Ο ΟΛΘ έχει υπογράψει σύμβαση παροχής υπηρεσιών με τον ανεξάρτητο μηχανικό, ο οποίος θα επιβλέπει τις πρώτες υποχρεωτικές επενδύσεις και έχει προσκομίσει στο Υπουργείο Οικονομικών την απαιτούμενη Συμπληρωματική εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης ύψους 20 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία DIEP-Terminal Link-Belterra Investments, που κατέχει το 67% του ΟΛΘ, έχει δεσμευτεί να επενδύσει μέσα στην πρώτη επταετία 180 εκατ. ευρώ, ενώ οι συνολικές επενδύσεις στο λιμάνι μέχρι το 2026, θα ανέλθουν στα 256,9 εκατ. ευρώ, βάσει κεντρικού σεναρίου ή, ακόμη και στα 441,6 εκατ. ευρώ, με βάση το αισιόδοξο σενάριο.
Επενδύσεις και στόχοι
Οι επενδύσεις αφορούν την επέκταση του 6ου προβλήτα, επενδύσεις στο συμβατικό λιμάνι και σύγχρονο μηχανικό εξοπλισμό και συστήματα διαχείρισης των λιμενικών εργασιών, όπως επίσης αξιοποίηση του διατηρητέου κτηρίου του Παλαιού Τελωνείου μα και άλλων κτηριακών όγκων.
Οι επενδύσεις που θα πραγματοποιηθούν θα φέρουν αύξηση στη διακίνηση φορτίων και κατ’ επέκταση, αυξημένα έσοδα για τον ΟΛΘ. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΙΟΒΕ ως το 2026 τα συνολικά έσοδα του ΟΛΘ, με βάση το κεντρικό σενάριο, θα ανέλθουν σε 834 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη σε 698 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, οι λοιπές δραστηριότητες του λιμανιού (μεταφορές, αποθήκευση, τροφοδοσία πλοίων), θα έχει στο διάστημα ως το 2026 υπολογιζόμενα έσοδα 465,1 εκατ. ευρώ, ενώ το ΑΕΠ της χώρας θα αυξηθεί κατά 1,47 δισ. έως και 1,93 δισ. με το αισιόδοξο σενάριο.
Το μεγαλύτερο όφελος από την αύξηση του ΑΕΠ θα έχει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στην οποία η απασχόληση θα ενισχυθεί από 0,39% έως 0,52%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr