Όπως τόνισε, μεταξύ άλλων, «το έτος 2016, το έτος δηλαδή όπου ανέλαβα την Προεδρία της Αρχής, στη συνεδρίαση της Επιτροπής αυτής, είχα αναφέρει ότι σκοπός μας είναι να ολοκληρώσουμε τη ρύθμιση της αγοράς. Και αυτό ακριβώς κάναμε επιλέγοντας να ασχοληθούμε με όλα τα εκκρεμή και ανοικτά θέματα, τα οποία ήταν πολλά, μεγάλα και δύσκολα. Θέματα τα οποία όσο παρέμεναν εκκρεμή δημιουργούσαν δυσλειτουργίες, ανισορροπίες και προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία της νόμιμης αγοράς. Και αυτά τα προβλήματα ανατροφοδοτούσαν συνεχείς εντάσεις, τριβές, δικαστικές διαμάχες και εν τέλει ζημιά για το δημόσιο συμφέρον».
Από την πλευρά μας, συνέχισε ο κ. Καραγρηγορίου, δεν διστάσαμε στιγμή να λάβουμε πρωτοβουλίες άμεσα και εμπροσθοβαρώς. Με βάση τις βέλτιστες διεθνείς και ευρωπαϊκές πρακτικές. Προκειμένου να διαμορφωθεί ένα νόμιμο, ελεγχόμενο και υπεύθυνο περιβάλλον που προστατεύει τον παίκτη. Ώστε η παικτική δραστηριότητα να διοχετευτεί στα νόμιμα από τα παράνομα δίκτυα.
Όπως ανέφερε στη συνέχεια ο κ. Καραγρηγορίου, «στο πλαίσιο αυτό επιλέξαμε να ξεκινήσουμε με τα δυσκολότερα και πιο περίπλοκα θέματα. Αυτά βάλαμε ως προτεραιότητα. Έτσι ρυθμίσαμε τα VLTs με έναν από τους αυστηρότερους κανονισμούς σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σήμερα 4 έτη μετά την εκκίνηση της ανάπτυξης του νόμιμου δικτύου παιγνιομηχανημάτων VLTs μπορούμε με βεβαιότητα να ισχυριστούμε ότι η ανάπτυξη αυτή έχει επιφέρει ένα καίριο πλήγμα στον παράνομο τζόγο».
Αναθεώρηση του νομοθετικού πλαισίου για την αγορά καζίνο - Η περίπτωση του Ελληνικού
«Μια ακόμα από τις κύριες παρεμβάσεις στη νόμιμη αγορά αποτέλεσε η αναθεώρηση του νομοθετικού πλαισίου για την αγορά καζίνο με τον νόμο 4512/2018. Στην κατεύθυνσή της εξυγίανσης των υφιστάμενων επιχειρήσεων της αγοράς αυτής, οι οποίες είναι επιχειρήσεις εντάσεως εργασίας και είχαν πληγεί σημαντικά από την κρίση. Με ταυτόχρονη θέσπιση κινήτρων και υποχρεώσεων. Παρέμβαση που ταυτόχρονα άνοιξε το δρόμο για την προσέλκυση μεγάλων επενδύσεων και για την σύνδεση της αγοράς καζίνο με το τουριστικό προϊόν της χώρας. Αλλά και τη θέσπιση και εφαρμογή αδιάβλητων διαδικασιών χορήγησης αδειών, που διασφαλίζουν το δημόσιο συμφέρον. Με τρανό παράδειγμα την επιτυχή υλοποίηση του διαγωνισμού του καζίνο στο Ελληνικό στον οποίο προχτές αναδείξαμε τον Προσωρινό Ανάδοχο. Ενός διαγωνισμού που σχεδιάστηκε από την ΕΕΕΠ εξαιρετικά προσεκτικά, για να διασφαλιστεί η μεγιστοποίηση του ενδιαφέροντος και της συμμετοχής, η μεγιστοποίηση της τεχνικής και της οικονομικής προσφοράς, για να διασφαλιστεί η μέγιστη διαφάνεια και ταχύτητα στη διαδικασία, όπως και εν τέλει έγινε, αφού δικαιωθήκαμε, σε όλες τις προσφυγές που δέχτηκε η διαδικασία, αλλά και λόγω της προσέλκυσης 2 μεγάλων σχημάτων διεθνούς βεληνεκούς, και άρα του ανταγωνισμού προέκυψε, και εν τέλει τη μεγιστοποίηση της προσφοράς σε εμπροσθοβαρή βάση τόσο στην επένδυση που δεσμεύεται ότι θα πραγματοποιήσει ο Προσωρινός Ανάδοχος στην πρώτη φάση όπου θα λειτουργήσει, όσο και στο τίμημα», πρόσθεσε για να συμπληρώσει:
«Μια αδειοδότηση που η επιτυχία της ήταν πολυσύνθετη και με τεράστια αναπτυξιακή διάσταση αφού αποτελεί αναβλητική αίρεση για το ξεκίνημα της συνολικής επένδυσης του Ελληνικού. Και για την οποία η συνεργασία της ΕΕΕΠ με τα αρμόδια Υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομικών ήταν και είναι εξαιρετικά παραγωγική και αποδοτική, λύνοντας άμεσα κάθε ζήτημα που απαιτούνταν. Αλλά και μια αδειοδότηση η οποία αυτή καθαυτή έχει σημαντικό επενδυτικό αντίκτυπο. Έτσι η προσφορά που λάβαμε αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης για τις επενδυτικές προοπτικές της χώρας. Αφού δεν πρόκειται για ένα απλό καζίνο. Αλλά αφορά την ανάπτυξη, βάση των προδιαγραφών που ως ΕΕΕΠ θέσαμε μιας γιγαντιαίας επένδυσης τουριστικού χαρακτήρα από την Ένωση προσώπων που αναδείχτηκε Προσωρινός Ανάδοχος. Μια επένδυσης που είναι greenfield, δηλαδή θα αναπτυχθεί εκ του μηδενός, με νέα κεφάλαια και προφανώς θα τονώσει και τον κατασκευαστικό κλάδο. Και που η τεχνική προσφορά ξεπέρασε σημαντικά τις ήδη μεγάλες προδιαγραφές που είχαμε θέσει. Μιας επένδυσης που θα συμβάλλει στην αύξηση της επισκεψιμότητας της Αθήνας αλλά και την προσέλκυση εγχώριων και αλλοδαπών καταναλωτών υψηλού εισοδήματος. VIP πελατών. Στην αύξηση της μέσης τουριστικής δαπάνης. Στην επιμήκυνση του χρόνου παραμονής των επισκεπτών. Στην άμβλυνση της εποχικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Και φυσικά στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας».
Σύμφωνα με τον κ. Καραγρηγορίου «ο νέος αυτός ρόλος της ΕΕΕΠ στην προώθηση τόσο μεγάλων στρατηγικών επενδύσεων προς όφελος της Ελληνικής Οικονομίας, είναι κάτι που το επιδιώξαμε. Ταυτόχρονα όμως μας γέμισε ευθύνη ώστε να ανταποκριθούμε γρήγορα και αποτελεσματικά. Και αυτό κάνουμε».
Συνολική ρύθμιση της αγοράς του Διαδικτύου
«Και τέλος, επιδιώξαμε τη συνολική και οριστική ρύθμιση της αγοράς του διαδικτύου. Με το τον νόμο του 4635/2019 με τον οποίο άνοιξε ο δρόμος για τη χορήγηση των αδειών και τη λήξη του μεταβατικού καθεστώτος που ίσχυε για χρόνια. Και με την ολοκλήρωση του κανονιστικού πλαισίου τον Αύγουστο του 2020 με την έκδοση πληθώρας (8) Υπουργικών Αποφάσεων κατόπιν εισήγησης δικής μας. Σήμερα η διαδικασία αδειοδότησης βρίσκεται εν εξελίξει αφού έχουν κατατεθεί αιτήσεις από 19 εταιρείες και για τις 2 άδειες, αριθμός εξαιρετικά σημαντικός. Έτσι στο άμεσο μέλλον θα έχουμε μια διαδικτυακή αγορά με κανονικές άδειες και ένα κανονιστικό πλαίσιο που διασφαλίζει τον αυστηρό έλεγχο των εταιρειών αυτών, καθώς και την άμεση πρόσβαση της επιτροπής παιγνίων στο σύνολο των δεδομένων της παικτικής δραστηριότητας μέσω online διασύνδεσης», ανέφερε στη συνέχεια ο πρόεδρος της ΕΕΕΠ.
«Ωστόσο δεν σταματάμε εδώ. Απαιτείται περαιτέρω εντατικοποίηση των προσπαθειών. Έχει διαφανεί ότι το υπάρχον πλαίσιο αρμοδιοτήτων περιορίζει τη δυνατότητα παρεμβάσεων, αξιοποίησης της τεχνογνωσίας της αρχής και την έκταση και το βάθος των συνεργασιών και αυτό πρέπει να διευρυνθεί. Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, κλείνω λέγοντας τα εξής. Τα τελευταία χρόνια η νόμιμη αγορά τυχερών παιγνίων βρίσκεται σε φάση μετασχηματισμού. Με τις ενέργειες μας δρομολογήσαμε παρεμβάσεις σε όλα τα θέματα. Πολλά έχουν επιτευχθεί. Αλλά και αρκετά ακόμα μπορούν και πρέπει να γίνουν. Κυρίως στην υλοποίηση του θεσπισμένου πλαισίου και τον έλεγχο του.
Στην οργανωτική ενίσχυση και τη θεσμική θωράκιση της αρχής για να ανταπεξέλθει στις αυξημένες απαιτήσεις. Με τη γρήγορη ολοκλήρωση των μετατάξεων και την παράταση των αποσπάσεων όσων υπαλλήλων μας το επιθυμούν. Ώστε η ΕΕΕΠ επιτέλους να ξεφύγει από την παγίδα της υποστελέχωσης, που μειώνει το ηθικό του προσωπικού μας και ελλοχεύει τεράστιους κινδύνους για το έργο μας. Συγκεκριμένα το έτος 2014 η ΕΕΕΠ διέθετε 173 υπαλλήλους, εκ των οποίων οι 120 υπηρετούντες στην κεντρική υπηρεσία ενώ σήμερα διαθέτει μόνο 70 υπαλλήλους, με περίπου 35 στην κεντρική υπηρεσία. Με προοπτική να μειωθούν και άλλο τους επόμενους μήνες. Άρα έχουμε μια τρομακτική συρρίκνωση, αφού αποχώρησαν 100 υπάλληλοι της κεντρικής υπηρεσίας. Και αυτό σε μια περίοδο που οι αρμοδιότητες και το έργο μας έχει πολλαπλασιαστεί. Ναι μεν τα υπηρεσιακά στελέχη της Αρχής με υπερπροσπάθεια και αυταπάρνηση έχουν ανταπεξέλθει σε όλα αυτές τις προκλήσεις. Αλλά πλέον η κατάσταση είναι οριακή. Η ΕΕΕΠ δεν μπορεί να αντέξει ούτε μια αποχώρηση. Και δεν είναι σχήμα λόγου.
Και τέλος απαιτούνται και παρεμβάσεις και στην ολιστική αντιμετώπιση των επιβλαβών κοινωνικών συνεπειών των τυχερών παιγνίων. Παρεμβάσεις για τον εθισμό. Για τα οποία έχουμε συγκεκριμένες προτάσεις κατατεθειμένες. Αξιότιμοι κκ. Βουλευτές. Δεν διεκδικούμε ότι είμαστε τέλειοι ούτε αλάνθαστοι. Θεωρούμε όμως ότι δεν παραμείναμε άπρακτοι και στάσιμοι. Ότι δεν διστάσαμε να λάβουμε αποφάσεις όταν έπρεπε. Ότι τα αποτελέσματα των προσπαθειών μας είναι απτά. Και ότι βαδίζουμε προς την σωστή κατεύθυνση με σταθερά βήματα», κατέληξε ο κ. Καραγρηγορίου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr