Δημοσίευμα της εφημερίδας τα Νέα, το οποίο τελικά επιβεβαιώνεται κι από άλλες πηγές, αναφέρουν πως η κυβέρνηση αποφάσισε να παγώσει τη συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση, λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων που έχουν προκύψει μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Στο νέο σκηνικό που διαγράφεται και εν μέσω ενεργειακής κρίσης, η Ελλάδα φαίνεαι να εξετάζει άλλου είδους αξιοποίηση του συγκεκριμένου λιμανιού, μέσω νέων επενδύσεων.
Έτσι και παρά την κατάθεση των δύο δεσμευτικών οικονομικών προσφορών από τις κοινοπραξίες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EUROPORTS – EFA GROUP - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την LIBERTY PORT HOLDINGS (θυγατρική QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT) στις 22 Σεπτεμβρίου, κρίθηκε σκόπιμη η ακύρωση της διαδικασίας.
Το λιμάνι Αλεξανδρούπολης έχει αυξημένη γεωστρατηγική θέση, θεωρείται κόμβος για Αν. Μεσόγειο και ΝΑ Ευρώπη, ενώ στα ανοιχτά του λιμανιού αναπτύσσεται υπεράκτιος τερματικός σταθμός επανα–αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) από την Gastrade.
Τους προηγούμενους μήνες υπήρξαν διαδοχικές αναβολές στη διαγωνιστική διαδικασία, οι οποίες φαίνεται να σχετίζονταν με την ετοιμότητα των ενδιαφερομένων και την πληρότητα των φακέλων τους, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, και όχι με τις νεότερες εξελίξεις. Ούτε αυτές σηματοδοτούν ένα συνολικό φρένο στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων.
Αντίθετα, όπως έχει διαμηνυθεί και από στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, επιδιώκεται έμφαση στην περιφερειακή ανάπτυξη «με αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων που έχουν πολλαπλασιαστικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr