων και η περαιτέρω αύξηση των ηγετικών μεριδίων αγοράς που αυτά κατέχουν.
Παράλληλα, η εταιρεία διατηρεί ισχυρό portfolio εμπορικών σημάτων, ηγετικών εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων παγκοσμίως, μέσω συμφωνιών αποκλειστικής διανομής που διατηρεί μαζί τους. Η κατηγορία των Λοιπών Πωλήσεων περιλαμβάνει τις υποκατηγορίες των Προϊόντων Υγείας & Φροντίδας και των καλλυντικών Επιλεκτικής Διανομής. Επιπρόσθετα, αξίζει να αναφερθεί η κοινοπραξία που έχει
συνάψει ο Όμιλος με την εταιρεία Estee Lauder Hellas για την διανομή προϊόντων της Estee Lauder σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία, ενώ στις στρατηγικές της συνεργασίες πρέπει να συμπεριληφθεί και η La Prairie Switzerland για την διανομή της επώνυμης φίρμας που είναι το νούμερο 1 στις κρέμες προσώπου.
Ανοδική πορεία σε τζίρο και κέρδη
Εν αναμονή των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2012 η διοίκηση εκτιμά ότι στη περυσινή χρήση ο κύκλος εργασιών θα διαμορφωθεί στα 236,00 εκατ. ευρώ, έναντι 221,29 εκατ. ευρώ που ήταν στο τέλος του 2011. Σε ότι αφορά τα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA), προβλέπεται αύξηση το 2012 στα 20,00 εκατ. ευρώ από 19,63 εκατ. ευρώ που ήταν το 2011.
Τα Κέρδη προ Φόρων και Τόκων (EBIT), αναμένεται να διαμορφωθούν στα 16,00 εκ. ευρώ από 15,77 εκ. ευρώ που ήταν το 2011, ενώ τα Κέρδη προ Φόρων, αντίστοιχα, προβλέπεται να ανέλθουν στα 13,00 εκ. ευρώ το 2012, από 12,65 ευρώ εκ. που ήταν το 2011. Τέλος, τα Κέρδη Μετά Φόρων καθώς και τα Καθαρά Κέρδη του Ομίλου το 2012 αναμένεται να διαμορφωθούν στα 10,40 εκ. ευρώ από 9,74 εκ. ευρώ που ήταν το 2011.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr