Ελληνικό
Σε ό,τι αφορά στο μεγάλο project του Ελληνικού, τρεις σημαντικές εκκρεμότητες παραμένουν για να ολοκληρωθεί η συμφωνία με τη Lamda Development για την παραχώρηση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου.
Η μια από τις εκκρεμότητες είναι να ολοκληρωθεί η μετεγκατάσταση ιδιωτών από την έκταση, ενώ αναμένεται ακόμη η διανομή δικαιωμάτων κυριότητας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΤΑΙΠΕΔ επί της έκτασης καθώς και η μεταβίβαση εμπράγματων δικαιωμάτων από το ΤΑΙΠΕΔ στην Ελληνικό ΑΕ.
Εγνατία Οδός
Το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε νέα προθεσμία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την μακροχρόνια παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Η προηγούμενη προθεσμία είχε εκπνεύσει τον Οκτώβριο.
Σύμφωνα με το επικαιροποιημένο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων οι ενδιαφερόμενοι έχουν πλέον περιθώριο έως τις 21 Φεβρουαρίου του 2020.
Η προθεσμία υποβολής προσφορών είχε μετατεθεί επανειλημμένα, λόγω πληθώρας εκκρεμών ζητημάτων, από την κατασκευή πλευρικών διοδίων και τη νέα τιμολογιακή πολιτική μέχρι την αδειοδότηση τούνελ.
Tο Ταμείο είχε προκρίνει επτά επενδυτικά σχήματα για τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την 35ετή παραχώρηση της Εγνατίας και τριών κάθετων αξόνων πέρυσι. Στους ενδιαφερόμενους επενδυτές συγκαταλέγεται η γαλλική Vinci, η κινεζική Sichuan Communications και η ΓΕΚ Τέρνα.
ΔΑΑ
Στο άλλο μεγάλο project, που αφορά στην πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, όπου κατατέθηκαν δέκα προτάσεις, εκκρεμεί η «υπογραφή Συμφωνίας μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των υφιστάμενων μετόχων, σχετικά με σειρά ζητημάτων που τροποποιούν τη συμφωνία μετόχων καθώς και για τυχόν δικαιώματα που θα συνοδεύουν το προς πώληση 30% των μετοχών».
Με γρήγορους ρυθμούς επιδιώκει να τρέξει η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ, με το σχετικό νομοσχέδιο να έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 65% των μετοχών του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΠΑ. Τα ΕΛ.ΠΕ. κατέχουν το υπόλοιπο 35% του μετοχικού κεφαλαίου. Τα επόμενα βήματα είναι η τροποποίηση και ψήφιση του ν.4602/2019. Μετά την ψήφιση θα αρχίσει η διαγωνιστική διαδικασία για την πώληση των συμμετοχών του ΤΑΙΠΕΔ.
Να θυμίσουμε ότι πρόσφατα ο υφυπουργός Ενέργειας, Γεράσιμος Θωμάς εκτίμησε οι διαγωνισμοί για την πώληση των δραστηριοτήτων εμπορίας και δικτύων της ΔΕΠΑ θα προκηρυχθούν στις αρχές του 2020. Στο πλαίσιο του εταιρικού σχηματισμού που θα προβλέπει το σχέδιο νόμου για την ιδιωτικοποίηση, θα δημιουργηθούν δύο νέες εταιρείες - ΔΕΠΑ Υποδομών, όπου θα υπαχθεί η ΕΔΑ Αττικής, η ΔΕΔΑ και η συμμετοχή της ΔΕΠΑ στην ΕΔΑ ΘΕΣΣ, καθώς και η ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων στην οποία θα «περάσει» η συμμετοχή της επιχείρησης σε διακρατικά projects (π.χ. αγωγός IGB) και θα μείνει εκτός ιδιωτικοποίησης. Στην υφιστάμενη εταιρεία, που θα μετονομαστεί σε ΔΕΠΑ Εμπορίας, θα παραμείνει η Αέριο Αττικής, καθώς και τα συμβόλαια προμήθειας της ΔΕΠΑ.
Το Δημόσιο θα παραχωρήσει το σύνολο (65%) των μετοχών του Δημοσίου και στις δύο εταιρείες, ενώ όσον αφορά τη συμμετοχή των ΕΛΠΕ στη ΔΕΠΑ (35%) στο πλαίσιο του ιδιοκτησιακού διαχωρισμού παραγωγής και διανομής (unbundling) τα Ελληνικά Πετρέλαια θα κληθούν να επιλέξουν σε ποια από τις δύο εταιρείες θα θελήσουν να συνεχίσουν να συμμετέχουν.
Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 35.5% των μετοχών των ΕΛΠΕ και έχει ξεκινήσει την από κοινού πώληση ποσοστού τουλάχιστον 50,1% με τον έτερο στρατηγικό μέτοχο των ΕΛΠΕ, Paneuropean Oil and Industrial Holding. Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός με καταληκτική ημερομηνία 3/4/2019 κρίθηκε άγονος, καθώς δεν υπήρξαν δεσμευτικές προσφορές. Τώρα είμαστε στη φάση της διερεύνησης εναλλακτικών σεναρίων διάθεσης των μετοχών του Ελληνικού Δημοσίου και του σχεδιασμού της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Νέοι διαγωνισμοί
Τους τελευταίους 3 μήνες του 2019, το ΤΑΙΠΕΔ προγραμματίζει νέους διαγωνισμούς, όπως αυτός για το ακίνητο της πρώην αμερικανικής βάσης στις Γούρνες Ηρακλείου. Για τα δέκα περιφερειακά λιμάνια στο ΤΑΙΠΕΔ επισημαίνουν πως εκκρεμεί η τροποποίηση του νόμου που ψήφισε στις αρχές του χρόνου η προηγούμενη κυβέρνηση, ώστε «να καλύπτει τις εναλλακτικές προτάσεις αξιοποίησης παραχώρησης, δηλαδή μέσω: (α) υποπαραχώρησης δραστηριοτήτων (β) ολικής παραχώρησης δραστηριοτήτων, για κάθε Οργανισμό Λιμένα». Ο νόμος του ΣΥΡΙΖΑ προέβλεπε μόνο υποπαραχωρήσεις.
Εκκρεμεί, επίσης, η «προτεραιοποίηση λιμένων και έναρξη διαγωνιστικών διαδικασιών από το ΤΑΙΠΕΔ, με βάση τις εναλλακτικές προτάσεις αξιοποίησής τους». Το Ταμείο ανέθεσε τον Σεπτέμβριο 2019 στους Συμβούλους του έργου, την εκπόνηση μελέτης διερεύνησης μεταξύ τριών εναλλακτικών προτάσεων αξιοποίησης.
Το νέο Επιχειρησιακό Σχέδιο Αξιοποίησης (ADP) ΕΔΩ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr