Οι Πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 325,91 εκατ. Ευρώ (Ευρώ 316,31 εκατ. το 2007) και Ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) στα 47,67 εκατ. Ευρώ (Ευρώ 69,58 εκατ.).
Κατά το παρελθόν έτος, τα αποτελέσματα του Ομίλου επηρεάστηκαν σημαντικά από την πρωτοφανή αύξηση των διεθνών τιμών των καυσίμων που επιβάρυναν το κόστος εκμετάλλευσης των πλοίων κατά 30,6 εκατ. Ευρώ έναντι του 2007.
Οι συνολικές πωλήσεις του Ομίλου Attica του έτους 2008 προέρχονται κατά 52% από τις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας, κατά 42% από γραμμές της Ελληνικής Ακτοπλοΐας και κατά 6% από τη σύνδεση Σκωτίας-Βελγίου που λειτούργησε μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου 2008.
Τα οικονομικά στοιχεία του 2008 ως και αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2007 απεικονίζονται με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης και παρουσιάζουν την 31η Δεκεμβρίου, 2008, Καθαρή θέση των Μετόχων της Εταιρίας 502,83 εκατ. Ευρώ (Ευρώ 389,12 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2007), Ταμειακά Διαθέσιμα 119,12 εκατ. Ευρώ (171,87 εκατ. Ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2007) και Πάγια Στοιχεία αξίας 744,72 εκατ. Ευρώ (690,45 εκατ. Ευρώ την 31η Δεκεμβρίου, 2007). Στο στόλο του Ομίλου προσετέθη στις αρχές Οκτωβρίου το πλοίο Superfast I, αξίας Ευρώ 80 εκατ. ενώ από την πώληση τεσσάρων πλοίων RoRo (RoRo Marin, Nordia, Shield και Challenge) ενισχύθηκαν τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου κατά Ευρώ 24,48 εκατ.
Τα κέρδη ανά μετοχή (EPS) της Attica Group για το έτος 2008 διαμορφώθηκαν σε 0,18 Ευρώ σε σχέση με 0,49 Ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση.
Στα αποτελέσματα του 2008 περιλαμβάνονται αποσβέσεις ύψους 26,32 εκατ. Ευρώ (27,15 εκατ. Ευρώ το 2007) και χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα 20,69 εκατ. Ευρώ (έναντι 24,35 εκατ Ευρώ). Οι πιστωτικοί τόκοι ανήλθαν σε 6,25 εκατ. Ευρώ (6,11 Ευρώ) ενώ από συναλλαγματικές διαφορές Δολλ. ΗΠΑ, ο Όμιλος παρουσιάζει κέρδη 2,2 εκατ. Ευρώ
Στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της Attica Α.Ε. Συμμετοχών που θα πραγματοποιηθεί εντός του α' εξαμήνου 2009, η Διοίκηση θα προτείνει στους μετόχους της Εταιρίας τη διανομή συνολικού μερίσματος Ευρώ 9,91 εκατ. για τη χρήση 2008. Το συνολικό μέρισμα αντιστοιχεί σε Ευρώ 0,07 ανά μετοχή (Ευρώ 0,08 το 2007).
ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΕΡΓΟ - ΜΕΡΙΔΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα τα πλοία της Attica Group, Superfast V, Superfast VI, Superfast XI, Superfast XII, Blue Horizon και από τις αρχές Οκτωβρίου και το Superfast I, μετέφεραν 717.093 επιβάτες (μείωση 1,5%), 148.930 φορτηγά οχήματα (αύξηση 0,4%) και 137.310 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 3,8%) και διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση σε επιβάτες και φορτηγά οχήματα με μερίδιο αγοράς 33,2% στους επιβάτες, 30,2% στα φορτηγά οχήματα και 27,2% στα Ι.Χ. οχήματα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών οχημάτων και Ι.Χ. οχημάτων στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα το 2008.
Τα μερίδια αγοράς προέρχονται από στοιχεία των Ελληνικών Λιμενικών Αρχών.
Στις γραμμές εσωτερικού ο Όμιλος Attica δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές Πειραιά-Κυκλάδες, Ραφήνα-Κυκλάδες και Πειραιά-Δωδεκάνησα. Τα πλοία του Ομίλου Attica, Blue Star 2, Blue Star Paros, Blue Star Naxos, Blue Star Ithaki, Superferry II, Διαγόρας και από τον Δεκέμβριο το Blue Star 1 μετέφεραν 3.291.317 επιβάτες, (αύξηση 3,8%), 112.476 φορτηγά οχήματα (αύξηση 3,0%) και 420.885 Ι.Χ. οχήματα (αύξηση 4,3%) εκτελώντας συνολικά 4% λιγότερα δρομολόγια από το έτος 2007.
Στη σύνδεση Σκωτίας-Βελγίου στη Βόρειο θάλασσα, το μεταφορικό έργο του πλοίου Blue Star 1 ανήλθε σε 75.463 επιβάτες, 24.973 Ι.Χ. οχήματα και 14.007 φορτηγά οχήματα. Η δρομολόγηση του Blue Star 1 στη γραμμή αυτή σταμάτησε στις 14 Σεπτεμβρίου 2008 και το πλοίο μεταδρομολογήθηκε αρχικά στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας και ακολούθως στη γραμμή Πειραιά-Δωδεκανήσων.
ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ Στις 2 Δεκεμβρίου 2008, οι Έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις των συγχωνευομένων εταιριών ενέκριναν τη συγχώνευση με απορρόφηση της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε. και της κατά 100% θυγατρικής Superfast Ferries Ναυτιλιακή Α.Ε. από την Attica Α.Ε. Συμμετοχών. Οι 37
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr