Τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας, όπως εμφανίζονται στις δημοσιευμένες περιοδικές οικονομικές καταστάσεις, αφορούν συνεχιζόμενες και διακοπείσες δραστηριότητες. Οι διακοπείσες δραστηριότητες αφορούν τρία πλοία Superfast (Superfast VII, Superfast VIII και Superfast IX) τα οποία δραστηριοποιήθηκαν στη Βαλτική θάλασσα μέχρι την πώλησή τους, τον Απρίλιο 2006.
Η μείωση της λειτουργικής κερδοφορίας του ομίλου (EBITDA) από τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες, οφείλεται κυρίως στη μεγάλη αύξηση της τιμής των καυσίμων που επιβάρυνε τα ενοποιημένα αποτελέσματα το εννεάμηνο του 2006 κατά περίπου Ευρώ 11,00 εκατ. και στη διακοπείσα δραστηριότητα των τριών Superfast στη Βαλτική η οποία παρουσίασε το 2006 αρνητικό EBITDA 3,44 εκατ. ευρώ έναντι EBITDA 15,54 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2005. Στα αποτελέσματα του εννεαμήνου 2006 περιλαμβάνονται κέρδη13,29 εκατ. ευρώ από την πώληση των πλοίων Superfast VII, Superfast VIII, Superfast IX, Seajet 2, Πάτμος και Ρόδος και κέρδη 7,09 εκατ. ευρώ από την πώληση μετοχών της Hellenic Seaways και άλλων χρεογράφων.
Για τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 244,76 εκατ. ευρώ (253,95 εκατ. ευρώ) και τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 64,77 εκατ. ευρώ (74,17 εκατ. ευρώ, το εννεάμηνο του 2005).
Κατά το εννεάμηνο του 2006 η Attica Group δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα με τέσσερα Superfast και δύο Blue Star, στη Βαλτική θάλασσα με πέντε πλοία μέχρι τον Απρίλιο και έκτοτε με δύο RoRo, στη Βόρειο θάλασσα με ένα Superfast έναντι δύο πλοίων Superfast to 2005 και στην Ελληνική Ακτοπλοΐα με επτά πλοία Blue Star. Κατά συνέπεια, στο σύνολό τους, τα στοιχεία εννεαμήνου 2005 και 2006 δεν είναι ευθέως συγκρίσιμα.
Στα καθαρά αποτελέσματα του εννεαμήνου 2006 περιλαμβάνονται αποσβέσεις ύψους Ευρώ 23,76 εκατ. (Ευρώ 28,10 εκατ. το εννεάμηνο 2005) και καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα Ευρώ 10,54 εκατ. στα οποία συμπεριλαμβάνονται κέρδη συμμετοχών και χρεογράφων Ευρώ 7,09 εκατ. από την πώληση μετοχών της Hellenic Seaways και άλλων χρεογράφων. (έναντι Ευρώ 20,00 εκατ. το εννεάμηνο 2005).
Τα οικονομικά στοιχεία του εννεαμήνου 2006 ως και αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2005 απεικονίζονται με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης και παρουσιάζουν την 30η Σεπτεμβρίου 2006, καθαρή θέση των Μετόχων της Εταιρίας Ευρώ 345,83 εκατ. (Ευρώ 389,08 εκατ.την 31η Δεκεμβρίου 2005), ταμειακά διαθέσιμα Ευρώ 123,38 εκατ. (Ευρώ 101,46 εκατ. στις 30 Σεπτεμβρίου 2005) και πάγια στοιχεία αξίας Ευρώ 755,28 εκατ. (Ευρώ 1.146,93 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2005). Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τον Ιούλιο 2006 διετέθησαν στους μετόχους Ευρώ 70,84 εκατ. για επιστροφή κεφαλαίου και πληρωμή μερίσματος χρήσεως 2005.
Μεταβολές Στόλου
Τον Μάρτιο 2006, ο Όμιλος Blue Star επώλησε το επιβατηγό catamaran Seajet 2 και τον Απρίλιο 2006 ο στόλος της Attica Group μειώθηκε κατά τρία πλοία Superfast που δραστηριοποιούντο στη σύνδεση Γερμανίας-Φινλανδίας στη Βαλτική θάλασσα.
Τον Ιούλιο του 2006 η θυγατρική εταιρία Blue Star Ν.Α.Ε. απέκτησε, μέσω πλειστηριασμού, το σύνολο του ενεργητικού της Δωδεκανησιακής Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρίας έναντι 19,90 εκατ. ευρώ. Στο ενεργητικό της ΔΑΝΕ περιλαμβάνονταν τα πλοία Διαγόρας, Πάτμος και Ρόδος καθώς και διάφορες οριζόντιες ιδιοκτησίες στην πόλη της Ρόδου. Το πλοίο Διαγόρας, μετά την εκτέλεση των απαραίτητων εργασιών επισκευής του, δρομολογήθηκε στις 12 Αυγούστου στα Δωδεκάνησα. Τα πλοία Πάτμος και Ρόδος επωλήθησαν τον Σεπτέμβριο 2006 με κέρδος 300 χιλ. ευρώ περίπου.
Τον Αύγουστο του 2006 ο Όμιλος προέβη σε συμφωνία με την Veolia Transport για την πώληση του πλοίου Superfast X που δραστηριοποιείται στη Βόρειο θάλασσα έναντι συνολικού τιμήματος 112,00 εκατ. ευρώ. Η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2007 με την παράδοση του πλοίου. Το εκτιμώμενο κέρδος από την πώληση, ύψους 14,00 εκατ. ευρώ περίπου, θα καταχωρηθεί στα αποτελέσματα της περιόδου εντός της οποίας θα ολοκληρωθεί η
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr