Αναλυτικά ο προϋπολογισμός προβλέπει το 2019 έσοδα 301,5 εκατ. ευρώ από συμβάσεις που έχουν υπογραφεί (π.χ.Ελληνικό), 49 εκατ. ευρώ από τις δόσεις ήδη υπογεγραμμένων συμβάσεων (ΟΠΑΠ, περιφερειακά αεροδρόμια κ.λπ.) και περίπου 1,17 δισ. ευρώ από τις αποκρατικοποιήσεις, που επίκειται να γίνουν. Μεταξύ αυτών είναι πωλήσεις μετοχών στις κρατικές επιχειρήσεις ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΕΥΑΠΣ ΕΛΠΕ, ΔΑΑ και ΔΕΠΑ, αλλά και έσοδα από παραχωρήσεις περιουσιακών στοιχείων, όπως είναι της Εγνατίας Οδού, καθώς και μαρινών ή και συμβασιοποιήσεις παραχωρήσεων λιμένων.
Στο μεταξύ με το «βαρύ χαρτί» των ιδιωτικοποιήσεων είναι η επέκταση της διάρκειας παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος που έκλεισε φέτος αλλά αναμένεται να γραφτεί στα έσοδα του 2019. Σημειώνεται ότι η διαδικασία κράτησε σε μάκρος μετά τη … λανθασμένη εκτίμηση για το τίμημα που θα έπρεπε να ζητηθεί από την πολιτεία που κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο (30% διαθέτει το ΤΑΙΠΕΔ και 25% το υπουργείο Οικονομικών και οι ιδιώτες μέτοχοι το 45%). Πιο συγκριμένα σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που καταγράφηκαν σε συνάντηση της διοίκησης του Ταμείου με τα ΜΜΕ η επέκταση της διάρκειας παραχώρησης του αερολιμένα των Σπάτων, τοποθετείται στο 2018, ενώ η ολοκλήρωση της συναλλαγής για το Ελληνικό μετατίθεται για το α' τρίμηνο του 2019. Μάλιστα η τροποποιητική σύμβαση του ΔΑΑ αποφέρει 1,11 δισ. ευρώ, ενώ Επιπλέον αναμένεται και το κλείσιμο του Ελληνικού που θα αποφέρει 300 εκατ. ευρώ και αντιστοιχεί στην προκαταβολή του συνολικού τιμήματος 915 εκατ. ευρώ. Οι δύο αυτές συναλλαγές είναι καθοριστικές, αντιστοιχούν στο 40% των εσόδων για τη διετία 2018-2019.
Σε σχέση με την πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» το Ταμείο, προκήρυξε διαγωνισμό για την επιλογή οικονομικού, τεχνικού, νομικού και ασφαλιστικού συμβούλου, με σκοπό η διαδικασία να ξεκινήσει τον Φεβρουάριο του 2019. Η πώληση του 30% αποτελεί συνέχεια της παράτασης της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης κατά 20 έτη.
Επίσης η πώληση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), , στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έναντι τιμήματος 22 εκατ. ευρώ φαίνεται να καθυστερεί. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε., γνωστή και ως DG Comp, έχει ζητήσει διευκρινίσεις επί του φακέλου που έχει καταθέσει ο πλειοδότης η Ferrovie Dello Stato Italiane (FDSI), που ελέγχεται από το ιταλικό Δημόσιο.
Τέλος από το 2011, οπότε άρχισε να λειτουργεί το ΤΑΙΠΕΔ, έχουν κλείσει 44 συμφωνίες αποκρατικοποιήσεων, συνολικού ύψους 8,9 δισ. ευρώ, έχουν εισπραχθεί μέχρι σήμερα 5,4 δισ. ευρώ και αναμένεται να κινητοποιηθούν επενδύσεις ύψους 5,6 δισ. ευρώ (Ελληνικό, ΟΛΠ, ΟΛΘ, περιφ. αεροδρόμια κ.ά.).
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr