Το ρεπορτάζ ξεκινά με αναφορά στον Παρθενώνα: «Στον ψηλότερο λόφο της Αθήνας, ο Παρθενώνας χτίστηκε πριν από 25 αιώνες αφιερωμένος στη θεά Αθηνά. Τα ερείπια της πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO έχουν επιβιώσει από πολλούς πολέμους, την άνοδο και την πτώση αυτοκρατοριών αλλά και από φυσικές καταστροφές. Σήμερα, το υλικό του μαρμάρου που χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία του συγκεκριμένου έργου συνεισφέρει σημαντικά στην οικονομική ευημερία της χώρας».
«Η βιομηχανία μαρμάρου στην Ελλάδα είναι πολύ σημαντική για την οικονομία της χώρας», σημειώνει η κ. Χαϊδά, συμπληρώνοντας πως «το μάρμαρο είναι στη 12η θέση στις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων και αυτό γιατί επικεντρωνόμαστε στην εξαγωγή του. Για να καταλάβετε πόσο σημαντικό είναι: για κάθε ευρώ που προέρχεται από την παραγωγή του μαρμάρου, συνεισφέρουμε περίπου 2,19 ευρώ στην οικονομία, δηλαδή έχουμε υπερδιπλάσια συνεισφορά. Εξάγουμε σε μια σειρά από χώρες σε όλο τον κόσμο. Μας αρέσει να λέμε ότι το μάρμαρο είναι ένα από τα καλύτερα προϊόντα που εξάγουμε στον κόσμο».
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο ρεπορτάζ, η Ελλάδα είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος εξαγωγέας μαρμάρου και πλακών στον κόσμο, αποστέλλοντας το 76% της παραγωγής της σε περίπου 120 χώρες. Ο κλάδος απασχολεί 6.500 εργαζόμενους άμεσα ενώ η συνολική συνεισφορά στην απασχόληση φτάνει 18.000 εργαζόμενους. Αυτό μεταφράζεται σε 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε παγκόσμια ζήτηση για ελληνικό μάρμαρο.
Το 2021, η ελληνική βιομηχανία μαρμάρου κατέγραψε άνοδο 25% στις εξαγωγές σε σύγκριση με το 2020. Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, ο κλάδος αντιμετώπισε προκλήσεις που τον ανάγκασαν να κοιτάξει πέρα από τα σύνορά του για να επιβιώσει. Τώρα, περίπου το 50% του εξαγώγιμου μαρμάρου της Ελλάδας πηγαίνει στην Κίνα, με το ποσοστό να αγγίζει το 80% όταν πρόκειται για ακατέργαστο μάρμαρο.
«Εξάγουμε το ελληνικό μάρμαρο στην Κίνα για περισσότερα από 30 χρόνια», επισημαίνει η κ. Χαϊδά. «Αλλά τα μεγέθη ξεκίνησαν να αυξάνονται μετά το 2005, όταν η κινεζική κυβέρνηση άνοιξε περισσότερο την αγορά σε εμάς με κάποιες ιδιωτικοποιήσεις και με αντίστοιχη άνοδο του κατασκευαστικού τομέα. Πολλές από τις εταιρείες στην Κίνα που εισάγουν από εμάς αγοράζουν ακατέργαστο μάρμαρο και είτε το χρησιμοποιούν για εγχώρια έργα, είτε το μεταπωλούν. Το να πάρουμε μερίδιο από την κινεζική αγορά με τα μάρμαρά μας είναι μια ελληνική ιστορία επιτυχίας», καταλήγει η κ. Χαϊδά.
Η ελληνική βιομηχανία μαρμάρου δεσμεύεται να αυξήσει την παραγωγή της, καθώς τα προϊόντα της είναι δημοφιλή εδώ και χιλιάδες χρόνια και η ζήτηση συνεχίζει να αυξάνεται, συμπληρώνει το ρεπορτάζ, καταλήγοντας ότι «λέγετε πως η ελληνική ιστορία είναι χαραγμένη στο μάρμαρο, αλλά όπως δείχνουν οι αριθμοί, το ίδιο συμβαίνει και με την ελληνική οικονομία».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr