Ο κ. Μανεσιώτης συναντήθηκε με τον πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλη Κορκίδη, παρουσία του δημάρχου της πόλης, Γιάννη Μώραλη, βουλευτών και άλλων φορέων και συζήτησαν για τα κρίσιμα θέματα που απασχολούν την τοπική επιχειρηματική κοινότητα.
«Σκοπός της συνάντησης ήταν να προκύψει κάτι θετικό για τον Πειραιά, και να συγκλίνουμε σε ορισμένα βασικά θέματα, για τα οποία δεν υπήρχε πλήρης ομοφωνία. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο θα έχουμε επιπλέον συναντήσεις ανά δίμηνο» αναφέρει αρχικά ο κ. Μανεσιώτης.
Τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα
Μιλώντας για την ατζέντα των συζητήσεων, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά σημειώνει πως ένα από τα θέματα που τέθηκαν επί τάπητος ήταν η ανάγκη άμεσης υπογειοποίησης της γραμμής του Ηλεκτρικού ανάμεσα στο Νέο Φάληρο και τον Πειραιά.
Το συγκεκριμένο έργο εκτιμάται ότι θα απελευθερώσει το υπάρχον οδικό δίκτυο που θα γίνει πιο λειτουργικό και θα δημιουργήσει, συνδυαστικά και με τις άλλες παρεμβάσεις, τις συνθήκες για την αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής και της λειτουργίας της πόλης.
Όπως εξηγεί ο κ. Μανεσιώτης, «ο Πειραιάς αντιμετωπίζει ένα τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Ειδικά μετά τα έργα για το τραμ και το μετρό και τις μονοδρομήσεις, τα πράγματα έχουν γίνει πολύ δύσκολα για τους πολίτες της πόλης και τους επισκέπτες, με την πρόσβαση στην αγορά να είναι ιδιαίτερα δύσκολη. Όταν οι δρόμοι του Πειραιά είναι σε αυτήν την κατάσταση, καθίσταται αδύνατη η άμεση μετάβαση των τουριστών από τις κρουαζιέρες στο κέντρο της Αθήνας». «Το κόστος για το έργο υπολογίζεται στα 70 εκατ. ευρώ, αλλά μακροπρόθεσμα τα οφέλη θα είναι πολλαπλά» επισημαίνει.
Πόλος έλξης η Ιπποδάμεια Κεντρική Αγορά
Ακολούθως, όπως λέει ο κ. Μανεσιώτης, συζητήθηκε το θέμα της δημιουργίας της Ιπποδάμειας Κεντρικής Αγοράς Τροφίμων στο χώρο του παλιού αμαξοστασίου του ΗΣΑΠ στην Πλατεία Ιπποδαμείας. «Πρόκειται για μία σύγχρονη μορφή της Βαρβακείου, ενώ θα υπάρξει χώρος εστίασης και καφέ» τονίζει και προσθέτει ότι «θα αποτελέσει πόλο έλξης για τους τουρίστες. Το έργο έχει προχωρήσει και καλούμαστε όλοι μαζί να το συνεχίσουμε για να μη χάσει ο Πειραιάς αυτήν την ευκαιρία να εξασφαλίσει μεγαλύτερη υπεραξία».
Αναγκαία η μεταστέγαση των Δικαστηρίων
Πάγιο αίτημα των φορέων του Πειραιά αποτελεί και η μεταστέγαση των Δικαστηρίων της πόλης. Όπως λέει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου «πρέπει να φύγουν από την οδό Σκουζέ και να μεταφερθούν στο κτίριο της πρώην Ραλλείου Σχολής, δίπλα στο Δημοτικό Θέατρο, καθώς το τωρινό κτίριο είναι επικίνδυνο και δεν εξυπηρετεί τους πολίτες και τον νομικό κόσμο. Η μεταφορά των Δικαστηρίων στο κέντρο του Πειραιά θα είναι μία θετική εξέλιξη και είναι κάτι που παρατηρείται και σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις. Μάλιστα, έχει εκδοθεί και το σχετικό ΦΕΚ της μεταφοράς». «Οι δυσκολίες» εξηγεί ο κ. Μανεσιώτης «εντοπίζονται σε τεχνικά θέματα, καθώς απαιτούνται 20.000 τ.μ. για να στεγαστούν όλες οι υπηρεσίες, ενώ η έκταση του συγκεκριμένου κτιρίου δεν ξεπερνά τα 8.000 τ.μ. Συνεπώς ορισμένες υπηρεσίες πρέπει να στεγαστούν αλλού. Στο τραπέζι έπεσαν η Ακτή Κονδύλη, που, όμως είναι χώρος πρασίνου και το κτίριο του Κεράνη».
Οι αναπλάσεις στις εγκαταστάσεις Παπαστράτου και στον «στοιχειωμένο» Πύργο
Αναπλάσεις που θα «αναβαθμίσουν την περιοχή» χαρακτηρίζει ο κ. Μανεσιώτης τις επενδύσεις στις παλιές εγκαταστάσεις του Παπαστράτου στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου και στον Πύργο «φάντασμα» του Πειραιά, ενώ ιδιαίτερη σημασία λαμβάνουν τα έργα που υλοποιούνται στον ΟΛΠ και στις γραμμές μετρό και τραμ, με το τελευταίο να αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2020.
Την «αναβίωση» των πρώην εγκαταστάσεων της καπνοβιομηχανίας και τη μετατροπή τους σε κτίρια γραφείων διεθνών προδιαγραφών έχουν αναλάβει η ελληνική εταιρεία Dimand σε συνεργασία με την EBRD και την Grivalia. Παράλληλα, προχωρά η ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής με έργα και επεμβάσεις σε δημόσιους, κοινωφελείς και κοινόχρηστους χώρους. Ο συνολικός προϋπολογισμός της ανάπλασης στην περιοχής από ιδιωτικούς επενδυτικούς φορείς εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ.
Για τον Πύργο του Πειραιά σημειώνεται ότι η κοινοπραξία της Prodea Investment ΑΕΕΑΠ, της Dimand και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης ορίστηκε προσωρινός ανάδοχος του έργου. Ο προϋπολογισμός της επένδυσης ανέρχεται σε 41 εκατ. ευρώ και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης είναι 33 μήνες για την ριζική ανακαίνιση και διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων και του άμεσου περιβάλλοντος χώρου.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr