Ειδικότερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι το επιβατικό κοινό δεν το ενδιαφέρει ποιος ασκεί το συγκοινωνιακό έργο, αλλά πώς θα εξυπηρετούνται οι μετακινήσεις του με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
«Είναι ξεκάθαρο αυτό που κάνει η κυβέρνηση. Μεταφέρει συγκοινωνιακό έργο, διότι αυτήν τη στιγμή και στον ΟΑΣΘ και στον ΟΑΣΑ δεν μπορούμε, με το στόλο που έχουμε, να εξυπηρετήσουμε τους πολίτες, ειδικά, στην εποχή και στην περίοδο της πανδημίας», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και προσέθεσε: «Για τα ΚΤΕΛ χρησιμοποιούμε νόμο, που έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ για την απευθείας ανάθεση. Ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος υποτίθεται ότι εναντιώνεται στους ιδιώτες, είχε κάνει συγκεκριμένη νομοθεσία, αφού είχε κάνει το τραγικό λάθος να κρατικοποιήσει τον ΟΑΣΘ, να μεταφέρει συγκοινωνιακό έργο στους ιδιώτες».
«Εμείς πιστεύουμε στο θεσμό του leasing, που εφαρμόζεται παντού"», είπε επίσης ο κ. Καραμανλής και προσέθεσε: «Όσον αφορά και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, το κόστος που έχει το ΚΤΕΛ είναι λιγότερο από το μισό. Το οχηματοχιλιόμετρο των ΚΤΕΛ στη Θεσσαλονίκη είναι 1,47, όταν ο ΟΑΣΘ το κάνει στο 3.90. Άρα, είναι 3 φορές πιο ακριβό».
«Πρέπει, να απολογούμαστε στο επιβατικό κοινό. Το επιβατικό κοινό, είμαι σχεδόν πεπεισμένος ότι, δεν το ενδιαφέρει, πλέον, ποιος ασκεί το συγκοινωνιακό έργο. Το κράτος πρέπει, να έχει την εποπτεία», δήλωσε ο κ. Καραμανλής.
Σημειώνεται πως στο θέμα είχε αναφερθεί νωρίτερα ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Βασίλης Βιλιάρδος. «Είναι πολύ σημαντικό το ζήτημα των μέσων μαζικής μεταφοράς, του υπερταμείου και του ΟΑΣΑ. Πληροφορηθήκαμε πως θεσμοθετείτε με ΠΝΠ τη μίσθωση λεωφορείων από τα ΚΤΕΛ και πιο συγκεκριμένα τριακόσια λεωφορεία έως δέκα ετών με leasing καθώς επίσης σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ για 203 λεωφορεία και 550 οδηγούς.
Ρωτάμε ποιος ο λόγος; Δεν θα έπρεπε να συζητηθεί στη Βουλή ή μήπως το αποφασίζει το υπερταμείο και δεν υπόκειται σε κοινοβουλευτικό έλεγχο; Με ποιους όρους γίνεται η μίσθωση; Ποιον θα επιβαρύνει το κόστος της;», είπε ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης.
«Ο θεσμός του leasing είναι μια πολύ μεγάλη μεταρρύθμιση. Για πρώτη φορά στο ελληνικό Δημόσιο, αντί να έχουμε μόνο λεωφορεία που αγοράζουμε, έχουμε λεωφορεία με leasing, με αποτέλεσμα να είναι πολύ πιο φθηνή και καλύτερη υπηρεσία. Θεωρώ ότι αν πάμε στη Θεσσαλονίκη και δούμε τα 120 λεωφορεία, που εκτελούν τις διαδρομές των ΚΤΕΛ, νομίζω ότι όλοι θα διαπιστώσουν ότι το επιβατικό κοινό είναι πολύ ευχαριστημένο με την υπηρεσία, που προσφέρουν», απάντησε ο κ. Καραμανλής.
Για τν οδικό άξονα Θεσσαλονίκης-Πολυγύρου, Θέρμη-Γαλάτιστα
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε τα μέλη της διαρκούς κοινοβουλευτικής επιτροπής παραγωγής και εμπορίου για τις εργασίες ολοκλήρωσης του έργου που εκτελεί η «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» και αφορά στη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στο Τμήμα Θέρμη-Γαλάτιστα στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης-Πολυγύρου.
Το συγκεκριμένο έργο, για το οποίο ενημερώθηκε η κοινοβουλευτική επιτροπή, αποτελεί ένα μέρος του ευρύτερου οδικού άξονα Θεσσαλονίκης-Πολυγύρου και ανήκει στο «δευτερεύον εθνικό οδικό δίκτυο». Είναι μήκους 23,4 χιλιομέτρων, αρχίζει από τον κόμβο της Θέρμης και καταλήγει στον ισόπεδο κόμβο της παράκαμψης του οικισμού της Γαλάτιστας. Όπως επισήμανε ο υπουργός έχουν ήδη γίνει κάποιες εργασίες, όπως στο Τμήμα από τη Θέρμη μέχρι τη Νέα Ραιδεστό και τη Λακκιά, όμως από το σύνολο των 23,4 χιλιομέτρων έχει ολοκληρωθεί, περίπου, ποσοστό 45%, δηλαδή λιγότερο από 11 χιλιόμετρα.
Το υπό εξέλιξη έργο περιλαμβάνει υπολειπόμενα τμήματα στα οποία θα γίνουν σειρά επεμβάσεων είτε πρωτογενών, όπως η διαμόρφωση 8 ισόπεδων κόμβων, η εγκατάσταση ηλεκτροφωτισμού σε όλους τους κόμβους και η τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας νέων προδιαγραφών είτε δευτερογενών παρεμβάσεων, όπως η αντιπλημμυρική αναβάθμιση με εργασίες αποχέτευσης ομβρίων και αποστράγγισης στη Νέα Ραιδεστό ή η ανακατασκευή τμημάτων κάθετων αγροτικών οδών στους ισόπεδους κόμβους.
«Πρόκειται για ένα έργο, που βελτιώνει τα επίπεδα οδικής ασφάλειας για τις μετακινήσεις και οχημάτων και πεζών», είπε ο κ. Καραμανλής και επισήμανε ότι η εθνική οδός Θεσσαλονίκης-Πολυγύρου εξυπηρετεί πολύ μεγάλους, πολύ υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους καθ' όλη τη διάρκεια του έτους λόγω της αυξανόμενης οικιστικής ανάπτυξης, αλλά και με εποχιακές αιχμές λόγω σύνδεσης με τουριστικές περιοχές, όπως είναι η Χαλκιδική αλλά και το Άγιο Όρος.
Διαθέτει τεταμένη χάραξη σε πολλές θέσεις, με αποτέλεσμα να αναπτύσσουν τα οχήματα πολύ υψηλές ταχύτητες κι αυτό να δημιουργεί αρκετά προβλήματα και ως εκ τούτου το έργο κρίνεται απαραίτητο ιδίως για να υπηρετήσει την προσπάθεια οδικής ασφάλειας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr