Ειδικότερα, το ενδεχόμενο απορρόφησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας εξετάζει η κυβέρνηση, μετά την αμετάκλητη - όπως όλα δείχνουν - απόφαση της Τhyssen να αποχωρήσει από την Ελλάδα. Την Τρίτη 19 Οκτωβρίου, ο υπουργός ’μυνας Ευάγγελος Βενιζέλος συναντήθηκε με τον εκτελεστικό πρόεδρο της Τhyssen Group Μarine Systems Χανς Κριστόφ Ατσπόντιεν, όπου η γερμανική πλευρά ξεκαθάρισε ότι αποχωρεί οριστικά από την Ελλάδα.
«Από τη συζήτηση διαφαίνεται η δυνατότητα να συγκροτηθεί ένα κοινά αποδεκτό σχήμα λύσης ως προς τα υποβρύχια. Το ζήτημα, όμως, αυτό συναρτάται και με το ευρύτερο ζήτημα του μέλλοντος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και όλου του ναυπηγικού κλάδου που χειρίζονται, κατά βάση, τα υπουργεία Οικονομικών και Οικονομίας», δήλωσε μετά τη λήξη της συνάντησης ο κ. Βενιζέλος.
«Ως προς το ζήτημα αυτό, και στο πλαίσιο των προβλέψεων της σχετικής συμφωνίας ιδιωτικοποίησης με βάση την οποία ο έλεγχος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά περιήλθε στην Τhysssen Group, αναμένεται το ταχύτερο δυνατόν η εξειδίκευση των προτάσεων της γερμανικής πλευράς» συμπλήρωσε.
«Σε κάθε περίπτωση», συνέχισε, «θεμελιώδης μέριμνα της κυβέρνησης είναι να προστατεύσει την ελληνική ναυπηγική υποδομή και τις θέσεις εργασίας σε όλον τον κλάδο».
Αισιοδοξία για την εξεύρεση λύσης στο ζήτημα των ναυπηγείων εξέφρασε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής, τονίζοντας ότι «η κυβέρνηση προσπαθεί, μέσα και από επαφές που έχει με τη Thyssen Krupp, να δημιουργήσει ένα πλαίσιο επίλυσης του θέματος».
Σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα των υποβρυχίων, η κυβέρνηση δείχνει να επιλέγει την παραλαβή των τριών υποβρυχίων τύπου 214 (όχι του «Παπανικολής») που είναι κατά 90% έτοιμα στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και της αγοράς, αντί του εκσυγχρονισμού, άλλων δύο υποβρυχίων τύπου 209.
Το κυριότερο σενάριο που εξετάζουν στην κυβέρνηση είναι η εξαγορά των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, με συμβολικό τίμημα, καθώς η χώρα δεν αντέχει τρία ναυπηγεία (Σκαραμαγκά, Ελευσίνας και Νεωρίου). Σύμφωνα με δηλώσεις που έκανε εκπρόσωπος της ThyssenKrupp στο Reuters, την Τρίτη, είπε ότι η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με την ελληνική κυβέρνηση για το μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και των 1.200 εργαζομένων τους, ωστόσο, δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση ακόμη για το κλείσιμο ή όχι των ναυπηγείων.
«Τα ναυπηγεία βρίσκονται σε δύσκολη κατάσταση μετά την ακύρωση του συμβολαίου για το υποβρύχιο» είπε. Ο εκπρόσωπος δεν θέλησε να σχολιάσει δημοσίευμα γερμανικής εφημερίδας, σύμφωνα με το οποίο η εταιρεία σχεδιάζει να σταματήσει τις πληρωμές του προσωπικού των ναυπηγείων στο τέλος Οκτωβρίου. Η γερμανική εταιρεία διεκδικεί 520 εκατ. ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr