ΔΕΔΔΗΕ
To αυστραλιανό fund Macquarie που διαχειρίζεται κεφάλαια 500 δισ. δολαρίων παγκοσμίως στον κλάδο των υποδομών, είναι ο αγοραστής του 49% του ΔΕΔΔΗΕ καταβάλλοντας ποσό 2,1 δις ευρώ. H συνολική αξία του ΔΕΔΔΗΕ αποτιμήθηκε από το αυστραλέζικο fund στο υψηλό όριο του εύρους δηλ. τα 4 δισ. ευρώ όταν οι εκτιμήσεις των αναλυτών αποτιμούσαν τον ΔΕΔΔΗΕ από 3 έως 4,5 δισ. ευρώ. Η ΔΕΗ λαμβάνει στο ταμείο της ένα πολύ υψηλό τίμημα της τάξης του 1,3 δισ. ευρώ , εάν υπολογίσουμε ότι τα υπόλοιπα 804 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν στο 49% των συνολικών δανείων του ΔΕΔΔΗΕ που είναι σήμερα 1,4 δισ. ευρώ.
Στο διαγωνισμό υπήρξε από την αρχή πολύ μεγάλο διεθνές ενδιαφέρον από 9 επενδυτές και οδήγησε στην κατάθεση δεσμευτικών προσφορών από ακόμη 3 επενδυτικούς κολοσσούς(CVC Capital Partners, First Sender και KKR) με συνολικά υπό διαχείριση κεφάλαια ύψους 1 τρισ. Δολαρίων. Με το ποσό του 2,1 δις ευρώ η ΔΕΗ θα μειώσει σημαντικά το δανεισμό της και θα χρηματοδοτήσει το επενδυτικό της πλάνο σε ΑΠΕ, που θα οδηγήσουν ακόμη γρηγορότερα σε απεξάρτηση από εισαγόμενες και ρυπογόνες μορφές ενέργειας.
Παράλληλα, ο ΔΕΔΔΗΕ, με την υποστήριξη και την τεχνογνωσία ενός διεθνούς εταίρου -και υπό τη διοίκηση της ΔΕΗ- θα αναπτύξει ένα εκτεταμένο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και ψηφιοποίησης του δικτύου του και θα προσφέρει καλύτερες και ποιοτικότερες υπηρεσίες για όλους τους πολίτες.
ΔΕΠΑ Υποδομών
Η ιταλική Italgas με μία προσφορά που έφθασε τα 730 εκατ. ευρώ απέκτησε το 100% της ΔΕΠΑ Υποδομών. Η ελληνική εταιρία είναι ο διαχειριστής δικτύων διανομής φυσικού αερίου της χώρας. Οι ιταλοί αγοραστές ποντάρουν στις τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης της αγοράς φυσικού αερίου στην Ελλάδα και στο σχεδιασμό για ένα μεγάλο επενδυτικό πλάνο με στόχο την αυξημένη διείσδυση στην ελληνική επικράτεια. Η Italgas είναι ο μεγαλύτερος διανομέας φυσικού αερίου στην Ιταλία, με μερίδιο αγοράς 34% και είναι ο τρίτος μεγαλύτερος διαχειριστής δικτύων στην Ευρώπη, μετά την απόσχισής της από την Snam το 2016. Διαχειρίζεται 70.000 χιλιόμετρα δικτύων εξυπηρετώντας περισσότερους από 1.800 δήμους. Η EPH αντίστοιχα είναι ένας είναι ένας καθετοποιημένος όμιλος ενεργειακών επενδύσεων με δραστηριότητες στην παραγωγή ενέργειας, στην μεταφορά, αποθήκευση και διανομή φυσικού αερίου, θερμότητας και ηλεκτρικής ενέργειας, ο οποίος κατέχει και εκμεταλλεύεται περιουσιακά στοιχεία στην Τσεχία, τη Σλοβακία, τη Γερμανία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, στην Ουγγαρία και στην Πολωνία.
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ
Η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects καταβάλλοντας 1,49 δις ευρώ αναδείχτηκε παραχωρησιούχος του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων οδικών αξόνων της για 35 χρόνια. Οι ελάχιστες επενδύσεις που ο ανάδοχος υποχρεούται να χρηματοδοτήσει και να υλοποιήσει σε χρονικό ορίζοντα 5 ετών ανέρχονται σε περίπου 420 εκατ. Ετσι η συνολική αξία της συμφωνίας παραχώρησης της Εγνατίας εκτιμάται στα 2,76 δισεκατομμύρια, καθώς περιλαμβάνει το εφάπαξ τίμημα, τις υποχρεωτικές επενδύσεις και τα αναμενόμενα έσοδα του Δημοσίου.
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά που είχαν οδηγηθεί σε απαξίωση βρέθηκε ένας σοβαρός εφοπλιστής ο κ. Γιώργος Προκοπίου να εμφανισθεί ως από μηχανής θεός και να διασώσει τις θέσεις εργασίας σε μία από τις πιο υποβαθμισμένες περιοχές της χώρας που την σαρώνει η πολυετής ανεργία.
Ο Έλληνας πλοιοκτήτης κέρδισε τον διαγωνισμό της ΕΤΑΔ για τη Δεξαμενή 5 και τις Προβλήτες 3 και 4 κάνοντας προσφορά ύψους 37,3 εκατ. ευρώ, υψηλότερη κατά 21,5% από την τιμή εκκίνησης του διαγωνισμού των 30,7 εκατ. ευρώ. Για το στρατιωτικό κομμάτι του Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) έδωσε 25,2 εκατ. ευρώ υπερθεματίζοντας της Pyletech, συμφερόντων του Θεόφιλου Πριόβολου, που κατέθεσε πρόταση 22,1 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Προκοπίου βρίσκεται στη 13η θέση της Lloyd’s List με τις 100 κορυφαίες προσωπικότητες της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Με τις τρεις εταιρείες του (Dynacom, Dynagas, Sea Traders) διαθέτει στόλο που φτάνει τα 121 πλοία συνολικής χωρητικότητας 15,801 εκατομμυρίων τόνων. Από αυτά 38 είναι φορτηγά, 66 μεταφοράς υγρού φορτίου, δύο containerships και 15 LNG. Από το 2002 έχει ναυπηγήσει περισσότερα από 100 πλοία σε συνολικά 12 διαφορετικά ναυπηγεία, σε Κορέα, Ιαπωνία και Κίνα, συνολικής αξίας άνω των 8 δισ. δολαρίων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr